Ειδικό πρωτόκολλο που θέτει προδιαγραφές και κανόνες για την εκτέλεση εργασιών σε οδόστρωμα και πεζοδρόμια συντάσσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης με στόχο να βάλει τέλος στις λακκούβες που δημιουργούνται σε δρόμους και πεζοδρόμια της πόλης.
Σύμφωνα με την νέα κανονιστική που περνά σήμερα από το δημοτικό συμβούλιο οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου για την εκτέλεση οποιουδήποτε έργου Οδοποιίας θα ενημερώνουν τουλάχιστον έξι μήνες πριν από την εκτέλεσή τους, τους φορείς για τις προγραμματισμένες εργασίες δημοσιεύοντας πίνακα οδών, σκαρίφημα ή αντίγραφο ρυμοτομικού σχεδίου επί του οποίου επισημαίνεται η προτεινόμενη όδευση που κοινοποιείται στην αρμόδια υπηρεσία χορήγησης αδειών εκσκαφής οδών.
Αιτήματα δύο μήνες νωρίτερα και εγγυητική επιστολή
Οι φορείς που επιθυμούν να εκτελέσουν εργασίες εκσκαφής για εγκατάσταση δικτύων για τις παραπάνω οδεύσεις, οφείλουν να υποβάλλουν τα σχετικά αιτήματα το αργότερο εξήντα ημερολογιακές ημέρες πριν την έναρξη εργασιών. Από αυτές εξαιρούνται εργασίες εκσκαφής για τη σύνδεση τελικών χρηστών, οι οποίοι βρίσκονται σε απόσταση έως 150 μέτρα από την όδευση υφιστάμενου δικτύου. Παράλληλα κατατίθεται εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης και έγκαιρης αποκατάστασης που εκδίδεται από την τράπεζα με ελάχιστο ποσό 500€ και 30,00€/τετραγωνικό μέτρο.
Αυτή επιστρέφεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και τη διαπίστωση από αρμόδιο υπάλληλο για την καλή εκτέλεση των εργασιών. Την ίδια ώρα δίνεται δυνατότητα σε κάθε ενεργό πολίτη να στραφεί κατά των εταιριών κοινής ωφελείας αλλά και του δήμου αν εντοπίσει κακοτεχνίες στο δημόσιο χώρο.
Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η πόλη είναι ότι μόνο για το 2021 έχουν πραγματοποιηθεί μόνο στο δήμο Θεσσαλονίκης 4.500 τομές από μικρά σκαψίματα στο πεζοδρόμιο μέχρι μεγάλα έργα ακόμη και σε δρόμους που ασφαλτοστρώθηκαν πρόσφατα.
Τι προβλέπει η νέα κανονιστική
H νέα κανονιστική προβλέπει σύντομη τεχνική περιγραφή της ανάγκης διενέργειας τομής και των τεχνικών και γεωμετρικών χαρακτηριστικών της, χρονοδιάγραμμα και διάγραμμα στο οποίο να σημειώνονται τα προς εκτέλεση έργα καθώς και φωτογραφίες του χώρου όπου θα εκτελεστούν οι εργασίες και έργου. Σκοπός της νέας κανονιστικής είναι μεταξύ άλλων η αποφυγή δυσμενών επιδράσεων στην ασφάλεια της κυκλοφορίας, η διατήρηση της αισθητικής εικόνας των οδών του Δήμου, η διασφάλιση της ιδιωτικής και Δημοτικής περιουσίας και η δημιουργία συνθηκών για τη διατήρηση λειτουργίας των οδών.
Πηγή: Ethnos.gr
*Φωτογραφία αρχείου
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ