Συνολικό μήκος 1.372 μέτρων έχει η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, μια από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα.
Η γέφυρα αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας και βρίσκεται 15 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Κοζάνης και 7 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Σερβίων, με την κατασκευή της να ξεκινά το 1972.
Το έργο δημοπρατήθηκε στις 16 Μαρτίου 1972 και κατασκευάσθηκε από την κοινοπραξία Ξ.Ε.Κ.Τ.Ε. Α.Ε. – ΣΚΑΠΑΝΕΥΣ Α.Ε, ενώ τη μελέτη του έργου εκπόνησε το Τμήμα Μελετών της Ξ.Ε.Κ.Τ.Ε. Α.Ε..
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση αποκατάστασης των σοβαρών ζημιών
Σύμφωνα με τοπικά Μέσα, οι εργασίες επισκευής της πρώτης φάσης αποκατάστασης των σοβαρών ζημιών επιτυχία με επιτυχία, καθώς ενισχύθηκε τοπικά το σημείο με τη μεγάλη ρωγμή του 6ου προβόλου με οπλισμό και ενέματα με χρήση ειδικών υλικών και για την προστασία των τενόντων.
«Προχωράμε στη δεύτερη και πιο δύσκολη φάση των επισκευών ενώ ταυτόχρονα ξεκινά η επιθεώρηση όλων των τενόντων της Γέφυρας στο κρίσιμο τμήμα της προβολοδόμησης.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς συμβούλους και την αρμόδια διεύθυνση, είμαστε εντός του χρονικού προγραμματισμού των δύο μηνών για την ολοκλήρωση της επισκευής, με τον όρο ότι δεν θα εντοπιστεί άλλη σημαντική ζημιά που θα χρειαστεί περεταίρω χρόνο για την επισκευή», ανέφερε ο περιφερειάρχης, Γιώργος Κασαπίδης.
Πότε καταγράφτηκαν τα πρώτα προβλήματα στατικότητας
Όπως έγινε γνωστό, στις αρχές του 2020, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ, Στέργιος Μητούλης, εντόπισε ότι με το πέρασμα του χρόνου, τις περιβαλλοντικές καταπονήσεις και τα φορτία που δέχθηκε η γέφυρα, η ασφάλεια της κατασκευής έχει μειωθεί και για αυτό το λόγο λήφθηκαν περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας των οχημάτων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι πρόβολοι της γέφυρας μετακινήθηκαν κατακόρυφα προς τα κάτω και δεν συνδέονται καλά με το κατάστρωμά της, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να πέσουν.
Μάλιστα, προηγούμενες επιθεωρήσεις της γέφυρας είχαν γίνει από το αρμόδιο Υπουργείο το 1995, κατόπιν σεισμού, καθώς και το 2012 από ιδιώτες χωρίς να βρεθεί κάτι ανησυχητικό.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ