Οι καταγγελίες και η δημοσιογραφική έρευνα για την εισροή θαλασσινού νερού στο Μετρό του Πειραιά, προκάλεσε την παρέμβαση του Ισίδωρου Ντογιάκου.
Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου παρενέβη και παρήγγειλε προκαταρκτική εξέταση κατά παντός υπευθύνου για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή Μετρό του Πειραιά.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ τουdatajournalists.co.uk, στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, από την εισροή θαλασσινού νερού, προέκυψε έντονη δυσοσμία πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο.
Οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ θεώρησαν αρχικά πως πρόκειται για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων που περνά από την περιοχή.
Από τα λιμνάζοντα ύδατα όμως άρχισε να προκαλείται έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες και αλλαγές τροχιάς, ενώ αναδείχθηκαν και πρόσθετες αστοχίες ακόμη και στην σκυροδέτηση.
Το δημοσίευμα παραπέμπει σε υπηρεσιακά έγγραφα 19 σελίδων, όπου καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα-Πειραιάς), στο χρονικό διάστημα που ξεκινά από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου χρόνου.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα η ΣΤΑΣΥ ζήτησε με επιστολές της να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.
Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που κατασκευάζει την νέα γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) ενώ η ALSTOM συμμετέχει και στην υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ