Με τη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, συνεχίζεται σήμερα, Δευτέρα 20 Μαρτίου, η ενημέρωση του κοινοβουλίου για την τραγωδία στα Τέμπη.
Η πολιτική αντιπαράθεση για το πολύνεκρο δυστύχημα έχει χτυπήσει «κόκκινο», λίγες ώρες πριν την εμφάνιση ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας των τριών τελευταίων υπουργών Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη (ΝΔ) και Χρήστου Σπίρτζη (ΣΥΡΙΖΑ), προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις για τη μη υλοποίηση της επίμαχης σύμβασης με την Hellenic Train.
Σε ανάρτησή του, ο πρωθυπουργός επανέλαβε τη στήριξη της κυβέρνησης στις οικογένειες των θυμάτων και τους τραυματίες και αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις του κόσμου.
«Βλέπω αυτές τις ημέρες την απολύτως λογική αντίδραση του κόσμου για τον τόσο άδικο θάνατο 57 ανθρώπων. Ακούω και συμμερίζομαι απολύτως το ομόθυμο κοινωνικό αίτημα: να σαρωθεί επιτέλους ό,τι κρατάει την Ελλάδα πίσω, να αλλάξουμε πιο γρήγορα πιο πολλά, ώστε να έχουμε μια χώρα που μας αξίζει. Έχω την υποχρέωση να μετατρέψω αυτά τα συναισθήματα σε δημιουργική δράση. Και αυτό σκοπεύω να κάνω», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Παρακολουθώ τον προκλητικό τρόπο, με τον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ τοποθετείται στην υπόθεση και εργαλειοποιεί την τραγωδία των Τεμπών. Και είναι τουλάχιστον παράλογο να μην λογοδοτούν εκείνοι που καθυστέρησαν 4,5 χρόνια, αλλά να εγκαλούν εκείνους που ξεμπλόκαραν και εντός ολίγων μηνών θα παραδώσουν τον έργο», φέρεται να δηλώνει σε στενούς του συνεργάτες ο Κώστας Καραμανλής, δίνοντας το στίγμα των προθέσεών του.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο παραιτηθείς υπουργός Κώστας Καραμανλής θα κινηθεί στους παρακάτω άξονες:
- Τη σύμβαση 717
- Την τηλεδιοίκηση
- Τη σύμβαση για την Hellenic Train
Οι δηλώσεις του υπουργού Ανάπτυξης «πυροδότησαν» την πολιτική κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης.
«Είναι η ευκαιρία να συγκρουστούμε με το βαθύ κράτος», είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης, με τον ΣΥΡΙΖΑ να σχολιάζει:
«Μετά τον κ. Μητσοτάκη, που χαρακτήρισε χωρίς ντροπή «θυσία» την τραγική απώλεια 57 ανθρώπων στα Τέμπη, σήμερα ο κ. Γεωργιάδης διαπίστωσε πως το δυστύχημα είναι «ευκαιρία» για την κυβέρνηση για «να συγκρουστεί με το βαθύ κράτος». Θα περιμέναμε τουλάχιστον ο κ. Μητσοτάκης και οι υπουργοί του, παρά το κρεσέντο αλαζονείας, αμετροέπειας και μετάθεσης ευθυνών, να σέβονται τουλάχιστον τον πόνο των οικογενειών των θυμάτων. Λίγη ντροπή δεν θα έβλαπτε».
Οι πέντε προτάσεις Ανδρουλάκη για την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων
«Είναι εθνική ανάγκη να εκσυγχρονίσουμε και να αναβαθμίσουμε τον σιδηρόδρομο απέναντι στα όποια συμφέροντα, που μέχρι τώρα τον κρατούσαν δέσμιο παλαιοκομματικών συμπεριφορών», δήλωσε με παρέμβασή του στο «ΒΗΜΑ» της Κυριακής ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ έκανε 5 προτάσεις για ασφαλή και σύγχρονο σιδηρόδρομο:
- Προσωρινή επαναφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κρατικό έλεγχο
- Ανασύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
- Επιλογή των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ
- Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με αξιολόγηση και αξιοκρατία
- Επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ
Το σχέδιο της επανεκκίνησης των δρομολογίων των τρένων «κλείδωσε» μετά την πρώτη συνεδρίαση του συντονιστικού κέντρου ασφαλείας σιδηροδρόμων με τον υπουργό Επικρατείας, αλλά και Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η έναρξη θα γίνει με τον προαστιακό στις 22 Μαρτίου, ενώ την 1η Απριλίου θα γίνει για πρώτη φορά, μετά την τραγωδία των Τεμπών, η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με τα δοκιμαστικά δρομολόγια να έχουν ήδη ξεκινήσει.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ