Η Πολιτική Αεροπορία στην Τουρκία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, με δύο μεγάλες τουρκικές αεροπορικές εταιρείες να μην μπορούν σχεδόν να πετάξουν, ενώ σχεδόν 1.500 Τούρκοι πιλότοι και χιλιάδες άτομα μέλη πληρώματος να είναι άνεργοι.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Sozcu» Τούρκος πιλότος, ο οποίος δεν έχει πληρωθεί ούτε μια δεκάρα για δύο χρόνια, ξεσπά.
«Είμαι πιλότος μαχητικού εδώ και 23 χρόνια. Εκατοντάδες φίλοι μου είναι άνεργοι, αλλά 850 ξένοι πιλότοι πετούν στην Τουρκία».
Χιλιάδες εργαζόμενοι της Atlas Global και της Onur Αir, της μεγαλύτερης ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας της Τουρκίας, είναι άνεργοι ή απλήρωτοι για σχεδόν δύο χρόνια.
Οι υπάλληλοι των Turkish Airlines (THY), επίσης, εξακολουθούν να πετούν με μισθούς πείνας μετά την πτώση της αξίας της λίρας.
Η επιστολή του πιλότου
«Παρά την προφορική εντολή που δόθηκε προς όλες τις τουρκικές αεροπορικές εταιρείες από τον πρόεδρό μας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, για μείωση του ποσοστού των ξένων πιλότων, το οποίο ήταν 11% το 2020, δεν υπήρξε ορατή ικανοποιητική μείωση του αριθμού των ξένων πιλότων.
Ως πολίτης που υπηρέτησε με τιμή στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία ως πιλότος μαχητικών εδώ και 23 χρόνια και έχει ορκιστεί για πάσης φύσεως θυσίες για την επιβίωση αυτής της χώρας, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στο θέμα των ξένων πιλότων που εργάζονται στη χώρα μας, ιδιαίτερα των Ελλήνων πιλότων.
Αυτή τη στιγμή, περισσότεροι από 150 Έλληνες πιλότοι εργάζονται στην Τουρκία, ενώ τους δίνονται και θέσεις Instructor Pilot και Examiner στις εταιρείες που εργάζονται.
Σχεδόν οι μισοί από αυτούς είναι πιλότοι μαχητικών που εγκατέλειψαν την Ελληνική Αεροπορία.
Στο παρελθόν, πολλοί από αυτούς έχουν συναντήσει πολλές φορές Τούρκους πιλότους ή έχουν βάλει στο στόχαστρο τον εναέριο χώρο της χώρας μας στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο.
Υπάρχει ακόμη και πιλότος που έχει αποτυπώσει στο σώμα του τον ελληνικό εθνικισμό και την τουρκική εχθρότητα με τατουάζ της ΕΟΚΑ».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ