Μια φιλόδοξη ακτοπλοϊκή σύνδεση, η οποία εγκαινιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων στις αρχές Οκτωβρίου κατεβάζει ρολά σχεδόν δύο μήνες αργότερα.
Τι ακριβώς συμβαίνει με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης και γιατί ανεστάλησαν τα δρομολόγια του «Smyrna Di Levante»;
Θα πρέπει να καταγραφεί, λοιπόν, ότι το «Smyrna Di Levante» ξεκίνησε τα δρομολόγιά του στις 10 Οκτωβρίου φιλοδοξώντας να αποτελέσει την εμπορική και επιβατική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη και τη Μικρά Ασία γενικότερα.
Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως από τη Θεσσαλονίκη στη Σμύρνη και αντίστοιχα τρία για το αντίστροφο δρομολόγιο.
Λίγες εβδομάδες μετά το πρώτο δρομολόγια η συχνότητα των δρομολογίων περιορίστηκε στα δύο εβδομαδιαίως μέχρι που τα δρομολόγια σταμάτησαν τελείως με την προοπτική επαναφοράς τον Μάρτιο.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Η συγκεκριμένη εξέλιξη γνωστοποιήθηκε με την ανακοίνωση της εταιρείας:
H Levante Ferries Group ανακοινώνει ότι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της, το χειμερινό πρόγραμμα των δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης ολοκληρώνεται στις 30/11/2022.
Από την έναρξη των δρομολογίων στις 10/10/2022 η εταιρεία πραγματοποίησε ήδη 40 ταξίδια, θέτοντας τις βάσεις για την απρόσκοπτη επιβατική και εμπορική διασύνδεση των δύο χωρών.
Αυτή η δίμηνη εξυπηρέτηση της γραμμής αποτελεί χρήσιμη παρακαταθήκη για την εύκολη και γρήγορη επανεκκίνηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν 2023.
Η ακριβής ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν θα καθοριστεί με νεότερη ανακοίνωση.
H Levante Ferries ευχαριστεί όλους όσους συνεργάστηκαν μαζί της για την επιτυχή υλοποίηση αυτού του μοναδικού εγχειρήματος, καθώς και όσους επέλεξαν να ταξιδέψουν μαζί της σε αυτό το πρωτοποριακό και ιστορικό ταξίδι.
Οι ζημιογόνοι παράγοντες
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι λόγοι που τα δρομολόγια ανεστάλησαν είναι κυρίως οικονομικοί.
Η πτωτική τάση στην επιβατική κίνηση λόγω της τουριστικής περιόδου, η χαμηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης των φορτηγών στην Τουρκία λόγω κυβερνητικών επιδοτήσεων, που μειώνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της θαλάσσιας μεταφοράς και ο ελάχιστος αριθμός αδειών διμερούς διέλευσης περιόρισε τη ζήτηση και συνέβαλε αποφασιστικά ώστε η πλοιοκτήτρια εταιρεία να πάρει την απόφαση αναστολής των δρομολογίων.
Ασφαλώς, σημαντικό ρόλο έπαιξε στην απόφαση και η έλευση του χειμώνα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις καιρικές συνθήκες και τα προβλήματα που δημιουργεί στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.
Σε κάθε περίπτωση, στελέχη της εταιρείας κάνουν λόγο, όπως άλλωστε υπονοείται στην ανακοίνωση, για ένα πολύ χρήσιμο «crash test», η εμπειρία του οποίου θα αξιοποιηθεί πλήρως στην επαναξιολόγηση της προσπάθειας από την προσεχή άνοιξη.
Όσο για το πότε θα επανέλθουν τα δρομολόγια;
Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για τα τέλη Μαρτίου, ωστόσο, η ακριβής ημερομηνία θα ανακοινωθεί επισήμως εγκαίρως από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ