Το μοιραίο σήμα που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, και φαίνεται ότι αποδείχθηκε καθοριστικό για την πολύνεκρη σύγκρουση με το εμπορικό τρένο στα Τέμπη έφερε στη δημοσιότητα το «Πρώτο Θέμα».
«ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων», ανέφερε η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό του τρένου 62, καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός μετά από εκείνον της Λάρισας.
Αρμόδιες πηγές τονίζουν στο «Πρώτο Θέμα» ότι «από ό,τι έχουμε ενημερωθεί μέχρι τώρα ο σταθμάρχης είπε στην αστυνομία ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, η οποία δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα».
«Με δεδομένο ότι το περιστατικό σημειώθηκε περίπου 25 χλμ. από το σιδηροδρομικό σταθμό και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το τρένο κινείται ανάποδα, θα είχε δώσει εντολή και στα δύο τρένα να σταματήσουν πριν φθάσουν “κοντά” το ένα στο άλλο» συμπλήρωναν οι ίδιες πηγές.
Αυτό που εξηγούσαν, δηλαδή, είναι ότι ο σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης, δεν αντιλήφθηκε ότι είχε δώσει λάθος εντολή και είχε οδηγήσει την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή της «καθόδου» προς Αθήνα στην οποία ήδη βρισκόταν εν κινήσει η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.
Οι ίδιες πηγές διευκρίνιζαν, πάντως, ότι ένα μερίδιο ευθύνης – σαφώς μικρότερο – υπάρχει και στους δύο μηχανοδηγούς γιατί είναι υποχρεωμένοι να μιλούν μεταξύ τους αλλά και στην Hellenic Train γιατί οι συρμοί διαθέτουν GPS.
Συνελήφθη ο σταθμάρχης
Οι Αρχές συνέλαβαν τον σταθμάρχη Λάρισας της Hellenic Train ώστε να δώσει εξηγήσεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους.
Παράλληλα, για το περιστατικό έδωσαν καταθέσεις ο εκπρόσωπος της Hellenic Train και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων.
Οι Αρχές ερευνούν ιδιαίτερα το ενδεχόμενο του ανθρώπινου λάθους ή της σωρείας τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων, αλλά και στον λόγο που ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική αμαξοστοιχία.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ