Μεγάλη αίσθηση προκαλεί η καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών του ΟΣΕ, στις 24 Μαΐου 2022, σύμφωνα με την οποία δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή και από «τύχη» δεν συγκρούστηκαν, στον σταθμό Σερρών.
Η καταγγελία «βόμβα» έγινε σχεδόν ένα χρόνο πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη, όπου θρηνήσαμε 57 άτομα και υπάρχουν ακόμη αρκετοί αγνοούμενοι.
Στην καταγγελία, η Π.Ε.Σ.ΟΣΕ ζητούσε την άμεση παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων προτού «θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές», όπως και έγινε.
Συγκεκριμένα, στις 23 Μαΐου, η επιβατική αμαξοστοιχία 3634 ακινητοποιείται στον σταθμό των Σερρών.
Αντί να δοθεί εντολή να αποσυρθεί το τρένο με μηχανή εφεδρείας, δίνεται εντολή σε εμπορευματική αμαξοστοιχία να κατευθυνθεί και αυτή στις Σέρρες.
Σε έναν σταθμό, που δεν λειτουργεί και δεν υπάρχει σταθμάρχης.
Τα δύο τρένα είναι πλέον σε τροχιά σύγκρουσης.
Τελικά, το δυστύχημα αποφεύχθηκε, χάρη σε έναν συνταξιούχο σταθμάρχη, ο οποίος είχε τα κλειδιά του σταθμού Σερρών και άνοιξε άμεσα το κτίριο.
Ακολουθεί αναλυτικά η καταγγελία της Π.Ε.Σ.ΟΣΕ. Περίπου έναν χρόνο πριν… Τι είχε ειπωθεί;
«Συνταξιούχοι ανοίγουν σταθμούς στις Σέρρες και δίνουν εντολές σε τρένα. Σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Η Π.Ε.Σ.ΟΣΕ καταγγέλλει τα όσα συνέβησαν στον σιδηροδρομικό σταθμό Σερρών και ζητά την άμεση παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών και της Ρ.Α.Σ. πριν θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές.
Τα όσα συνέβησαν αποδεικνύουν την διάλυση που επικρατεί στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας και της Διοίκησης του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, χτες Δευτέρα 23 του Μάη η αμαξοστοιχία 3634 δήλωσε ακινησία στον σταθμό Σερρών (που δεν λειτουργεί – δεν έχει σταθμάρχη).
Αντί να ζητηθεί από την ιδιωτικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποσύρει την αμαξοστοιχία της με μηχανή εφεδρείας και με διαδικασίες που προβλέπει ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης και Κυκλοφορίας, δόθηκε εντολή σε εμπορευματική αμαξοστοιχία από την Αλεξανδρούπολη να κατευθυνθεί από τη Δράμα στον σταθμό Σερρών που δεν λειτουργούσε και άρα δεν ήταν εφικτό να διευθετηθούν οι αλλαγές (κλειδιά) σε παρακαμπτήριο, για να μην υπάρξει σύγκρουση των 2 τρένων (κινούνταν και τα 2 επί μονής γραμμής).
Μόλις διαπιστώθηκε η εγκληματική αμέλεια, δόθηκε εντολή από την Διοίκηση του ΟΣΕ σε εργάτη γραμμής να μεταβεί στον σταθμό Σερρών με κλειδούχο και χωρίς την παρουσία σταθμάρχη να διευθετήσει τις αλλαγές και την κυκλοφορία των τρένων, κατά παράβαση δηλαδή κάθε Κανονιστικής διαδικασίας !
Η διάλυση όμως που επικρατεί στον ΟΣΕ δεν έχει τέλος.
Ο συνάδελφος εργάτης γραμμής και ο συνάδελφος κλειδούχος που κατέφθασαν στον σταθμό Σερρών διαπίστωσαν ότι δεν είχαν τα κλειδιά του σταθμού Σερρών για να εισέλθουν στο κτίριο και να πάρουν τα απαραίτητα εργαλεία για τις απαιτούμενες ενέργειες.
Πανικόβλητος ο υπηρεσιακός μηχανισμός του ΟΣΕ και μπροστά σε ένα ενδεχόμενο δυστύχημα που θα στοίχιζε ανθρώπινες ζωές, κάλεσε συνταξιούχο σταθμάρχη της περιοχής που είχε (πως άραγε βρέθηκαν στην κατοχή του) κλειδιά του σταθμού Σερρών και του ζήτησε να ανοίξει άμεσα το κτίριο, όπως και έκανε.
Ακολούθως και χωρίς την παρουσία σταθμάρχη έγιναν ελιγμοί και παλινδρομήσεις τρένων επί της κυρίας και των παρακαμπτήριων γραμμών και ακολούθησε προσπάθεια συγκάλυψης και απόκρυψης του συμβάντος.
Σε κάθε περίπτωση τα όσα περιγράφονται είναι ακριβή και θυμίζουν όχι δομές επιτελικού Κράτους, αλλά μηχανισμούς παρακράτους.
Προειδοποιούμε ότι, αν συνεχιστούν οι εγκληματικές αυτές παραλείψεις και ενέργειες θα κοστίσουν ανθρώπινες ζωές».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ