Στο φως της δημοσιότητας έρχεται σπάνιο οπτικό υλικό από το ναυάγιο του Τιτανικού, ο οποίος βυθίστηκε στις 15 Απριλίου του 1912, μέσα σε δυόμισι περίπου ώρες μετά τη σύγκρουσή του με παγόβουνο, 400 περίπου ναυτικά μίλια (740 χλμ.) νότια της Νέας Γης του Καναδά.
Αναλυτικότερα, το εν λόγω βίντεο προήλθε από τις έρευνες του ναυαγίου, το 1985, φέρνοντας στο φως άγνωστες εικόνες από τη βύθιση του πολυτελούς πλοίου, που έχει αιχμαλωτίσει το κοινό, με αμέτρητες απόψεις, ερμηνείες και αναλύσεις της καταστροφής του να μετατρέπουν το πλοίο σε πολιτιστική εικόνα, αλλά και ένα θέμα για διάφορες ταινίες.
Μάλιστα, το βίντεο θα μεταδοθεί από τη σελίδα του Ωκεανογραφικού Ιδρύματος Woods Hole (WHOI) στο YouTube και θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 20 λεπτά.
Σύμφωνα με τους ερευνητές του WHOI, το οπτικό υλικό βιντεοσκοπήθηκε από κάμερες σε υποβρύχιο και ένα ρομποτικό βαθυσκάφος τον Ιούλιο του 1986, με τα «αποκαλυπτήριο» του ομολογουμένως εντυπωσιακού βίντεο να συμπίπτει με την επανακυκλοφορία της ταινίας «Τιτανικός» του Τζέιμς Κάμερον, 26 χρόνια μετά την πρώτη του προβολή στους κινηματογράφους.
Το παρθενικό ταξίδι με την ολέθρια κατάληξη
Στο πλοίο βρίσκονταν πολλά εξέχοντα άτομα, μεταξύ των οποίων ο Αμερικανός επιχειρηματίας Benjamin Guggenheim, ο Βρετανός δημοσιογράφος William Thomas Stead και ο συνιδιοκτήτης του πολυκαταστήματος Macy’s, Isidor Straus και η σύζυγός του, Ida.
Το βράδυ της ίδιας μέρας το πλοίο σταμάτησε στο Cherbourg της Γαλλίας, με την αποβάθρα της πόλης να είναι πολύ μικρή για να χωρέσει τον Τιτανικό, και τους νέους επιβάτες να μεταφέρονται στο βοηθητικά πλοία.
Το πρωί της 11ης Απριλίου το πλοίο έκανε την τελευταία του προγραμματισμένη στάση στην Ευρώπη, στο Queenstown της Ιρλανδίας, από όπου γύρω στη 1:30 μ.μ. αναχώρησε για τη Νέα Υόρκη.
Στο πλοίο επέβαιναν περίπου 2.200 άνθρωποι, από τους οποίους οι 1.300 ήταν επιβάτες. Σ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, οι χειριστές ασύρματου ραδιοφώνου του Τιτανικού, υπάλληλοι της εταιρείας Marconi, λάμβαναν προειδοποιήσεις για ύπαρξη παγόβουνου, τις οποίες μετέφεραν στη γέφυρα του πλοίου.
Το βράδυ της 14ης Απριλίου, επειδή ο Τιτανικός άρχισε να πλησιάζει σε μια περιοχή που ήταν γνωστό ότι είχε παγόβουνα, ο καπετάνιος του, Edward Smith άλλαξε ελαφρώς την πορεία του πλοίου, κατευθύνοντάς το νοτιότερα, αλλά διατηρώντας την ταχύτητα του πλοίου στους 22 κόμβους. Η προειδοποίηση γύρω στις 9:40 μ.μ. για ένα πεδίο πάγου δεν μεταδόθηκε ποτέ στη γέφυρα του Τιτανικού, ενώ στις 23:40 η γέφυρα ειδοποιήθηκε για την παρουσία ενός παγόβουνου, στα 400 περίπου ναυτικά μίλια (740 χλμ.) νότια της Νέας Γης του Καναδά.
Ο Τιτανικός δεν κατάφερε να αποφύγει τη σύγκρουση και όταν η δεξιά πλευρά του ξύθηκε κατά μήκος του παγόβουνου, τουλάχιστον πέντε από τις υποτιθέμενα υδατοστεγείς δεξαμενές του, προς την πλώρη, έσπασαν.
Εκτιμώντας τις ζημιές ο καπετάνιος του σκάφους διαπίστωσε ότι, καθώς οι μπροστινές αυτές δεξαμενές γέμιζαν με νερό, η πλώρη του πλοίου θα έπεφτε βαθύτερα στον ωκεανό, γεμίζοντας βαθμιαία και τις υπόλοιπες, σφραγίζοντας έτσι τη μοίρα του σκάφους, το οποίο οι περισσότεροι ειδικοί, σήμερα, πιστεύουν ότι θα είχε επιζήσει, αν χτυπούσε κατά μέτωπο το παγόβουνο.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ