Αν μέχρι σήμερα οι πρωτοπόροι της τεχνολογίας ήθελαν ένα κομμάτι της προσοχής μας, καλό είναι να ξέρετε πως πλέον διεκδικούν το 100% αυτής!
Ενώ όλη η προσοχή του κόσμου εστιάστηκε τις προηγούμενες εβδομάδες στην ανακοίνωση του Mark Zuckerberg για το Metaverse, υπάρχουν εταιρίες εκεί έξω που ήδη δουλεύουν τη δική τους εκδοχή του νέου ψηφιακού κόσμου και των οποίων το όραμα απέχει πολύ από αυτή της Meta (ex Facebook).
*** Αρθρο του Στέφανου Σκλαβενίτη, founder at Flipside digital marketing
Πώς οραματίζονται άραγε αυτές οι ομάδες το δικό τους Metaverse; Συνυφασμένο με τον εξωτερικό κόσμο θα το περιγράφαμε με μια φράση, σαν μια μετεξέλιξη του παιχνιδιού Pokemon Go. Βλέπετε, το πείραμα εκείνο δεν έγινε τυχαία, ούτε ήταν αυτοσκοπός να ψάχνουν οι χρήστες τον Pikachu, έγινε με στόχο να επιτευχθεί κάτι ευρύτερο.
Αυτό δεν είναι άλλο από έναν πραγματικό κόσμο ο οποίος θα εμπλουτιστεί με μια σειρά από ψηφιακά αντικείμενα τα οποία θα βλέπουν οι χρήστες με γυαλιά (next big thing να το θυμάστε, ξεχάστε τις οθόνες). Οι δυνατότητες που υπόσχονται οι εμπνευστές του όπως ο John Hanke, CEO της Niantic, είναι απεριόριστες και ταυτόχρονα πολύ λιγότερο τρομακτικές από τη δυστοπία -για κάποιους-που επαγγέλλεται η Meta με το Metaverse.
«Το μέλλον που περιγράφω εγώ είναι αυτό που θα νικήσει. Είναι ένα μέλλον που το computing θα μένει μαζί μας, αλλά θα είναι ‘εξαφανισμένο’ στο background και θα υποστηρίζει ό,τι κάνουμε», λέει ο Hanke στο περιοδικό Wired.
Η βασική διαφορά των δυο σε ότι έχει να κάνει το ψηφιακό μέλλον είναι πως στη μία περίπτωση, η ψηφιακή πραγματικότητα έρχεται σε μας, μέσα στη θαλπωρή του σπιτιού μας ή τη σιγουριά της επαγγελματικής μας στέγης, την ίδια στιγμή που στην περίπτωση του AR η ψηφιακή πραγματικότητα συγχωνεύεται με την…κανονική πραγματικότητα και απλά την εξωραϊζει ή την κάνει πιο λειτουργική.
Στη μια περίπτωση είσαι ένα 3D avatar και στην άλλη είσαι ο εαυτός σου, μόνο που βλέπεις τον κόσμο με το πρίσμα των γυαλιών που φοράς, κάτι που μπορεί να φέρει από την απόλυτη ομορφιά μέχρι μια τρομακτικά επικίνδυνη κόκκινη γραμμή ανάμεσα στις αισθήσεις και τις…παραισθήσεις.
Η κοινή υποδομή που χρησιμοποιείται για όλους τους χρήστες είναι ο κόσμος μας σε αυτό που ο Hanke ονομάζει ως το Real Metaverse σε αντίθεση με το Metaverse του Zuckerberg που βασίζεται στην πλατφόρμα που θα δημιουργήσει ο ίδιος και η ομάδα του.
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο επεισόδιο 0. Σκεφτείτε το σαν μια τηλεοπτική παραγωγή που έχει δώσει μόλις τον ‘πιλότο’ της στο τηλεοπτικό κανάλι. Γυρίσματα έγιναν, σενάριο υπάρχει όπως επίσης και ηθοποιοί, αλλά η παραγωγή περιμένει την έγκριση ανάλογα με το αν είναι καλοφτιαγμένο και κυρίως εμπορικό και αν το test audience που θα δει τις πρώτες προβολές δώσει το πράσινο φως.
Αυτό το test audience είμαστε εμείς και τα πρώτα screenings έρχονται σύντομα. Και τι ειρωνεία φυσικά, όλα αυτά δεν θα γίνουν σε οθόνες. Τις οθόνες τις οποίες η νέα ψηφιακή πραγματικότητα τις κάνει στην άκρη ώστε να ενσωματώσει την εμπειρία του χρήστη όσο γίνεται πιο κοντά στα μάτια του γίνεται ώστε να μην υπάρχουν άλλα εξωτερικά ερεθίσματα. Αν μέχρι σήμερα οι πρωτοπόροι της τεχνολογίας ήθελαν ένα κομμάτι της προσοχής μας, καλό είναι να ξέρετε πως πλέον διεκδικούν το 100% αυτής!
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ