Η Ελλάδα είχε φέτος ενισχυμένη παρουσία στην παγκόσμια τουριστική έκθεση World Travel Market, που έγινε από 7-9/11, στο Λονδίνο, με έμφαση στον χειμερινό τουρισμό, το Greekend (Σαββατοκύριακο στην Ελλάδα) και τη βιωσιμότητα των προορισμών.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις του κόσμου και η παρουσία της Ελλάδας ήταν εντυπωσιακή.
Ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, περιηγήθηκε στα ελληνικά περίπτερα της Έκθεσης και στη συνέχεια πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας με τους επικεφαλής του Ομίλου TUI, στην οποία ανακοινώθηκε η αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων προς την Ελλάδα για το 2023 και το άνοιγμα σε νέες αγορές με περισσότερους προορισμούς.
«Τρία εκατομμύρια Βρετανοί, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και νέες πτήσεις, νέοι προορισμοί από τις αεροπορικές εταιρείες, όπως η Easy Jet, η British Airways και η Jet2. Γεγονός που μας χαροποιεί και ενισχύει τη στρατηγική μας για την επέκταση της τουριστικής περιόδου», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού.
Το 2022 ήταν μία χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά στις περισσότερες τουριστικές χώρες.
Ο παγκόσμιος τουρισμός επέστρεψε σχεδόν στο 60% των προ-πανδημικών επιπέδων το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου.
Υπολογίζεται ότι πάνω από 470 εκατομμύρια άνθρωποι ταξίδεψαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή να παρουσιάζουν την ταχύτερη ανάκαμψη.
Ωστόσο, τώρα, η τουριστική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις: την αύξηση του κόστους μεταφορών και την άνοδο του κόστους ζωής που απειλεί το διαθέσιμο για ταξίδια εισόδημα.
Ένα επίσης σημαντικό θέμα είναι η βιωσιμότητα. Άλλωστε, η παγκόσμια τουριστική έκθεση του Λονδίνου έγινε παράλληλα με τη Σύνοδο Κορυφής για το κλίμα COP27, στην Αίγυπτο.
Η παγκόσμια έκθεση World Travel Market θεωρείται ορόσημο για την τουριστική επίδοση κάθε επόμενης χρονιάς, καθώς στη διάρκειά της κλείνονται μεγάλα πακέτα συμφωνιών για τις μετακινήσεις τουριστών.
Το περίπτερο του ΕΟΤ και η Ελλάδα των πέντε αισθήσεων
Μυρωδιές από ελληνικά βότανα, που μπορούσε κανείς να αγγίξει, πρωτότυπες κατασκευές που στέκονταν ως δέντρα για να καθίσει κανείς στη “σκιά” τους ακούγοντας τα τζιτζίκια και τους παφλασμούς των κυμάτων, το ηλιοβασίλεμα, το ελληνικό γαλάζιο, εικόνες από την απέραντη ομορφιά της χώρας μας ταξίδεψαν τους επισκέπτες μέσα από σύγχρονες κατασκευές με οθόνες στο ελληνικό περίπτερο του ΕΟΤ.
«Το 2022 κλείνει με τη σημαντικότερη έκθεση του κόσμου, την WTM», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, τονίζοντας: «Είμαστε εδώ, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που θα μπορούσαμε να έχουμε.
Ήρθαμε πολύ καλά οργανωμένοι με ένα καινούργιο περίπτερο που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε τα τελευταία δύο χρόνια και δουλέψαμε πάρα πολύ για αυτό.
Έχουμε έρθει με μια εξειδικευμένη παρουσίαση για τη βιωσιμότητα που θα εστιάσει στα eco islands.
Είναι γενικώς μια πολύ κρίσιμη συγκυρία για το 2023 και για τα επόμενα χρόνια, για να δείξουμε στο διεθνές κοινό ότι η Ελλάδα μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα. Και η διεθνής παρουσία στο περίπτερό μας, οι συζητήσεις που έχουμε κάνει με ανθρώπους της αγοράς, δείχνουν ότι σταδιακά το πετυχαίνουμε.
Το περίπτερο μας έχει ενσωματώσει την αίσθηση της Ελλάδας, αγγίζοντας και τις πέντε αισθήσεις».
«Φέτος έχει επανέλθει πλήρως η Έκθεση, μετά το περσινό άνοιγμα και την πανδημία. Οι τουρίστες από την Αγγλία, που επέλεξαν την Ελλάδα, άγγιξαν τα 3 εκατομμύρια, ξεπερνώντας φέτος τη Γερμανία», υπογράμμισε η προϊσταμένη του γραφείου του ΕΟΤ στο Λονδίνο, Ελένη Σκαρβέλη.
«Οι Άγγλοι κάνουν αυτό που λέμε “revenge tourism” και θεωρώ ότι δεν θα τους αγγίξει η ενεργειακή κρίση. Ακόμη η αγορά είναι λίγο μουδιασμένη, αλλά ήδη έχουν αρχίσει οι κρατήσεις για το 2023.
Εκείνο που είναι, όμως, εντυπωσιακό για την αγγλική αγορά, είναι ότι έχουν αρχίσει ήδη οι προκρατήσεις για το 2024. Η Jet2 και η TUI έχουν βγάλει διαφημιστικές καμπάνιες ήδη για το 2024. Υπάρχει αύξηση στη χωρητικότητα, το πτητικό έργο έχει αυξηθεί ήδη για το 2023 και όλοι οι tour operators έχουν βάλει παραπάνω πτήσεις, και σε αυτό έχουμε ξεπεράσει το 2019», τόνισε η κ. Σκαρβέλη.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ