Για τις συνθήκες της τραγωδίας της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη τοποθετήθηκε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.
Όπως τόνισε μεταξύ άλλων το επιβατικό τρένο «ήταν ορατό για πεντέμισι χιλιόμετρα στον πίνακα σηματοδότησης της Λάρισας».
Μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία ώρα Mega» ο Παναγιώτης Τερεζάκης, υπογράμμισε πως για πεντέμισι χιλιόμετρα μετά τη Λάρισα ήταν ορατό από την κονσόλα το που πήγαινε το μοιραίο επιβατικό τρένο:
«Η Λάρισα είχε τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο.
Μετά το 2011 άρχισαν τα συστήματα να καταρρέουν.
Τα κτίρια της τηλεδιοίκησης έχουν εξοπλισμό που είναι σβηστός.
Τα έξω συστήματα έχουν πια κοπεί, έχουν λεηλατηθεί», τόνισε ο αρχικά ο κ. Τερεζάκης.
Για τον σταθμάρχη Λάρισας ανέφερε:
«Ο σταθμάρχης ήταν στην διακίνηση εμπορευμάτων.
Το 2011 με τις μετατάξεις πήγε σε άλλο οργανισμό του Δημοσίου, στα πλαίσια περικοπής προσωπικού.
Εν συνεχεία, πριν από ενάμιση χρόνο, ανοίξανε πάλι οι μετατάξεις και είχαν τη δυνατότητα άτομα που ήταν σε κάποιους οργανισμούς να έρθουν ακόμη και στον ΟΣΕ και δήλωσε ότι θέλει να γίνει σταθμάρχης».
«Φαινόταν που πήγαινε το τρένο»
Όπως δήλωσε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, από τον πίνακα χειρισμού σηματοδότησης στη Λάρισα, φαινόταν το που πήγαινε το τρένο:
«Το τραγικό είναι ότι πέντε χιλιόμετρα πριν από την περιοχή που έγινε το περιστατικό, μέχρι εκείνο το σημείο, επειδή η Λάρισα διαθέτει σύστημα τοπικού πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, από την κονσόλα πάνω το τρένο φαινόταν πού πήγαινε.
Το δυστύχημα έγινε 10 χιλιόμετρα έξω από τη Λάρισα.
Μετά τη Λάρισα μέχρι τη γέφυρα της αεροπορίας, 5,5 χιλιόμετρα έξω από τη Λάρισα λειτουργεί.
Όταν βλέπεις ένα τρένο να πηγαίνει ανάποδα, το να κάνεις ανάποδη κυκλοφορία σε ένα τρένο έχει ένα πολύ αυστηρό πρωτόκολλο, πώς το βάζεις, πώς το εκφωνεί ο σταθμάρχης, πώς το αντιλαμβάνεται, το μεταφέρει και το εκτελεί ο μηχανοδηγός αλλά και τι μήνυμα δίνει ο μηχανοδηγός.
Το ένα από τα δύο τρένα, και συγκεκριμένα το επιβατικό, για πεντέμισι χιλιόμετρα, βόρεια, στην γραμμή καθόδου ήταν ορατό στον πίνακα σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας».
Όσον αφορά στην ευθύνη του ΟΣΕ και τις δικλείδες ασφαλείας, απάντησε:
«Αν φανεί από την Δικαιοσύνη ότι οι δικλείδες ασφαλείας δεν υπάρχουν – άλλο να μην υπάρχουν κι άλλο να μην υλοποιούνται – ότι δηλαδή υπάρχει κενό στον κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ, τότε είναι θέμα της Δικαιοσύνης να πει τι οφείλουμε.
Είμαι έκπληκτος μ’ αυτό που έγινε.
Ήταν ένα δυστύχημα που δεν έπρεπε να γίνει.
Από το 2011 το σύστημα άρχισε να καταρρέει για διάφορους λόγους, όπως τη σταδιακή μείωση προσωπικού, τη σταδιακή μείωση της χρηματοδότησης αλλά και τις λεηλασίες στις γραμμές των τρένων».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ