Νικητής στο «Ράλλυ Ακρόπολις» αναδείχτηκε ο Κάλε Ροβάνπερα, πετυχαίνοντας τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο «Ράλλυ Ακρόπολις» – και τρίτη φετινή, μετά τις επιτυχίες του σε Πορτογαλία και Εσθονία.
Ο Φινλανδός της Toyota τερμάτισε σήμερα (10/9) πρώτος στον ελληνικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) και έκανε ακόμα ένα βήμα για την υπεράσπιση του τίτλου των οδηγών που κατέκτησε πέρυσι.
Ο 22χρονος οδηγός, ο οποίος είχε επικρατήσει και στο «Ράλλυ Ακρόπολις» του 2021, άφησε στη δεύτερη θέση τον Βρετανό «ομόσταυλό» του, Έλβιν Έβανς, ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Ισπανός, Ντάνι Σόρντο, με Hyundai.
Μετά το αποτέλεσμα αυτό, ο Ροβάνπερα αύξησε στους 33 βαθμούς (από 25) το προβάδισμά του έναντι του Έβανς, στην κορυφή της κατάταξης των οδηγών, ενώ απομένουν τρεις αγώνες για την «αυλαία» της σεζόν.
Δεδομένου ότι ξεκίνησε την τελευταία ημέρα του «Ράλλυ Ακρόπολις» με προβάδισμα άνω των δύο λεπτών, μετά τη χθεσινοβραδυνή εγκατάλειψη του Γάλλου, Σεμπαστιάν Οζιέ, ο Ροβάνπερα δεν είχε λόγο να πιέσει. Έτσι, ο Φινλανδός τερμάτισε όγδοος στην πρώτη σημερινή ειδική («Ταρζάν»), όντας 31.2 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Έλβιν Έβανς, που κατέγραψε τον καλύτερο χρόνο στη διαδρομή. Από την πλευρά του, ο Ουαλός ήταν κατά εννέα δευτερόλεπτα ταχύτερος του Σόρντο και «σκαρφάλωσε» στη 2η θέση της γενικής, «ρίχνοντας» στην 3η τον Ισπανό.
Ο Ροβάνπερα ήταν όγδοος και στο πρώτο πέρασμα της ειδικής «Γραμμένη», στην οποία ταχύτερος όλων ήταν ο Σόρντο, με αποτέλεσμα να μειώσει την απόσταση από τον Έβανς και τη δεύτερη θέση της γενικής στα 2.7 δευτερόλεπτα. Στο μεταξύ, ο Φινλανδός ήταν 10.3 δεύτερα πιο αργός από τον Ισπανό, ωστόσο η διαφορά του έναντι του Ουαλού πριν από την τελευταία ειδική του αγώνα, την Power Stage με τους επιπλέον βαθμούς, ήταν ένα λεπτό και 29.2 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα ο Ροβάνπερα να έχει σχεδόν εξασφαλισμένη τη νίκη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ειδική «Γραμμένη 1» διεκόπη οριστικά μετά την έξοδο των Νατάνιελ Μπρουν/Κλαούντιο Μπούστος, που τούμπαραν στα 5,38 χιλιόμετρα της διαδρομής (σ.σ. το πλήρωμα είναι καλά) και τα αυτοκίνητα κατευθύνθηκαν στο τελευταίο σέρβις ενόψει της ειδικής «Γραμμένη 2», που ήταν η Power Stage.
Στην τελευταία ειδική, ο Έβανς ήταν κατά 1.4 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Σόρντο, με αποτέλεσμα να κρατήσει την 2η θέση στον αγώνα και ο Ισπανός να πάρει τελικά την 3η θέση. Από την πλευρά του, ο Ροβάνπερα σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στη «Γραμμένη 2» και πήρε τους πέντε επιπλέον βαθμούς της Power Stage.
Εκτός από τον Φινλανδό, έξτρα βαθμούς στην τελευταία ειδική πήραν οι Έβανς (4), Τάνακ (3), Σόρντο (2) και Εσαπέκα Λάπι (1). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Power Stage διεκόπη, όταν το Skoda των Ισπανών Άλεξ Βιγιανουέβα/Χοσέ Μουράδο τούμπαρε και μπλόκαρε το δρόμο, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να επιστρέψουν στο σέρβις.
Στο μεταξύ, ο Αντρέας Μίκελσεν προσπέρασε τον Γκας Γκρίνσμιθ στην προτελευταία ειδική και τερμάτισε έβδομος στη γενική, πανηγυρίζοντας, παράλληλα, σημαντική νίκη στην κατηγορία WRC2, ενώ ο Γουίλιαμ Κρέιτον στέφθηκε πρωταθλητής στο Junior WRC και έγινε ο πρώτος Ιρλανδός που κατακτά τον τίτλο στη διοργάνωση, μετά τον αείμνηστο Κρέιγκ Μπριν το 2011.
Καλύτερος Έλληνας στο «Ράλλυ Ακρόπολις» ήταν ο Ιορδάνης Σερδερίδης, με το εργοστασιακό Ford Puma Rally 1 Hybrid, στην τελευταία χρονιά της καριέρας του στο WRC, ο οποίος ολοκλήρωσε την προσπάθειά του στο «Ράλλυ των Θεών» στη 16η θέση της γενικής, όντας 23 λεπτά και 51.2 δεύτερα πίσω από τον νικητή.
Εβδομήντα χρόνια μετά την πρώτη εκκίνηση κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, το ελληνικό ράλλυ έχει εδραιωθεί στην ελίτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Βελτιώθηκε, εξελίχθηκε, συνδύασε μαεστρικά παράδοση και καινοτομία, έγινε το μέτρο αναφοράς του διαφορετικού και του πρωτότυπου. Ο «εθνικός μας αγώνας», το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, κατάφερε να αποτελέσει και πάλι το επίκεντρο του μηχανοκίνητου, αλλά και του πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
Το φετινό WRC συνεχίζεται το διάστημα 28 Σεπτεμβρίου-1 Οκτωβρίου με το Ράλι Χιλής, το οποίο είναι ο 11ος αγώνας της χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Η πρώτη δεκάδα της τελικής κατάταξης του «Ράλλυ Ακρόπολις» έχει ως εξής:
1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 3 ώρες 00:16.7
2. Έλβιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota) + 1:31.7
3. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) + 1:35.9
4. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Ford) + 4:28.4
5. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία/Hyundai) + 6:22.3
6. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) + 7:20.9
7. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda) + 9:41.0 –1ος στην κατηγορία WRC2–
8. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Skoda) + 9:51.3 –2ος στην κατηγορία WRC2–
9. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen) + 11:07.0 –3ος στην κατηγορία WRC2–
10. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) + 11:43.4
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota) 200 βαθμοί
2. Έλβιν Έβανς (Βρετανία/Toyota) 167
3. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai) 134
4. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Ford) 119
5. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota) 99
6. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία/Hyundai) 98
7. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota) 66
8. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai) 63
9. Τεέμου Σούνινεν (Φινλανδία/Hyundai) 34
10. Πιέρ-Λουί Λουμπέ (Γαλλία/Ford) 28
11. Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Skoda) 25
12. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda) 23
13. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Skoda) 20
14. Κρέιγκ Μπριν (Ιρλανδία/Hyundai) 19
15. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen) 14
16. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα (Φινλανδία/Toyota) 11
17. Καγετάν Καγετάνοβιτς (Πολωνία/Skoda) 11
18. Σάμι Παγιάρι (Φινλανδία/Skoda) 8
19. Εμίλ Λίντχολμ (Φινλανδία/Skoda) 6
20. Νικολάι Γκριάζιν (Ρωσία/Skoda) 5 *
21. Αντριάν Φουρμό (Γαλλία/Ford) 4
22. Μίκο Μάρτσικ (Πολωνία/Skoda) 2
23. Όλε Κρίστιαν Βέιμπι (Νορβηγία/Volkswagen) 2
24. Μάρτιν Πρόκοπ (Τσεχία/Ford) 1
25. Έρικ Κάις (Τσεχία/Skoda) 1
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Toyota Gazoo Racing WRT 430 βαθμοί
2. Hyundai Shell Mobis WRT 339 βαθμοί
3. M-Sport Ford WRT 220 βαθμοί
* Αγωνίζεται ως ανεξάρτητος.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ