Ο διεθνούς φήμης ηθοποιός, Τζον Μάλκοβιτς, είναι στη χώρα μας για την παράσταση «The Music Critic», η οποία θα «ανέβει» την Πέμπτη (6/10) στο Ηρώδειο και το Σάββατο (8/10) στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Στη συνέντευξη Τύπου στο Ατενέ της Βουκουρεστίου για την παρουσίαση της παράστασης, ο Αμερικανός ηθοποιός ρωτήθηκε -μεταξύ άλλων- και για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και απάντησε: «Θα συμφωνούσα με την επιστροφή».
Ο αγαπημένος ηθοποιός αναφέρθηκε στις κακές κριτικές που έχει ακούσει και τον κάνουν πια να γελάει και στον «εκδημοκρατισμό των κριτικών τέχνης» και τόνισε πως, αν τους έχει ακούσει στην αρχή της καριέρας του, δεν θα ήταν αυτό που είναι σήμερα. Παρ’ όλα αυτά αναγνωρίζει τη χρησιμότητά τους, όταν κάνουν αξιοπρεπώς τη δουλειά τους.
Μιλώντας για την παράσταση «The Music Critic» είπε πως «είναι για όλους, για όσους δεν έχουν ιδέα από μουσική, αλλά και για όσους αγαπούν τη μουσική.
Η παράσταση κλείνει το μάτι σε όσους εμπλέκονται με το χώρο της δημιουργίας, καθώς ακόμα και αυτοί -είτε λέγεσαι Μπετόβεν, είτε λέγεσαι Σοπέν- θα πρέπει να ξέρουν ότι αυτό που θα παρουσιάσουν στο κοινό μπορεί και να μην αρέσει και συνεπώς να «θαφτεί» από κοινό και κριτικούς».
Η παράσταση, εκτός από κακές κριτικές για μερικούς από τους πιο σπουδαίους κλασικούς συνθέτες, περιλαμβάνει και μια κακή -στα όρια της εμπάθειας- κριτική για τον Τζον Μάλκοβιτς, την οποία ο ηθοποιός, ως κριτικός αυτή τη φορά, τη διαβάζει για τον εαυτό του.
Αναφερόμενος στην εν λόγω κριτική, ο Τζον Μάλκοβιτς είπε: «Όταν διάβασα τη συγκεκριμένη κριτική από μια παράσταση στην Κωνσταντινούπολη -η οποία πήγε πολύ καλά και παίζοντας σε όλο το κόσμο για 5,5 χρόνια- στην αρχή προβληματίστηκα, αλλά στη συνέχεια κόντεψα να πνίγω από τα γέλια».
Και συμπλήρωσε: «Μια καλή κριτική δεν βοηθάει στη δουλειά μου, όπως δεν βοηθάει και μια κακή κριτική. Αυτό που με βοηθάει είναι να κάνω καλά τη δουλειά μου».
Κλείνοντας, δεν θέλησε να αναφερθεί στις κακές κριτικές μέσω ανώνυμων σχολίων στα social media και αρκέστηκε απλά στο «μακάρι να είχα και εγώ τόσο ελεύθερο χρόνο».
Παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ήταν ο δημιουργός της παράστασης, Αλεξέι Ιγκούντεσμαν, αλλά και ο διάσημος πιανίστας, Χιούνγκ-Κι Τζου, και εξήγησαν τι είναι η παράσταση αυτή.
Ο Ιγκούντεσμαν δημιούργησε ένα μίγμα από τις απροσδόκητα χειρότερες μουσικές κριτικές των τελευταίων αιώνων, που γράφτηκαν από τους διασημότερους μουσικούς κριτικούς του κόσμου για μερικά από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας μουσικής.
Ο Τζον Μάλκοβιτς στο ρόλο του κακού κριτικού, πρεσβεύει ότι η μουσική του Μπετόβεν, του Σοπέν, του Προκόφιεφ και τόσων άλλων είναι απλώς κουραστική και θλιβερή.
«Σκέφτηκα αυτή την παράσταση πριν από 12 χρόνια περίπου στο Ντουμπρόβνικ και το concept ήταν πάρα πολύ απλό. Βρήκα κάποιες από τις πιο κακές κριτικές που έχουν διατυπωθεί για τους πιο σημαντικούς συνθέτες και τις υπέροχες μουσικές τους κατά το πέρασμα των αιώνων. Ο Τζον παίζει το ρόλο του κριτικού μουσικής και τις απαγγέλει στη σκηνή.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό για το κοινό να καταλάβει ότι πρόκειται για πραγματικές κριτικές που έχουν γραφτεί και δεν τις έχουμε “εφεύρει” εμείς.
Το καλύτερο σημείο της παράστασης είναι, όταν ο Τζον θα απαγγείλει μία πάρα πολύ κακή κριτική για τον εαυτό του, που γράφτηκε για μια εμφάνισή του στην Κωνσταντινούπολη και ο ίδιος τη… λατρεύει», είπε ο Igudesman, χαμογελώντας.
O Τζον Μάλκοβιτς είναι ο αφηγητής της παράστασης σε σύλληψη και δημιουργία του διάσημου βιολιστή, συνθέτη, παραγωγού και ηθοποιού, Αλεξέι Ιγκούντεσμαν. Στη μουσική παράσταση συμμετέχει και ο εξαιρετικός πιανίστας Χιούνγκ-Κι Τζου, γνωστός για την κωμική του ταυτότητα πλάι στη μουσική του δεξιότητα.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ