Ο Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ Νίκος Λάζου, μίλησε στο ρ/σ Metropolis 95.5 για τους λόγους που οδήγησαν στο δυστύχημα των Τεμπών, αποκαλύπτοντας παράλληλα ότι από το 2010 είχε παραδοθεί στην εισαγγελία ογκώδης φάκελος που αφορούσε την περιβόητη σύμβαση 717 για τα συστήματα ασφαλείας των σιδηροδρομικών γραμμών, αλλά ουδέποτε κάποιος ασχολήθηκε με αυτόν.
Αρχικά ο κ. Λάζου εξέφρασε τα συλλυπητήριά του και στη συνέχεια προχώρησε στο θέμα:
«Όσο περνούν οι ώρες η θλίψη γίνεται οργή και γίνεται οργή, γιατί κάποιοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους για όσα δεν έχουν γίνει Δεν το έχουν κάνει εδώ και 25 χρόνια. Ενα ατύχημα δεν γίνεται με ένα λάθος, πρέπει να υπάρχουν 2-3 και να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για να αποτρέπονται.
Από το 2000 που αγοράστηκαν κάποια συστήματα για να αποτρέπονται τα λάθη, δεν έχουν τοποθετηθεί. Σαν συνδικαλιστικό κίνημα, το 2010 είχαμε καταθέσει στην εισαγγελία έναν ογκώδη φάκελο για την περιβόητη σύμβαση 717, γιατί δεν είχε τελειώσει, που αφορούσε αυτά τα συστήματα ασφαλείας. Το θέμα έχει θαφτεί. Η μοναδική ερώτηση που πρέπει να γίνεται από σας είναι τι κάνατε για να λειτουργεί σωστά ο ΟΣΕ».
Για τους λόγους που δεν τοποθετήθηκαν τα συστήματα για να αποφεύγονται τα λάθη, είπε:
«Είχαν αγοραστεί, αλλά δεν είχαν τοποθετηθεί. Δεν μας έδωσαν απάντηση, συνέχεια το κοστολόγιο ανέβαινε. Για την σύμβαση 717 ανάταξης του δικτύου, συνέχεια έβγαιναν επιπλέον προσθήκες. Δεν ξέρω πόσο έχει φτάσει. Προσπαθούσαν να το κάνουν, ανέβαινε το κόστος και δεν έγινε ποτέ. Έβγαζαν ποσά, κάτι γινόταν, ξαναβγάζαν ποσά, οι εργολάβοι ζητούσαν περισσότερα κτλ».
«Το δίκτυο ανήκει στον ΟΣΕ»
Ο κ. Λάζου συνέχισε:
«Βλέπω τώρα τους υπεύθυνους των κομμάτων να βρίσκονται στο σημείο. Όσες ώρες έκαναν να πάνε από την Αθήνα στην Λάρισα αν είχαν ασχοληθεί με τον ελληνικό σιδηρόδρομο τότε θα είχε αποφευχθεί αυτό το δυστύχημα. Είναι λίγο οξύμωρο αυτό που λέω, αλλά το τρένο παραμένει το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς. Όλοι οι σιδηροδρομικοί είναι επαγγελματίες και μπορούν από μόνοι τους να προλάβουν καταστάσεις. Δυστυχώς αυτό τώρα δεν συνέβη. Η Hellenic Train δεν είναι υπεύθυνη σε αυτό το κομμάτι, είναι μόνο για την μεταφορά των επιβατών, το δίκτυο ανήκει εξ ολοκλήρου στον ΟΣΕ και τα έργα τα κάνει η ΕΡΓΟΣΕ».
Τέλος στο ερώτημα για το αν θα άλλαζε κάτι αν υπήρχε ο σταθμός Ευαγγελισμού επεσήμανε:
«Ο σταθμός του Ευαγγελισμού δεν έχει καμία σχέση. Απλά δεν έπρεπε να πάει η επιβατική αμαξοστοιχία στην συγκεκριμένη γραμμή. Οι μηχανοδηγοί δεν έχουν επικοινωνία μεταξύ τους, δίνει το σινιάλο, το ελεύθερο, ο σταθμάρχης για να φύγει η αμαξοστοιχία».
Ακούστε όλη την συνέντευξη
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ