Τις έντονες αντιδράσεις των γονέων έχει προκαλέσει ο γάμος μεταξύ δύο γυναικών σε παιδική παράσταση στην Πάτρα!
Το Μπαλέτο «Μότσαρτ» ανεβαίνει καθημερινά στον «Απόλλων» αποκλειστικά για σχολεία από το ΔΗΠΕΘΕ, ωστόσο η επιλογή του καλλιτεχνικού διευθυντή, Λουκά Θάνου, να αναθέσει σε γυναίκα τον βασικό ρόλο του Μότσαρτ έχει προκαλέσει αντιδράσεις.
Θύελλα αντιδράσεων και αναβρασμό έχουν προκαλέσει οι σκηνές στις οποίες η χορεύτρια, Μαρία Κίκινα, παντρεύεται ως «Μότσαρτ» μια άλλη γυναίκα χορεύτρια.
Σ’ αυτές τη φιλάει και ανταλλάσσει μαζί της όρκους αιώνιας πίστης και αγάπης.
«Μας ρωτούν τι θα απαντήσουν στα παιδιά τους»
Το θέμα έχει πάρει διαστάσεις στην Πάτρα, καθώς Διευθυντές σχολείων της πόλης, μετά από τις οργισμένες αντιδράσεις γονέων, έχουν αποφασίσει να μην στείλουν τα παιδιά στις καθημερινές παραστάσεις της παιδικής σκηνής, ενώ διαφωνούν με την επιλογή μιας γυναίκας σε ανδρικό ρόλο και οι εκπαιδευτικοί.
Η εφημερίδα Πελοπόννησος μετέφερε τις τοποθετήσεις διευθυντή σχολικού συγκροτήματος της Πάτρας, ο οποίος υποστήριξε:
«Μας τηλεφωνούν μαμάδες και μας ρωτούν με αγωνία και ενόχληση, τι θα πρέπει να απαντήσουν στα παιδιά τους που έχουν δει την παράσταση, όταν τους ρωτούν «γιατί ο Μότσαρτ, είναι γυναίκα;» και «πώς γίνεται μία γυναίκα, να παντρεύεται μια άλλη γυναίκα;».
Έχουμε έρθει σε πολύ δύσκολη και αμήχανη θέση.
Και πώς μπορείς να δώσεις μια κατάλληλη εξήγηση για το ευαίσθητο αυτό θέμα, σε παιδιά ηλικίας 6 και 8 χρόνων;
Όπως καταλαβαίνετε, άλλο είναι το μοντέλο της οικογένειας που έχουν ως πρότυπο τα παιδιά.
Εκτός κι αν γίνεται εσκεμμένα, ακριβώς για να αλλάξουν στα μάτια και τη συνείδηση των παιδιών, αυτά τα πρότυπα, στο όνομα της αμφισεξουαλικότητας και της ομοφυλοφιλίας».
«Καμία απολύτως σκοπιμότητα η επιλογή μου»
Από πλευράς του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Λουκάς Θάνος, εξήγησε πως η επιλογή του δεν έχει καμία απολύτως σκοπιμότητα:
«Η επιλογή μου να βάλω γυναίκα στον ρόλο του Μότσαρτ, δεν είχε καμία απολύτως σκοπιμότητα.
Έγινε απλά και μόνο, διότι δεν μπορούσα να βρω άνδρα χορευτή, με τη μικροσκοπική σωματοδομή και την παιδικότητα στην όψη που απαιτείται να έχει κάποιος για να αναπαραστήσει πειστικά τον Μότσαρτ, ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα μικροσκοπικός.
Φυσικά, άνδρα θα διάλεγα για τον ρόλο, αλλά δεν είχα χορευτή, με αυτές τις προδιαγραφές.
Προσπάθησα να φέρω κάποιους από την Αθήνα, αλλά δεν μπορούσαν.
Καταλαβαίνω τις αντιδράσεις των γονέων. Έχουν ένα δίκιο.
Γιατί πραγματικά σας λέω, δεν ήταν πρόθεσή μου να βάλω μια γυναίκα, να κάνει τον Μότσαρτ.
Δεν βρήκα όμως κατάλληλο άνδρα.
Φυσικό είναι να αντιδράσουν έτσι κάποιοι γονείς. Καταλαβαίνω ότι κάποιους ανθρώπους τούς ενοχλεί.
Ειδικά στη σκηνή εκείνη του γάμου, που η Μαρία Κίκινα ως Μότσαρτ, κάνει χειροφίλημα στη σύζυγό της.
Όμως, δεν ήθελα να προκαλέσω. Και δεν θα το έκανα ούτε σε πειραματική σκηνή, πόσω μάλλον σε μία παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά.
Αγοράσαμε περούκες για τους χορευτές, οπότε σε αυτή την περίπτωση και η εικόνα της Μαρίας Κίκινα ως Μότσαρτ, θα ήταν εντελώς διαφορετική. Θα είχε μεταμορφωθεί σε αγοράκι.
Αλλά την «πατήσαμε», γιατί δυστυχώς, τεχνικά δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθούν οι περούκες.
Και αυτό, γιατί με τη διαρκή κίνηση των χορευτών στη σκηνή, έπεφταν συνεχώς από τα κεφάλια τους.
Μας έχουν μείνει οι περούκες στο θέατρο.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω.
Το να παροτρύνεις και να πιέζεις ένα άτομο να γίνει ομοφυλόφιλο, επειδή ίσως είναι της μόδας, έχει μεγάλη απόσταση και σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο.
Εγώ έχω ανάγκη να βλέπω ξεχωριστά τα φύλα στη σκηνή και δεν έχω ποτέ άνδρες χορευτές θηλυπρεπείς».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ