Σοκάρει η αποκάλυψη για την εκπαίδευση των σταθμαρχών και ιδιαίτερα του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος όπως φαίνεται πριν καν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και πριν καν δώσει εξετάσεις είχε μπει ήδη στο πρόγραμμα του Ιανουαρίου και όχι ως μαθητευόμενος.
Την ίδια στιγμή, παραμένει αναπάντητο το ερώτημα, για ποιο λόγο ο 59χρονος βρέθηκε μόνος του στην βραδινή βάρδια. Σημειώνεται ότι τόσο ο 59χρονος σταθμάρχης όσο και αυτός της άλλης βάρδιας μαζί με τον επιθεωρητή, αντιμετωπίζουν βαριές κατηγορίες και αναμένεται να απολογηθούν εκ νέου για το δυστύχημα των Τεμπών, καθώς έχουν πάρει προθεσμία από τον εφέτη ανακριτή.
Όπως παρουσιάζουν «Τα Νέα» στο βιβλίο κυκλοφορίας φαίνεται ο σταθμάρχης Λάρισας να επικοινωνεί μέσω χειρόγραφου με την αμαξοστοιχία IC 62. Όπως αναγράφει το σημείωμα:
45 Λάρισα προς 62: «Από γραμμή καθόδου μέσω διαγωνίου (101) στη γραμμή ανόδου δεύτερη γραμμή».
47 Λάρισα προς 62: «Περάστε φωτόσημο εξόδου έως είσοδο Νέων Πόρων».
49 Λάρισα προς Νέους Πόρους: «Αμαξοστοιχία 62 αναχώρηση 23:04».
Όπως φαίνεται δεν αναφέρεται σε ποια γραμμή κινείται το τρένο ενώ ένα λεπτό αργότερα, στις 23:05, η σταθμάρχης Νέων Πόρων αναφέρει με σημείωμα την αναχώρηση και της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
50 Νέοι Πόροι προς Λάρισα: «Αμαξοστοιχία 63503 αναχώρηση 23:05».
Όμως, ενώ ο Β.Σ. γνωρίζει ότι έχει στείλει τρένο να ανεβαίνει προς τα πάνω την ώρα που έρχεται αμαξοστοιχία προς τα κάτω, δεν ελέγχει εάν κινούνται σε διαφορετικές γραμμές.
Η ώρα που έφυγαν οι εμπειρότεροι
Σύμφωνα με το βιβλίο κυκλοφορίας, η βάρδια του σταθάρχη ξεκίνησε λίγο πριν τις 22:00. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται στον αριθμό 36, είναι αυτός που «διώχνει» την αμαξοστοιχία 63 από Νέους Πόρους προς Λάρισα, στις 21:48. Προκύπτει, δηλαδή, ότι οι δύο κατηγορούμενοι εγκατέλειψαν το πόστο τους πριν από τις 22:00, αφήνοντας μόνο τον άπειρο συνάδελφό τους. Ο 59χρονος διώχνει και την αμαξοστοιχία 93506, από τη Λάρισα προς τους Νέους Πόρους, στις 21:50 (αριθμός 37).
Εργάτης στο τρενάκι, σταθμάρχης στην αμαξοστοιχία
Από την απολογία του 59χρονου, έχει προκύψει ότι προσελήφθη στον ΟΣΕ στις 7 Φεβρουαρίου 1989 ως εργάτης στο τρενάκι του Πηλίου. Το 1990 ανέλαβε στο τμήμα αποσκευών και εμπορευμάτων. Συνέχισε ως φορτωτής, έπειτα ζυγιστής και μετά επιστάτης, μέχρι τον Απρίλιο του 2011 όταν και καταργήθηκε το συγκεκριμένο τμήμα.
Από τότε μετατάχθηκε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Λάρισας. Στις 6 Ιουλίου 2022 με κινητικότητα του Α’ κύκλου του έτους 2022 επέστρεψε στον ΟΣΕ προκειμένου να εργαστεί ως σταθμάρχης, με βάση τις θέσεις της κινητικότητας που υπήρχαν στη Λάρισα.
Η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη ξεκίνησε στη 1η Αυγούστου 2022 και κράτησε μέχρι τις 23 Ιανουαρίου 2023. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι βρισκόταν στο πρόγραμμα βαρδιών του Ιανουαρίου (καταρτίζεται στις αρχές του μήνα) αρχικά ως μαθητευόμενος και έπειτα ως σταθμάρχης βάρδιας πριν βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Στην κατάθεσή του αναφέρει ότι στις 21 Φεβρουαρίου 2023 έκανε μαθητεία στον σταθμό των Νέων Πόρων, ήδη από τον Ιανουάριο είναι χρεωμένος με βάρδια σταθμάρχη.
Αντιδράσεις για το πόρισμα της ΡΑΣ που ζητά ανάκληση σταθμαρχών
Την ίδια ώρα, οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων είναι πολύ έντονες. Μέσα σε αυτό γίνονται αναφορές για ελλιπή εκπαίδευση σταθμαρχών αλλά και την ανάγκη για ανάκληση όλης της σειράς που είχε εκπαιδευτεί μαζί με τον 59χρονο μοιραίο σταθμάρχη.
Από την άλλη, ο ΟΣΕ απάντησε με μια επιθετική ανακοίνωση, αναφέροντας πως η ΡΑΣ γνώριζε πολύ καλά και είχε δώσει έγκριση για τη διαδικασία της εκπαίδευσης σταθμαρχών.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ