Σαρανταοκτάωρη απεργία για τις 13 και τις 14 Ιουλίου έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων μελών ΔΕΠ (ΠΟΣΔΕΠ), με αφορμή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που έρχεται προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Ειδικότερα, η ΠΟΣΔΕΠ επισημαίνει ότι το νέο νομοσχέδιο δεν ενισχύει την ποιότητα και τη λειτουργικότητα των ΑΕΙ, αλλά υποβαθμίζει τα Ιδρύματα, τονίζοντας πως ο βασικός προσανατολισμός του έγκειται στη σύνδεση των ΑΕΙ με την αγορά και την επιδίωξη κέρδους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τις προηγούμενες ημέρες σειρά συλλόγων διδασκόντων και εκπαιδευτικών ενώσεων εκδήλωσε τις ισχυρές του επιφυλάξεις κατά του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ, κάνοντας μεταξύ άλλων λόγο για καθυπόταξη του πανεπιστημίου σε λογικές αγοράς και κατάργηση του αυτοδιοίκητου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ:
«Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ, με ομόφωνη απόφασή της, αξιολογώντας την κρισιμότητα της κατάστασης που διαμορφώνεται, ενόψει της συζήτησης στη Βουλή του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, και διατηρώντας τη θέση της για μη ψήφιση του νομοσχεδίου
1) θεωρεί αναγκαία την προκήρυξη απεργίας την Τετάρτη13 και την Πέμπτη 14 Ιουλίου, ημερομηνίες συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου στη Βουλή. Σε αυτό το πλαίσιο καλεί τους συλλόγους να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη μέγιστη συμμετοχή του κλάδου στις κινητοποιήσεις.
2) καλεί όλες και όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις που θα διοργανωθούν από τους συλλόγους τις επόμενες ημέρες.
3) αναλαμβάνει την πρωτοβουλία για συνεργασία με εκπροσώπους ομοσπονδιών των εργαζομένων στα ΑΕΙ, φοιτητών, και άλλων φορέων για τον καλύτερο συντονισμό των κινητοποιήσεων αυτές τις ημέρες και για τις αντιδράσεις μας την επόμενη περίοδο, που περιλαμβάνουν και την εξέταση ενδεχόμενης αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου», σημειώνει με ανακοίνωσή της η ΠΟΣΔΕΠ.
Μεταξύ άλλων οι πανεπιστημιακοί του Παντείου κάνουν λόγο για εκθεμελίωση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων, υπερεξουσίες σε μη-εκλεγμένα όργανα και καθυπόταξη του πανεπιστημίου σε λογικές της αγοράς.
Παράλληλα, τονίζουν πως θα είναι απέναντι σε κάθε προσπάθεια διάλυσης της δημόσιας, δωρεάν Παιδείας.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ