Διάθεση, μεράκι, τρέξιμο και…χώμα. Αυτά χρειάστηκαν και χρειάζονται οι άνθρωποι του ΧΩ.Μ.Α. στο Κιλκίς για να δημιουργήσουν τον σύλλογό τους, να τον διατηρούν και να «τρέχουν» αγώνες που αφήνουν το δικό τους αποτύπωμα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό της Ελλάδας.
ΧΩ.Μ.Α. λοιπόν ή πιο αναλυτικά, Χωμάτινος Μηχανοκίνητος Αθλητισμός που…γκαζώνει χώματα του Κιλκίς και δημιουργεί ωραίες καταστάσεις για τους λάτρεις του συγκεκριμένου αθλήματος. Και για τους θεατές φυσικά.
Το mynews.gr συνομίλησε με τον πρόεδρο του ΧΩ.Μ.Α. κύριο Τάσο Αβραμίδη για το πως ξεκίνησε ο σύλλογος, τις δράσεις του, την ανταπόκριση του κόσμου, αλλά και τις δυσκολίες που υπάρχουν.
Ο κύριος Τάσος Αβραμίδης, μέσω του mynews.gr, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο 1ο Kilkis Rally Cross, μια διοργάνωση που στέφθηκε από επιτυχία και σίγουρα αποτελεί παρακαταθήκη για το μέλλον.
Συνέντευξη στον Χρήστο Νάσκα
– Πώς ξεκίνησε η ιδέα για τη δημιουργία του ΧΩΜΑ και ποιοι είναι οι στόχοι του συλλόγου;
«Η αρχή ήρθε από φίλους των Χωμάτινων Cross, οι οποίοι δραστηριοποιούμασταν από καιρό στην περιοχή. Προστέθηκαν ασφάλτινοι με συμμετοχές σε δεξιοτεχνίες, και όταν εμφανίστηκαν και χωμάτινοι με 4×4 οι οποίοι είχαν την διάθεση να τρέξουν οργανωτικά, δημιουργήσαμε τον ΧΩΜΑ Κιλκίς το 2015. Έκτοτε έχουμε υλοποιήσει αγωνιστικές διοργανώσεις και στους 3 κύριους τομείς μας, και βέβαια αρκετές μη αγωνιστικές εκδηλώσεις. Οι στόχοι μας είναι οι διοργανώσεις μας να αποτελέσουν θεσμούς στο μέλλον για το σπορ».
– Οι μέχρι τώρα δράσεις σας ποιες είναι; Είστε ικανοποιημένοι από την ανταπόκριση του κόσμου;
«Για να αναφερθούμε μόνο στις επίσημα αθλητικές δράσεις μας, έχουμε οργανώσει το 2017 το 1ο 4χ4 Kilkis ENDURO & Kilkis NAVIGATION 2017, και την ίδια χρονιά την πρώτη μας Δεξιοτεχνία Αυτοκινήτων η οποία τρέχει κάθε Σεπτέμβριο μέχρι και φέτος, ενώ μόλις ολοκληρώσαμε το 1ο Kilkis Rally Cross. Ανάμεσά τους υπάρχουν και μη αγωνιστικές δράσεις.
Η ανταπόκριση του κόσμου του Κιλκίς ως θεατές ήταν θερμή, καθώς ως κοινό ήταν σε αδράνεια σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις για χρόνια. Στο αθλητικό κομμάτι είμαστε ακόμη πιο ικανοποιημένοι, είναι εύκολο να δει κανείς τον αριθμό των αθλητών του σωματείου και να το συγκρίνει με την ηλικία του».
– Υπάρχει ενδιαφέρον για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην περιοχή;
«Το Κιλκίς ενώ έχει ιστορία αθλητών στον μηχανοκίνητο, είχε έλλειψη σε επίπεδο λέσχης. Μάλλον αυτό το κενό συμπληρώσαμε, και όπως αποδεικνύεται ορθώς ανοίξαμε την αγκαλιά μας σε όλους τους κλάδους».
– Είναι πρόβλημα η έλλειψη χώρου για την πραγματοποίηση διοργανώσεων; Μπορεί να αποτελέσει ακόμη και εμπόδιο για τη διεξαγωγή περισσότερων εκδηλώσεων;
«Σίγουρα αγώνες οι οποίοι απαιτούν σχεδιασμό πίστας, έχουν μια αυξημένη δυσκολία, καθώς πρέπει να αιτηθούμε κάθε φορά τον χώρο, και μάλιστα πριν τον αιτηθούμε πρέπει να τον επινοήσουμε, να τον εμπνευστούμε. Το χωμάτινο σκέλος ειδικά, μπορεί να φαίνεται με μια γρήγορη ματιά πιο «εύκολο» στον σχεδιασμό, όμως στην πράξη η υπερπήδηση νομικών και θεσμικών εμποδίων είναι πιο δύσκολη από ότι ο τεχνικός σχεδιασμός και δημιουργία μιας διαδρομής.
Το ιδανικό είναι να καταλήγουμε σε συνταγές οι οποίες έχουν την δυνατότητα επανάληψης, έτσι ώστε κάθε επόμενη χρονιά η διοργάνωση να έχει κάποιες έτοιμες λύσεις. Το να υπάρξει ένας χώρος με αποκλειστική αγωνιστική χρήση στον τόπο μας, γνωρίζουμε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο, παρ΄ όλα αυτά συνεχίζουμε να παλεύουμε για αυτό».
– Η εκτίμησή σας για το 1o Kilkis Rally Cross; Και αν αποτελεί την αφετηρία να γίνει θεσμός
«Ήταν ένα τόλμημα, το οποίο στο τέλος αποτιμήθηκε πολύ θετικά. Εννοείται ότι ένας τέτοιος αγώνας στήθηκε έτσι ώστε να αποτελέσει θεσμό, θα ήταν πολύ μεγάλος κόπος για ένα απλό «πυροτέχνημα».
– Επίσης, αν είναι εφικτό να μας μιλήσετε λίγο αναλυτικότερα για το 1ο Kilkis Rally Cross
«Όπως είπαμε πιο πριν, η μαγιά των μελών μας για το είδος υπήρχε, η έμπνευση του χώρου επίσης υπήρχε, και συνολικά ήταν ένα στοίχημα που βγήκε.
Η αξιοποίηση ενός παλαιού αεροδρομίου σε συνεργασία με το Στρατιωτικό Επιτελείο, αλλά και η συνδρομή του Δήμου Κιλκίς σε διάφορα επίπεδα, μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε έναν ελκυστικό χώρο για τους αγωνιζόμενους με συνδυασμό πίστας σε άσφαλτο/χώμα, σε απόσταση αναπνοής από την πόλη του Κιλκίς. Σκεφτείτε ότι η πρόσβαση για κοινό ήταν εφικτή ακόμη και με τα πόδια από κάποιες γειτονιές!
Σε επίπεδο συμμετοχών μας τίμησε ιδιαίτερα η πρωτεύουσα, στην οποία βρίσκεται η «φωλιά» των οχημάτων του είδους, όμως ενδιαφέρον φάνηκε και από την περιοχή μας. Όνειρό μας είναι να μπορέσουμε να παγιώσουμε την χρήση του χώρου μια φορά τον χρόνο, το οποίο είναι προαπαιτούμενο για να μιλήσουμε για θεσμό».
– Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ασχοληθεί κάποιος σε αυτό το επίπεδο με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
«Αρχικά πριν αποτιμήσει κάποιος την δυσκολία, θα πρέπει να βρει το κίνητρο. Και το κίνητρο είναι η ύπαρξη αγώνων σε μέρος προσβάσιμο. Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπουμε καινούριο κόσμο να δοκιμάζει στις δεξιοτεχνίες, παρά τις οικονομικές δυσκολίες που υπάρχουν τα τελευταία χρόνια.
Αυτήν την εγγύτητα προσπαθούμε να δημιουργήσουμε και με τον θεσμό του Rally Cross, ώστε να αναζωπυρωθεί το τοπικό ενδιαφέρον. Από εκεί και μετά, όποιος ασχολείται αγωνιστικά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, θα πρέπει να ξέρει ότι η τήρηση της ασφάλειας είναι ψηλά σαν προτεραιότητα, οπότε θα πρέπει να τηρεί ευλαβικά τους κανονισμούς ασφαλείας ως προς την προετοιμασία του οχήματός του, με κάθε κόστος.
Εννοείται ότι σε ότι έχει να κάνει με τις φθορές και τις ζημιές, μπορεί αναλογιστεί ο καθένας τι απαιτείται, και τέλος η τεχνική υποστήριξη που χρειάζεται ο καθένας ως προς το μέγεθος ή την ποιότητα, καθώς και ο τρόπος με την οποία θα την έχει είναι προσωπική του απόφαση. Για παράδειγμα θα μπορούσε κάποιος να ενταχθεί σε κάποια ομάδα τεχνικών μαζί με άλλους αγωνιζόμενους, ώστε να μοιράζονται κόστη κλπ.».
– Υπάρχει κάτι που έχει προγραμματίσει για το άμεσο μέλλον;
«Για το 2022 δεν θα έχουμε άλλη διοργάνωση. Για το 2023 θα προγραμματίσουμε να βάλουμε στο καλεντάρι 2 ημερομηνίες, για Rally Cross και δεξιοτεχνία, και στο μεταξύ θέλουμε να ανεβάσουμε με κάποιες μη αγωνιστικές εκδηλώσεις τους τετρακίνητους, γιατί είχαμε τα τελευταία χρόνια μια ατονία, λόγω τεχνικών κολλημάτων των μελών που έχουν τις οργανωτικές ικανότητες στο είδος.
Εκτός από τις εκδηλώσεις αυτούσια, κινήσεις κάθε χρόνο γίνονται και για την αξιοποίηση και παραχώρηση προς χρήση ενός δεύτερου χωμάτινου χώρου στο Κιλκίς, ένας στόχος πολλών ετών, ο οποίος χρειάζεται υπομονή και επιμονή για την ωρίμανση όλων των συνθηκών. Ίσως αυτή τη χρονιά μετά την πραγματοποίηση του 1ου Kilks Rally Cross να είναι ακόμη πιο κατάλληλη για ουσιαστικές κινήσεις».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ