Μειωμένες κατά 40% – συγκριτικά με το 2019 – είναι φέτος οι απώλειες στα ελληνικά ξενοδοχεία, με τον κλάδο να εστιάζει στη χειμερινή περίοδο, ειδικά όσον αφορά τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας στα αστικά κέντρα και στους ορεινούς και ημιορεινούς όγκους της χώρας.
Παράλληλα, ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, από το βήμα του Συμβουλίου Προέδρων Ξενοδοχειακών Ενώσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο και της έκθεσης Philoxenia-Hotelia, ανέφερε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα «τρέξει» για πρώτη φορά φέτος η καμπάνια που σχεδίασε το Υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, για την προώθηση του χειμερινού και του εναλλακτικού τουρισμού της Ελλάδας.
Η καμπάνια θα δωσεί στην ελληνική ύπαιθρο και τις περιφέρειες της χώρας, που, όπως τόνισε ο κ.Κικίλιας, παραπέμπουν σε «απαράμιλλης ομορφιάς προορισμούς που πρέπει ο ταξιδιώτης, ειδικά αυτός που έρχεται από το εξωτερικό, να τους γνωρίσει».
«Η φετινή τουριστική χρονιά κλείνει θετικά, πολύ καλύτερα του αναμενόμενου. Οι χειμερινοί μήνες, με πανδημία και αυξημένο ενεργειακό κόστος, θα είναι δύσκολοι, πρέπει όμως ν’ αρχίσουμε δουλειά για την επόμενη μέρα, σκεπτόμενοι και σχεδιάζοντας εκτός του πλαισίου της πανδημίας. Χρειάζεται διαχείριση των προορισμών μας, με έμφαση στην ενίσχυση των υποδομών, δημιουργία ποιοτικών προϊόντων, βασισμένων σε εμπειρίες κάτι που είναι πλέον το βασικό ζητούμενο του ταξιδιώτη, και σωστή και σύγχρονη προώθησή τους», τόνισε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος.
Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ.Ρέτσος, «το 2022, όπου το αίσθημα ασφάλειας θα παραμείνει μείζον ζητούμενο, η χώρα μας θα επωφεληθεί και πάλι, γιατί είναι κάτι που το έχει κατακτήσει μετά από δύο επιτυχημένες σεζόν COVID», ενώ «το 2023 και μετά όμως, ο ανταγωνισμός θα είναι αμείλικτος και δε θα μας συγχωρήσει εάν επαναπαυθούμε στις δάφνες μας».
«Φέτος, πετύχαμε το ακατόρθωτο»
Από την πλευρά τους, οι ξενοδόχοι επισημαίνουν τη μεγάλη πρόκληση της συνέχισης της τουριστικής δραστηριότητας κατά του φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες, «μήνες κατά τους οποίους πάνω από 2.000 επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας, στα αστικά κέντρα, στις επαρχιακές πόλεις και ιδιαίτερα στον ημιορεινό και ορεινό όγκο της χώρας θα δίνουν τη δική τους μεγάλη μάχη για να ορθοποδήσουν, μετά από δύο χαμένες τουριστικά χρονιές», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος.
«Η άνοιξη στην οποία ελπίζουμε από τον Μάρτιο του 2022, ώστε να μεταβούμε επιτέλους στην κανονικότητα, απαιτεί άμεσες παρεμβάσεις σε ζητήματα που είτε έρχονται από παλιά – όπως είναι τα παράνομα καταλύματα και η βραχυχρόνια μίσθωση, ο υψηλός σε σχέση με τον ανταγωνισμό ΦΠΑ στη διαμονή, ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ, μια οριστική και δίκαιη λύση στα θέματα του αιγιαλού – είτε δημιουργήθηκαν κάτω από έκτακτες συνθήκες, όπως είναι το αυξημένο ενεργειακό κόστος», τόνισε ο κ.Τάσιος.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της ΠΟΞ υπογράμμισε ότι η περσινή περίοδος ήταν αρκετά δύσκολο για τον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο, ο οποίος «σήκωσε στις πλάτες του πολλά βάρη, περιορίζοντας τις απώλειες στο -40% του 2019».
Η κυβέρνηση, πάντως, παραμένει αισιόδοξη για τα νούμερα του 2022, με τον Υπουργό Τουρισμού να δηλώνει ότι οι προβλέψεις για το 2022, με βάση τις συμφωνίες που υπογράφονται με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και τους tour operators ανά τον κόσμο, είναι πολύ ισχυρές σε σχέση με το 2019.
Παράλληλα, οι προκρατήσεις τον Οκτώβριο φέτος για το καλοκαίρι του 2022, είναι 30% πάνω απ’ ό,τι ήταν τον Οκτώβριο του 2018 για το καλοκαίρι του 2019.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ