Έρευνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Tesla διεξάγουν οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, έπειτα από καταγγελίες οδηγών για αποκόλληση του τιμονιού των οχημάτων μοντέλο Y. Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ηγείται της έρευνας, η οποία, όπως λέει, αφορά περίπου 120.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν το 2023.
Η έρευνα ξεκίνησε, όταν δύο οδηγοί ανέβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εικόνες από τα τιμόνια τους που έχουν πέσει, αφού παραδόθηκαν με μπουλόνια που έλειπαν. Ο οδηγός της Tesla δήλωσε ότι έχει «χάσει την εμπιστοσύνη του» στη μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία έχει δεχτεί πυρά για ορισμένους από τους χαλαρούς ελέγχους ασφαλείας της, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρους συστήματος αυτόματης οδήγησης που επέτρεψε σε ορισμένους οδηγούς να αποκοιμηθούν στο τιμόνι.
Παράλληλα, οι μετοχές της Tesla, διαπραγματεύονταν στα 182,17 δολάρια το πρωί της Τετάρτης, μειωμένες κατά 9,85 τοις εκατό σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Μάλιστα, η αξία της εταιρείας μειώνεται σημαντικά ως αποτέλεσμα των κατασκευαστικών επιπλοκών και της μετατόπισης της εστίασης του διευθύνοντος συμβούλου Έλον Μασκ μετά την εξαγορά του Twitter ύψους 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η NHTSA ανάρτησε την Τετάρτη στον ιστότοπό της διάφορα έγγραφα που εξηγούν τα προβλήματα με τα Tesla μοντέλο Ys. Το μοντέλο Y κοστίζει πάνω από 53.000 δολάρια και είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της Tesla.
Σε μια καταγγελία που κατατέθηκε στην NHTSA και κοινοποιήθηκε στο Twitter, ένας ιδιοκτήτης δήλωσε ότι οδηγούσε με την οικογένειά του στον αυτοκινητόδρομο 1 στο Γούντμπριτζ του Νιου Τζέρσεϊ, όταν το τιμόνι αποκολλήθηκε ξαφνικά στις 29 Ιανουαρίου, πέντε ημέρες μετά την αγορά του οχήματος. Ο ιδιοκτήτης έγραψε ότι δεν υπήρχαν αυτοκίνητα πίσω του και μπόρεσε να τραβήξει προς το διαχωριστικό του δρόμου. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί.
Έπειτα από όλα αυτά, ένα κέντρο σέρβις της Tesla έδωσε στον ιδιοκτήτη μια εκτίμηση κόστους 103,96 δολαρίων για την επισκευή του προβλήματος. Το κέντρο σέρβις ζήτησε συγγνώμη με μηνύματα κειμένου που φαίνεται να αναρτήθηκαν στο Twitter. «Είμαι υπεύθυνος για κατασκευαστικό ελάττωμα;», έγραψε τότε.
«Δεν έχει περάσει ούτε μια εβδομάδα και παίρνω λογαριασμό για ελαττωματικό τιμόνι. Δεν είναι ευθύνη της εταιρείας να το φτιάξει; Θα εκτιμούσα πολύ την επιστροφή χρημάτων και θα κρατούσα το αυτοκίνητο, καθώς χάσαμε την εμπιστοσύνη και η οικογένεια δεν αισθάνεται ασφαλής να το οδηγήσει πίσω».
Στη συνέχεια, το κέντρο εξυπηρέτησης αφαίρεσε τη χρέωση και έγραψε ότι η Tesla δεν έχει πολιτική επιστροφής, αλλά θα μπορούσε να απευθυνθεί στην ομάδα πωλήσεων και παράδοσης.
Αργότερα, δόθηκε στον άντρα η επιλογή να κρατήσει το αυτοκίνητο ή να το αντικαταστήσει με ένα νέο. Ο ίδιος δημοσίευσε ότι η Tesla αντικατέστησε το αυτοκίνητό του.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ