Την αποφυλάκιση ή την παράταση της προφυλάκισης του επιθεωρητή του ΟΣΕ, Δημήτρη Νικολάου, αναμένεται να αποφασίσει σήμερα (24/4) το Συμβούλιο Εφετών.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Εleftheria.gr, ο προϊστάμενος της εισαγγελίας Εφετών Λάρισας τάσσεται κατά την αποφυλάκισης του επιθεωρητή, με το πόρισμα για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη να φτάνει στα χέρια του εφέτη – ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη ως τις αρχές Μαΐου.
Στο πολυσέλιδο πόρισμα, δίνονται απαντήσεις για τα ζητήματα των συστημάτων ασφαλείας, αλλά και στο επίμαχο ερώτημα εάν τελικά υπήρχαν και εάν θα μπορούσαν να αποτρέψουν τη σύγκρουση των δυο αμαξοστοιχιών, που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα.
Παράλληλα, αναμένεται να εξεταστεί το ενδεχόμενο νέων διώξεων σε βάρος του προφυλακισμένου 59χρονου σταθμάρχη και του 62χρονου επιθεωρητή.
Τι αναφέρει το πόρισμα
Αρχικά, στο πόρισμα γίνεται ξεκάθαρο ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, δεν λειτουργούσε μετά από τη φωτιά, που ξέσπασε το 2019, τη στιγμή που για πάνω από έναν μήνα στελέχη της κυβέρνησης έπαιζαν με τις λέξεις και προσπαθούσαν να πείσουν ότι υπήρχε… τοπική τηλεδιοίκηση.
«Η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα – Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’)» αναφέρεται στο πόρισμα, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι κανένας δεν ασχολήθηκε με το να λύσει το πρόβλημα.
«Στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού.
Η διαχείριση της κυκλοφορίας στο τμήμα αυτό γίνεται αναγκαστικά και αποκλειστικά με εξασφάλιση ελεύθερης γραμμής, μετά από τις κατάλληλες ενέργειες των σταθμαρχών των σταθμών Λάρισας και Ν. Πόρων.
Το κανονιστικό πλαίσιο με το οποίο γίνεται η διαχείριση της κυκλοφορίας περιγράφεται στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης (ΓΚΚ). Το παραπάνω κανονιστικό πλαίσιο συμπληρώνεται και από τις εκάστοτε εγκυκλίους που εκδίδει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας (ΔΚ) του ΟΣΕ, στις οποίες δηλώνονται τροποποιήσεις και χρηστικές πληροφορίες που ισχύουν για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους και για συγκεκριμένα τμήματα γραμμής/σταθμούς», αναφέρεται στο πόρισμα για την τραγωδία.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ