Συζήτηση για τον σχεδιαζόμενο πλωτό σταθμό LNG στον Θερμαϊκό ζητά η παράταξη «Πόλη Ανάποδα» στο δημοτικό συμβούλιο.
Ειδικότερα, αναμένεται να καταθέσει τη Δευτέρα (12/06) ψήφισμα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ζητώντας να συγκληθεί ειδική συνεδρίαση για το εν λόγω θέμα.
Σε ανακοίνωσή της μάλιστα, η «Πόλη Ανάποδα» ζητά έως τότε να παγώσει η διαδικασία αδειοδότησης και ταυτόχρονα καλεί τους δημότες και τις δημότισσες να στηρίξουν την πρόταση με μαζική παρουσία στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στις 18:00.
Αξίζει επιπλέον να σημειωθεί ότι πριν λίγες ημέρες έγινε γνωστή η επιθυμία της Elpedison να κατασκευάσει Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου LNG εντός του όρμου Θεσσαλονίκης, σε απόσταση μόλις τριών χιλιομέτρων από την πόλη και τις ακτές.
Μονάδα η οποία, όπως επισημαίνει η παράταξη στην ανακοίνωσή της, θα έχει έκταση 80 στρέμματα και σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί το 2026, ενώ το έργο αναμένεται να περιλαμβάνει ακόμα ένα σύστημα χερσαίων και υποθαλάσσιων αγωγών που θα συνδέει τον σταθμό (FSRU) με τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της Elpedison στη Θεσσαλονίκη (μία υφιστάμενη και μία υπό σχεδιασμό), καθώς και με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) στην περιοχή.
Προς το παρόν, έχει λάβει την πρώτη άδεια από την ΡΑΕ και σύντομα θα ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης.
Η ανακοίνωση της παράταξης «Πόλη Ανάποδα»
«Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας τέτοιας βιομηχανικής εγκατάστασης αναμένεται να είναι εξαιρετικά σοβαρές.
Πρώτα από όλα, κατά την καύση ή τη μεταφορά LNG, υπάρχει συχνά μια απρογραμμάτιστη διαρροή μεθανίου (CH4) και υποξειδίου του αζώτου (Ν2Ο) στην ατμόσφαιρα.
Το μεθάνιο είναι πιο επιβλαβές ως αέριο θερμοκηπίου σε σύγκριση με το διοξείδιο του άνθρακα (CO2) κατά σχεδόν 80 φορές.
Στη Θεσσαλονίκη ειδικά, η θαλάσσια αύρα θα μεταφέρει καθημερινά τους ρύπους αυτούς από τον Θερμαϊκό σε ολόκληρη την πόλη, με επιπτώσεις στην υγεία και την ποιότητα ζωής.
Δεύτερο, η αεριοποίηση του LNG πραγματοποιείται συνήθως με άντληση μεγάλων ποσοτήτων θαλασσινού νερού, το οποίο χλωριώνεται και χρησιμοποιείται για να θερμαίνει το υγροποιημένο LNG, ώστε αυτό να μετατραπεί ξανά σε αέριο.
Η θερμοκρασία του υγροποιημένου αερίου είναι στους -160ο C.
Έτσι, το νερό που επιστρέφεται στη θάλασσα βλάπτει τη θαλάσσια ζωή, τόσο εξαιτίας του χλώριου όσο και της διαφοράς θερμοκρασίας.
Κι αυτή η βλάβη θα συμβαίνει σε μια σημαντική ζώνη αλιείας και μυδοκαλλιεργειών, αλλά και έξω ακριβώς από μια περιοχή σημαντικών υγρότοπων, τις εκβολές των ποταμών Αξιού, Λουδία, Γαλλικού και Αλιάκμονα.
Τρίτο, οι εργασίες κατασκευής της βάσης και του υποθαλάσσιου αγωγού αναμένεται να αναταράξουν τον βυθό, σηκώνοντας τεράστιες ποσότητες καθισμένης λυματολάσπης, οι οποίες θα επιβαρύνουν τον όρμο και θα εντείνουν τα φαινόμενα ρύπανσης κι ευτροφισμού.
Τέλος, δεν σχολιάζουμε καν την αρνητική αλλαγή στο τοπίο της πόλης, όταν στον ορίζοντα του Θερμαϊκού και του Ολύμπου θα δεσπόζει ο νέος σταθμός».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ