«Η Αλεξανδρούπολη μετατρέπεται σε ένα σημαντικό ενεργειακό κόμβο.
Θεμελιώνουμε το πιο σύγχρονο εργοστάσιο Ηλεκτροπαραγωγής στην χώρα, το οποίο θα τροφοδοτείται από τον πλωτό σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου και με αυτόν τον τρόπο κάνουμε ένα δίδυμο δυναμικό βήμα προς την ενεργειακή εποχή του αύριο, διάσταση η οποία είναι γεωπολιτική, αναπτυξιακή, αλλά και περιβαλλοντική», τόνισε στην ομιλία του από την Αλεξανδρούπολη ο πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της τελετής έναρξης υλοποίησης της επένδυσης Μονάδα ηλεκτροπαραγωγικής Αλεξανδρούπολης…
«Φιλοδοξούμε να είμαστε πάροχος ενεργειακής ασφάλειας με τους γείτονες μας στα Βαλκάνια» είπε και πρόσθεσε: «Αυτό οι γείτονες μας στη Βουλγαρία το γνωρίζουν πολύ καλά, όταν βρέθηκαν στην εξαιρετικά δύσκολη θέση να αντιμετωπίσουν την αποκοπή τους ουσιαστικά από την τροφοδοσία του Ρωσικού αερίου, η Ελλάδα ήταν αυτή η οποία έσπευσε να καλύψει την Βουλγαρία με Φ.Α.
«Κάναμε το χρέος μας απέναντι σε μια γειτονική χώρα, ενισχύσαμε όμως και το γεωπολιτικό μας αποτύπωμα στην ευρύτερη περιοχή».
Τα σημαντικά οφέλη
Με τη σύμπραξη των τριών μεγάλων ενεργειακών ομίλων της χώρας, ΔΕΗ, ΔΕΠΑ Εμπορίας και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου, ξεκινά άμεσα η κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο φυσικό αέριο, στην Αλεξανδρούπολη, ένα κομβικό έργο για την ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα ertnews, πρόκειται για μια επένδυση, η οποία θα υλοποιηθεί από την εταιρεία «Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Μονοπρόσωπη Α.Ε.» και στην οποία συμμετέχουν η ΔΕΗ που έχει συμφωνήσει να αποκτήσει το 51% των μετοχών της νέας εταιρείας, η ΔΕΠΑ Εμπορίας με 29% και η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου με 20%.
Το θαλάσσιο τόξο του Βορρά
«Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, αποτελούν πραγματικά ένα θαλάσσιο τόξο του Βορρά, το οποίο όμως, όλα αυτά τα χρόνια, δεν είχε αξιοποιηθεί.
Αυτό πλέον έχει αλλάξει.
Πριν λίγο καιρό και μετά από επίμονες πολιτικές διαπραγματεύσεις, πετύχαμε να εντάξουμε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;
Σημαίνει ότι ξεκλειδώνουμε πολύ σημαντικές χρηματοδοτήσεις από τα ευρωπαϊκά ταμεία, ώστε να αναβαθμίσουμε το ρόλο του λιμανιού.
Ταυτόχρονα ανοίγει και ο δρόμος για να εισρεύσουν ιδιωτικά κεφάλαια.
Και όλα αυτά πιστοποιούν και δικαιώνουν την απόφαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, να μην προχωρήσει η παραχώρηση του λιμανιού, αλλά να παραμείνει στην κυριότητα του Ελληνικού Κράτους, το οποίο έχει τη δυνατότητα, αλλά πλέον και τα χρηματοδοτικά εργαλεία να αναπτύξει πλήρως τις δυνατότητες του λιμανιού σε ενεργειακό, σε εμπορικό και σε γεωπολιτικό επίπεδο και στο μέλλον να αποφασίσει εάν πρέπει να το παραχωρήσει κάτω υπό άλλες συνθήκες.
Φανταστείτε: Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Μπουργκάς, Ρούσε σε πρώτη φάση και μετά ακόμη και στην Κωνστάντζα.
Με το έργο αυτό αναπτύσσουμε σημαντικές ροές φορτίων μεταξύ των χωρών της μέσης και της άπω Ανατολής και των χωρών της Μαύρης Θάλασσας, καθώς – και αυτό είναι το εθνικά σημαντικό – παρακάμπτονται με αυτό τον τρόπο τα Στενά του Βοσπόρου».
Για το Ειδικό Αναπτυξιακό σχέδιο και τους τρεις πυλώνες ανάπτυξης, που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, μίλησε χθες και ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής.