Προσπάθειες για χαμηλότερες τιμές, σε 50 είδη πρώτης ανάγκης, πρόκειται να κάνουν οι διοικήσεις μεγάλων αλυσίδων των σούπερ μάρκετ, προκειμένου να «ανακουφιστούν» τα νοικοκυριά.
Η σύσκεψη που οδήγησε στην προσπάθεια αυτή, πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, με την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων.
Ωστόσο, αυτή τη στιγμή κανείς δεν είναι σε θέση να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, για αυτή την πρωτοβουλία, με κάποιους να πιστεύουν ότι πρόκειται για μία κίνηση επικοινωνιακού χαρακτήρα και κατ’ άλλους για μία προσπάθεια που μπορεί να «φρενάρει» την άνοδο του πληθωρισμού, εφόσον μπουν στο «παιχνίδι» και οι προμηθευτές.
Ο βασικός στόχος της πρωτοβουλίας αυτής δεν είναι άλλος από την διατήρηση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών ώστε να μην μειωθεί περαιτέρω η ζήτηση, κάτι που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στα μεγέθη όλων των εταιρειών.
Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες πιέσεις που δέχονται οι προμηθευτές κατά κύριο λόγο αλλά και οι retailers σε μικρότερο βαθμό, από την μεγάλη αύξηση στο κόστος λειτουργίας τους.
Τα προϊόντα του καλαθιού
Στα πλάνα του σχεδίου αυτού, βρίσκοντα τα εξής προϊόντα:
- Κρέας
- Τυριά
- Γάλα
- Ψωμί
- Ζυμαρικά
- Όσπρια
- Ρύζι
- Λαχανικά & φρούτα
- Γιαούρτι
- Έλαια
- Άλευρα
- Προϊόντα ντομάτας
- Καφές
- Αναψυκτικά-νερά
- Snacks (μπισκότα, σοκολάτες κλπ)
- Χαρτικά
- Απορρυπαντικά
- Είδη προσωπικής υγιεινής
Η εφαρμογή e-katanalotis
Υπενθυμίζεται ότι, λίγες μέρες πριν ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μίλησε για την εφαρμογή e-katanalotis:
«Στην εφαρμογή e-katanalotis μπορεί να βρει κανείς πόσο κοστίζουν όλα τα προϊόντα σε κάθε σούπερ μάρκετ. Δεν έχει πλαφόν το καλάθι, είναι η προσπάθεια της κάθε αλυσίδας να δείξει την χαμηλότερή της τιμή συγκεντρωμένη.
Το πώς θα φτιάξουν το καλάθι, εάν θα βάλουν επώνυμα προϊόντα ή όχι, είναι δική τους δουλειά. Όσο διαρκεί ο πληθωρισμός θα υπάρχει και το καλάθι. Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ελεύθερα, δεν παρεμβαίνουμε στον ανταγωνισμό. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και εντατικότερα. Ισχύει για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Θα φτιάξουμε το καλάθι, θα παρακολουθούμε την τιμή να είναι χαμηλή έως και μηδενική, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να προμηθευτεί αυτά τα προϊόντα».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ