Η αεροπορική βιομηχανία της Ρωσίας θα επιδιώξει να προχωρήσει μόνη της χωρίς τη Δύση, χρησιμοποιώντας τα «δικά» της κατασκευασμένα ανταλλακτικά για την παραγωγή 1.000 αεροσκαφών έως το 2030, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να τερματίσει την εξάρτηση από τη Boeing και την Airbus, όπως δήλωσε ο κρατικός αεροπορικός φορέας «Rostec».
Οι δηλώσεις, εκ μέρους της Rostec, τεράστιας κρατικής εταιρεία με επικεφαλής στενό σύμμαχο του Προέδρου, Βλαντιμίρ Πούτιν, και η οποία αποτελεί τον μοναδικό κατασκευαστή πολιτικών αεροσκαφών στη χώρα, είναι η ισχυρότερη ένδειξη ότι ο τομέας των αερομεταφορών αντιμετωπίζει την αντιπαράθεση με τη Δύση, με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία, ως μόνιμο σχίσμα, όπως αναφέρει το Reuters σε αποκλειστικό του δημοσίευμα.
Στο ίδιο δημοσίευμα, γίνεται λόγος πως οι μετασοβιετικές παραδοχές του αεροπορικού τομέα έχουν ήδη ανατραπεί:
«Τα ξένα αεροσκάφη, κυρίως από τη Boeing και την Airbus, αντιπροσωπεύουν το 95% της επιβατικής κίνησης, αλλά οι κυρώσεις σημαίνουν ότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά – και καμία προοπτική», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Γυμνά» αεροσκάφη
Το Reuters ανέφερε, επίσης, πως τον Αύγουστο οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής ελεγχόμενης Aeroflot, απογύμνωσαν τα αεροσκάφη για να εξασφαλίσουν ανταλλακτικά που δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν στο εξωτερικό, λόγω των δυτικών κυρώσεων.
Όμως, η Rostec, με επικεφαλής τον Σεργκέι Τσεμέζοφ, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Πούτιν στην Ανατολική Γερμανία τη δεκαετία του 1980, βλέπει την αναταραχή ως ευκαιρία για την οικοδόμηση ισχυρής, αυτοδύναμης αεροπορικής βιομηχανίας.
«Τα ξένα αεροσκάφη θα αποχωρήσουν από τον στόλο», δήλωσε η Rostec σε γραπτή απάντηση σε ερωτήσεις του Reuters, σχετικά με τα σχέδιά της και την κατάσταση στη ρωσική αεροπορική βιομηχανία.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ