Ο Μαξ Φερστάπεν αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στην Formula 1 για 2η συνεχόμενη χρονιά.
Η καταρρακτώδης βροχή που έπληξε την πίστα της Σουζούκα στην Ιαπωνία, δεν του στέρησε τελικά τον τίτλο.
Ο Ολλανδός «πιλότος» της Red Bull, είδε πρώτος την καρό σημαία στο ιαπωνικό Grand Prix και πήρε τους μισούς βαθμούς της νίκης (19 αντί για 38), καθώς οι οδηγοί ολοκλήρωσαν τους 28 από τους 53 γύρους του αγώνα.
Ο αγώνας, διεκόπη στον 3ο από τους 53 γύρους που είχαν προγραμματισtεί αρχικά, λόγω των καιρικών συνθηκών, αλλά και δύο αποχωρήσεων και και ξεκίνησε ξανά μετά την πρώτη δοκιμή της πίστας, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Και όπως προβλέπουν οι σχετικοί κανονισμοί, το Grand Prix, σταμάτησε λίγο μετά τις 11 ώρα Ελλάδας, καθώς συμπληρώθηκαν τρεις ώρες από την πρώτη εκκίνηση.
Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ο πρώτος γύρος του αγώνα είχε αρκετά περιστατικά, που -αναμενόμενα- οδήγησαν στη διακοπή του με κόκκινη σημαία. Ο Κάρλος Σάινθ είχε έξοδο και εγκατέλειψε. Οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Φερνάντο Αλόνσο είχαν μια επαφή, που έστειλε τον Γερμανό στην τελευταία θέση, ο Γκασλί «μάζεψε» μια διαφημιστική πινακίδα και ο Άλεξ Άλμπον εγκατέλειψε από βλάβη.
Με τη βροχή να δυναμώνει διαρκώς, πρώτα βγήκε στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και με τη συμπλήρωση του 2ου γύρου οι αγωνοδίκες έβγαλαν τις κόκκινες σημαίες και διέκοψαν προσωρινά τον αγώνα. Έτσι, όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στο pit lane και περίμεναν τις εντολές για επανεκκίνηση.
Ο Γάλλος ήταν έξαλλος με αυτό το περιστατικό, τόσο στον ασύρματο, όσο και στο γκαράζ της ομάδας του.
Turning it right up to the max 🔊
Congratulations @Max33Verstappen on taking it to another level this season 🙌 Time to get the party started! 🥳#2TheMax #F1 pic.twitter.com/Hv3cRUQRQ0
— Formula 1 (@F1) October 9, 2022
MAX VERSTAPPEN
TWO-TIME WORLD CHAMPION!!!#2TheMax #F1 pic.twitter.com/eOlI6B6un1
— Formula 1 (@F1) October 9, 2022
Leclerc has been handed a 5-second penalty for cutting the chicane at the end
That means Perez now finishes second, Leclerc drops to third #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/Tj3iQXmYk4
— Formula 1 (@F1) October 9, 2022
Κεφάλαιο Νο 2
Έπειτα από μια πολύ μεγάλη διακοπή, που κράτησε πάνω από δύο ώρες, οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα για την επανεκκίνηση, η οποία δεν ήταν στατική αλλά έγινε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Όλα τα μονοθέσια είχαν υποχρεωτικά -αν και κανείς δεν θα επέλεγε κάτι διαφορετικό- τα ελαστικά ακραίων συνθηκών (μπλε).
Οι πρώτοι τρεις γύροι έγιναν πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, για να αξιολογηθεί η κατάσταση της πίστας προτού ο αγώνας μπορέσει να συνεχιστεί κανονικά. Όταν βγήκε η πράσινη σημαία, ο Φερστάπεν έφυγε πολύ καλά και διατήρησε την πρώτη θέση, με τον Λεκλέρ όμως να τον ακολουθεί κατά πόδας. Οι δυο τους ξέφυγαν αμέσως από τον Πέρεζ που ακολουθούσε στην 3η θέση, ενώ ο Οκόν στην 4η θέση δέχτηκε αμέσως μεγάλη πίεση από τον Χάμιλτον.
Ιπτάμενος Ολλανδός και στη βροχή
Ο Μαξ Φερστάπεν άρχισε να απομακρύνεται από τον Λεκλέρ, καθώς περίπου 10 γύρους μετά την επανεκκίνηση είχε ήδη φτιάξει διαφορά της τάξης των 10 δευτερολέπτων από τη Ferrari και έδειχνε αχτύπητος. Ο Λεκλέρ αντιθέτως έβλεπε τον Πέρεζ σιγά-σιγά να τον πλησιάζει και να τον απειλεί.
Η μεγάλη μάχη όμως γινόταν για την 4η θέση, ανάμεσα στον Εστεμπάν Οκόν και τον Λούις Χάμιλτον, με τους δύο οδηγούς να παλεύουν τροχό με τροχό. Ο Γάλλος έπαιζε καλή άμυνα και κατάφερνε να κρατήσει τη θέση, από τον Χάμιλτον που ήταν σαφώς ταχύτερος, αλλά δεν μπορούσε να περάσει. Λίγο πιο πίσω γινόταν κι άλλη μάχη, για την 6η θέση, με τον Φέτελ να προσπαθεί να κρατήσει πίσω του τον Αλόνσο.
Τα ενδιάμεσα ελαστικά έδειχναν έντονα σημάδια φθοράς και ο Αλόνσο αποφάσισε να μπει στα pit για να βάλει ένα φρέσκο σετ, πάλι ενδιάμεσων. Ο Ισπανός ήταν ταχύτατος με αυτά και άρχισε πολύ γρήγορα να κερδίζει θέσεις, αν και βρισκόταν ακόμα χαμηλότερα από την 7η θέση που είχε, όταν μπήκε στα pit.
Την ίδια στιγμή, ο Πέρεζ έφτασε πίσω από τον Λεκλέρ και άλλη μία μάχη ξεκίνησε, αφού πάλευαν για τη 2η θέση. Και οι δύο οδηγοί ήξεραν ότι, αν εγκατέλειπαν τον αγώνα, αυτόματα θα έδιναν το πρωτάθλημα στον Φερστάπεν, που πλέον ήταν πάνω από 20 δευτερόλεπτα μπροστά τους.
Μέχρι την καρό σημαία, ο Φερστάπεν δεν κινδύνευσε και πήρε τη νίκη.
Η αμυντική οδήγηση του Λεκλέρ «έπιασε» και κράτησε τη 2η θέση, μπροστά από τον Πέρεζ, που τερμάτισε 3ος. Ωστόσο, ο Λεκλέρ «έκοψε το σικέιν στον τελευταίο γύρο και αυτό του έδωσε ποινή 5 δευτερολέπτων, που τον έριξε στην 3η θέση και ανέβασε τον Πέρεζ στη 2η.
Ο Οκόν κρατήθηκε στην 4η θέση, αφήνοντας τον Χάμιλτον στην 5η. Ακολούθησαν οι Χάμιλτον, Φέτελ, Αλόνσο, Ράσελ, Λατίφι και Νόρις.
Καθώς αποδώθηκαν όλοι οι βαθμοί, καθώς ο αγώνας ξανασυνεχίστηκε μετά τη διακοπή, ο Φερστάπεν κατέκτησε το δεύτερο διαδοχικό παγκόσμιο τίτλο του μέσα στην έδρα της Honda.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ