Ως πολύ καλό προορισμό κρουαζιέρας προτείνουν τη Θεσσαλονίκη 9 στους 10 τουρίστες που επισκέφθηκαν το λιμάνι της.
Σύμφωνα με την έρευνα της ΟΛΘ ΑΕ σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, εννέα στους δέκα (90%) συμμετέχοντες σε κρουαζιέρα, που επισκέφθηκαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι σήμερα, θα σύστηναν και σε άλλους την πόλη ως καλό προορισμό.
Το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα της έρευνας επισκέφθηκαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης 13 κρουαζιερόπλοια.
Τη μελέτη παρουσίασε ο καθηγητής Λιμενικής Οικονομίας του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, Θάνος Πάλλης:
«Το 93,2% των συμμετεχόντων στην έρευνα επισκέφθηκαν για πρώτη φορά τη Θεσσαλονίκη και το 57,8% βρέθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Όπως είναι λογικό, επειδή ήταν χειμώνας, οι περισσότεροι πέρασαν πολύ χρόνο εντός του πλοίου.
Η μέση δαπάνη ανά επιβάτη στην πόλη έφτασε στα 54,5 ευρώ.
Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν 98,9 ευρώ που δαπάνησε ο κάθε επιβάτης ως κόστος συμμετοχής σε κάποια εκδρομή, στην οποία ξόδεψε άλλα 15,1 ευρώ».
Οικονομικός αντίκτυπος 1.300.000
Οι ταξιδιώτες ξόδεψαν τα περισσότερα από τα χρήματά τους για ψώνια (21,4 ευρώ) και έπειτα σε χώρους εστίασης (15 ευρώ).
Τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων, ξόδεψαν κατά μέσο όρο 105,4, ευρώ, εκ των οποίων τα 56,6 ευρώ για ψώνια και τα 16,1 ευρώ για εστίαση.
Όπως σημείωσε ο κ. Πάλλης:
«Ο οικονομικός αντίκτυπος στην πόλη το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έφτασε στα 1,3 εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα σε χειμερινή περίοδο.
Αν συνεχίσουμε με τους ίδιους ρυθμούς και με το ενδεχόμενο η πληρότητα των κρουαζιερόπλοιων να φτάσει στο 70%, ο άμεσος και οικονομικός αντίκτυπος στην πόλη θα φτάσει τα 5,13 εκατομμύρια ευρώ, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν άλλα 3,4 εκατομμύρια ευρώ ως έμμεσος αντίκτυπος.
Άρα φτάνουμε στα περίπου 8,5 εκατομμύρια ευρώ.
Στο ενδεχόμενο που η πληρότητα των κρουαζιερόπλοιων φτάσει στο 100%, ο συνολικός οικονομικός αντίκτυπος ανεβαίνει στα 10,8 εκατομμύρια ευρώ».
Ενθαρρυντικά είναι, επομένως, τα πρώτα δείγματα για τον τουρισμό με τα έσοδα να ξεπερνούν κατά 76% το πρώτο δίμηνο του 2022.
Ήδη Αθήνα, Θεσσαλονίκη και νησιά πλημμυρίζουν από τουρίστες, ωστόσο μελανό σημείο παραμένει η έλλειψη εργαζομένων και τα παράπονα των τοπικών κοινωνιών για τον κορεσμό του Airbnb.
Τους καρπούς της καμπάνιας προβολής που υλοποιείται τα τελευταία χρόνια στο διαδίκτυο, από τους τουριστικούς φορείς, άρχισε να δρέπει η Θεσσαλονίκη.
Όπως προκύπτει από στατιστικά στοιχεία της Tourix, κατά τη διάρκεια του 2022 οι διαδικτυακές αναζητήσεις για την πόλη, ξεπέρασαν σημαντικά τις επιδόσεις του 2021 αλλά και του 2019.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ