Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής του… μηχανοκίνητου χάους που επικράτησε στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας που εξελίχτηκε σε έναν από τους πιο επεισοδιακούς αγώνες στην ιστορία της Formula 1.
Ο αγώνας είχε τρεις επανεκκινήσεις μετά από κόκκινες σημαίες, αυτοκίνητα ασφαλείας και ένα ιδιαίτερα επεισοδιακό τέλος.
Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Λιούις Χάμιλτον ενώ το βάθρο συμπλήρωσε και πάλι ο Φερνάντο Αλόνσο μετά από μεγάλη περιπέτεια.
Ο αγώνας
Στην κανονική εκκίνηση ο ο Τζορτζ Ράσελ έφυγε εξαιρετικά και πέρασε τον Μαξ Φερστάπεν στην πρώτη στροφή. Ο Ολλανδός αμέσως μετά δέχτηκε την επίθεση του Λούις Χάμιλτον και έχασε άλλη μία θέση, και έτσι έβλεπε τις δύο Mercedes μπροστά του.
Πιο πίσω, ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari κατάφερε να περάσει την Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο και να πάρει την 4η θέση, αλλά η μάχη των άλλων δύο οδηγών των δύο ομάδων δεν είχε καλή κατάληξη. Ο Σαρλ Λεκλέρ «στριμώχτηκε» στην εκκίνηση με τον Λανς Στρολ, δέχτηκε ένα χτύπημα από πίσω από τον Καναδό και το μονοθέσιό του βρέθηκε ακινητοποιημένο στην αμμοπαγίδα. Έτσι το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα και όλα ξεκινούσαν από το μηδέν στο Albert Park.
Στην επανεκκίνηση, οι δύο Mercedes έπαιζαν ομαδικά, διατηρώντας μεταξύ τους απόσταση μικρότερη από 1 δευτερόλεπτο έτσι ώστε ο Χάμιλτον να εκμεταλλεύεται το DRS πίσω από τον Ράσελ ώστε να κινδυνεύει λιγότερο από τον Φερστάπεν με την πανίσχυρη Red Bull.
Ωστόσο, λίγο αργότερα, ο Άλεξ Άλμπον, που βρισκόταν στην 6η θέση πίσω από τον Αλόνσο, έχασε τον έλεγχο της Williams του, χτύπησε στις μπαριέρες και το μονοθέσιό του έμεινε ακινητοποιημένο κατά το ήμισυ μέσα στην πίστα, ενώ ταυτόχρονα σκόρπισε πολλά χαλίκια στην επιφάνειά της.
The Hulkenberg onboard during Albon’s crash 😳
Incredible work from the Haas driver to avoid a collision 👏 pic.twitter.com/j18X0HKOTN
— ESPN F1 (@ESPNF1) April 2, 2023
Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε για δεύτερη φορά και οι Ράσελ και Σάινθ μπήκαν στα pit για να αλλάξουν ελαστικά. Θεωρητικά θα έβγαιναν κερδισμένοι αλλά τελικά ήταν οι μεγάλοι χαμένοι καθώς οι αγωνοδίκες διέκοψαν τον αγώνα με κόκκινη σημαία. Έτσι όλοι επέστρεψαν στα pit για αλλαγή ελαστικών ενώ ο Βρετανός έπεσε στην 7η και ο Ισπανός στην 11η θεση.
Δεύτερη εκκίνηση
Στην δεύτερη εκκίνηση, ο Χάμιλτον διατήρησε αρχικά την πρώτη θέση ενώ ο Φερστάπεν παρέμεινε δεύτερος παρά την πίεση που δέχτηκε από τον Αλόνσο.
Χωρίς τον Ράσελ να τον στηρίζει με την «παροχή» DRS, ο Χάμιλτον δεν ήταν δυνατόν να αντισταθεί στη μηχανοκίνητη ανωτερότητα της Red Bull και μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS, ο Φερστάπεν τον πέρασε με χαρακτηριστική ευκολία και άρχισε να απομακρύνεται. Παράλληλα, ο Βρετανός κοιτούσε και πίσω του αφού οι Αλόνσο και Ράσελ τον είχαν πλέον φτάσει.
Ωστόσο, ο αγώνας έληξε άδοξα για τον τελευταίο καθώς ο κινητήρας της Mercedes παρέδωσε… πνεύμα και τυλίχθηκε στις φλόγες. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του και αυτό έδωσε μια μικρή ανάσα στον Χάμιλτον, γιατί ο Αλόνσο είχε φτάσει πολύ κοντά του και τον απειλούσε σοβαρά.
LAP 18/58
It goes from bad to worse for George Russell…
He is forced to retire as fire and smoke emerges from his car #AusGP #F1 pic.twitter.com/umJP1NDrqY
— Formula 1 (@F1) April 2, 2023
Όταν ο αγώνας επανήλθε στην κανονική του ταχύτητα, ο Χάμιλτον αντέδρασε άμεσα στην απειλή του Αλόνσο και ανέβασε το ρυθμό του, αυξάνοντας τη διαφορά στα 2 δευτερόλεπτα και ξεφεύγοντας προσωρινά από τον Ισπανό. Πιο πίσω ο Πέρεζ που εκκίνησε από το pit lane με μπαράζ προσπεράσεων μπήκε στη βαθμολογούμενη 10άδα, στην 9η θέση.
Η κατάσταση έδειχνε να ομαλοποιείται και οι μάχες γινόντουσαν στις πίσω θέσεις αφού ο Φερστάπεν ήταν αχτύπητος μπροστά. Βέβαια, ο Ολλανδός καρδιοχτύπησε την ομάδα του όταν έκανε οδηγικό λάθος και βγήκε εκτός πίστας, πατώντας στο γρασίδι. Το μόνο που έχασε ήταν 2 δευτερόλεπτα από την πολύ μεγάλη διαφορά που είχε από τον Χάμιλτον.
Χάος λίγο πριν το τέλος
Τέσσερις γύρους πριν το τέλος, ήρθαν τα πάνω κάτω. Ο Κέβιν Μάγκνουσεν άγγιξε τον τοίχο, διέλυσε το πίσω δεξιά ελαστικό του και η πίστα γέμισε με θραύσματα. Οι αγωνοδίκες έβγαλαν την κόκκινη σημαία και οι οδηγοί επέστρεψαν στο pit lane, περιμένοντας την επανεκκίνηση για ένα σπριντ δύο μόλις γύρων.
Άπαντες φόρεσαν τα μαλακά ελαστικά και στήθηκαν για τρίτη φορά στην εκκίνηση για μία μάχη λίγων χιλιομέτρων.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Φερστάπεν ξεκίνησε καλά και κράτησε την πρώτη θέση, όπως και ο Χάμιλτον, που έμεινε μπροστά από τον Αλόνσο. Πίσω όμως έγινε χαμός. Ο Ισπανός της Aston Martin όμως δέχτηκε ένα χτύπημα από τον Σάινθ και βγήκε εκτός πίστας. Παράλληλα, οι δυο Alpine των Γκασλί και Οκόν χτύπησαν μεταξύ τους και προσέκρουσαν σχεδόν ταυτόχρονα στον τοίχο κάνοντας ξανά την πίστα… πεδίο μάχης από θραύσματα. Έτσι πριν καν ολοκληρωθεί ο γύρος, οι αγωνοδίκες έβγαλαν ξανά την κόκκινη σημαία.
Επειδή ακριβώς δεν ολοκληρώθηκε ο γύρος, στην νέα επανεκκίνηση οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι τα μονοθέσια θα εκκινούσαν με τη σειρά της προηγούμενης επανεκκίνησης. Μόνο που αυτή τη φορά, η επανεκκίνηση δεν ήταν στατική αλλά πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Με έναν μόλις γύρο να απομένει, τα μονοθέσια απλώς περάσαν τον τερματισμό σε παράταξη, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη και οι Λιούις Χάμιλτον και Φερνάντο Αλόνσο συμπλήρωσαν το βάθρο στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα. Ακολούθησαν οι Στρολ. Πέρεζ, Νόρις, Χούλκενμπεργκ, Πιάστρι, Ζου και Τσουνόντα. Ο Κάρλος Σάινθ πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην 4η θέση αλλά έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων για τη σύγκρουση με τον Αλόνσο και έπεσε εκτός βαθμών.
Επόμενος αγώνας είναι το GP Αζερμπαϊτζάν σε τέσσερις εβδομάδες, το τριήμερο 28-30 Απριλίου.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ