Ο Έλον Μασκ, πλησιάζει όλο και πιο κοντά στην εξαγορά του Τwitter, δείχνοντας διάθεση να σταματήσει τη δικαστική του διαμάχη με την εταιρεία. Ο Mr. Tesla ετοιμάζεται να προσθέσει στην κατοχή του τη δημοφιλή πλατφόρμα, η οποία διαδραματίζει ρόλο, σε παγκόσμιο επίπεδα, σε θέματα κοινωνίας, πολιτικής και πολλά… άλλα.
Ήδη, διαρρέονται πληροφορίες για τις αλλαγές στις οποίες σκέφτεται να προχωρήσει, αν αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών και οι οποίες εστιάζονται σε τρία βασικά σημεία, που είναι τα εξής:
Χαλαρώνει τα… πρέπει
Το Twitter θεωρείται από τα πιο «δημοκρατικά» Μέσα, ωστόσο έχουν υπάρξει λογοκρίσεις ακόμη και σε επίπεδο ηγετών, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του Ντόναλντ Τραμπ, του οποίου ο λογαριασμός απενεργοποιήθηκε, καθώς δεν συμβάδιζε με την πολιτική της κοινότητας.
Ο Μασκ έχει τονίσει ότι θα ήθελε να προσθέσει περισσότερη ελευθερία στους χρήστες, όπως και το περιεχόμενο που ποστάρουν.
Βέβαια, δέχεται ήδη και αρκετές επικρίσεις, καθώς πολλές φωνές θεωρούν πως παραμονεύουν πολλοί κίνδυνοι.
Προκειμένου να υποστηρίξουν την αντίθετη άποψη από του Μάσκ, σημειώνουν ότι η ελευθερία θα αφορά -ουσιαστικά- τη δυνατότητα των χρηστών να προσβάλλουν, να παρενοχλούν και να παραπληροφορήσουν τους υπόλοιπους, βάζοντας στο… παιχνίδι και τη χειραγώγηση της πληροφόρησης.
Ονειρεύεται διαφάνεια
Η επόμενη μεγάλη αλλαγή, στην οποία προσανατολίζεται ο ιδιόρρυθμος Μασκ έχει να κάνει με τη διαφάνεια στη χρήση της πλατφόρμας και, σε αυτή την περίπτωση, φαίνεται πως… συμφωνούν οι ειδικοί του ίντερνετ και των κοινωνικών δικτύων.
Το Twitter, τα τελευταία χρόνια, έχει προχωρήσει στην απενεργοποίηση ανενεργών λογαριασμών, όπως και χιλιάδων bots (μη πραγματικοί χρήστες) και spam, οι οποίοι παρεμβαίνουν χωρίς λόγο και δεν προσφέρουν (φαινομενικά) τίποτα. Παρόλα αυτά, θεωρείται «μείον» ως προς την αξιοπιστία του Μέσου.
Παρόμοια η λογική και η πρόταση, που πέφτει στο τραπάζι των συζητήσεων, να είναι γνωστός και προσβάσιμος προς όλους, ο περιβόητος αλγόριθμος, δηλαδή το λογισμικό μέσω του οποίου καθορίζεται τι βλέπει κανείς στη ροή της σελίδας, οι προτάσεις «φιλίας» και οι διαφημίσεις.
Νέο μοντέλο χρηματοδότησης
Η τρίτη αλλαγή αφορά τις διαφημίσεις ή απλούστερα, το μοντέλος χρήσης και χρηματοδότησης του ίδιου του Μέσου, τα έσοδα του οποίου σε συντριπτικό ποσοστό (περίπου 90%) προέρχονται από διαφημίσεις. Μεταξύ των ιδεών είναι και η λύση της συνδρομής, όπως π.χ. γίνεται με το Τwitter Blue, το κόστος του οποίου ανερχόταν σε 2,99 δολάρια τον μήνα και αφορούσε επιχειρήσεις.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ