Συναγερμός σήμανε από το πρωί της Πέμπτης (28/9) στη Βόρεια Εύβοια, καθώς ένα ελικόπτερο με δύο επιβαίνοντες κατέπεσε στην περιοχή.
Αυτή ήταν η αρχική πληροφορία, ωστόσο στη συνέχεια προέκυψε ότι στο ελικόπτερο επέβαινε, μόνος ένας, ο πιλότος…
Ποιος είναι, όμως, ο πιλότος του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη Βόρεια Εύβοια;
Θα πρέπει καταρχάς να σημειωθεί ότι από νωρίς και μόλις έγινε γνωστό το σοβαρό περιστατικό, εξελίχθηκε μεγάλη έρευνα διάσωσης στην οποία συμμετέχουν βατραχάνθρωποι του Λιμενικού στην Εύβοια.
Σε ποιο σημείο έπεσε το ελικόπτερο με τους δύο επιβαίνοντες;
Μονάδα υποβρυχίων αποστολών απέστειλε το Λιμενικό Σώμα στη Βόρεια Εύβοια προκειμένου να συνδράμει τις προσπάθειες των ερευνών για το ελικόπτερο που κατέπεσε το πρωί της Πέμπτης (28/9).
Ο πιλότος αποφασίζει να κάνει στάση στο Μαντούδι λόγω της κακοκαιρίας…
Όσο για τον πιλότο;
Πρώην στρατιωτικός με εξαιρετικά μεγάλη εμπειρία είναι ο πιλότος του ελικοπτέρου, ο οποίος αγνοείται.
Πρόκειται για συνταξιούχο στρατιωτικό, με εξαιρετικά μεγάλη εμπειρία, τόσο στην Πολεμική Αεροπορία – συγκεκριμένα στα ελικόπτερα Χιούι – όσο και στην πολιτική αεροπορία.
Η πιθανότερη αιτία πτώσης
Σύμφωνα με υπευθύνους διαχείρισης ιδιωτικών ελικοπτέρων, οι οποίοι γνώριζαν και τον πιλότο, σημειώνουν πως το βίντεο από την πτώση «είναι ενδεικτικό, αφού δε φαίνεται να υπάρχει καμία βλάβη στον έλικα, πηγαίνει κανονικά το ελικόπτερο, χάνει ύψος σταδιακά, υπάρχει ήπια πτώση του και είναι προφανές, σύμφωνα με τους ειδικούς, ότι πιθανόν έχει χάσει τον προσανατολισμό του ο πιλότος».
Η πιθανότερη αιτία πτώσης του δηλαδή;
«Είναι το vertigo του χειριστή, λόγω του ότι έχει χάσει τα όρια της θάλασσας και ουρανού, εξαιτίας της κακοκαιρίας», υποστηρίζουν.
Οι ειδικοί σημειώνουν επίσης και με βάση τα όσα μετέφερε ο Λαμπρόπουλος ότι θα πρέπει να εξεταστούν όλα τα ενδεχόμενα, καθώς αυτού του τύπου τα ελικόπτερα είναι ανθεκτικά απέναντι στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Το σχέδιο πτήσης
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελικόπτερο Α-109 απογειώθηκε σήμερα (28/9) στις 08:00 το πρωί από το ελικοδρόμιο των Αφιδνών, στις 08:45 ο χειριστής ενημέρωσε ότι θα προσγειωθεί στο Μαντούδι Ευβοίας, στις 09:00 προσγειώθηκε και στις 10:13 απογειώθηκε.
Προορισμός του ήταν ο Βόλος.
Στη συνέχεια, χάθηκε η επικοινωνία του χειριστή και σήμανε συναγερμός στις Αρχές.
«Όπως φαίνεται και από το βίντεο το θέμα δεν ήταν η κακοκαιρία, αλλά η ορατότητα, η οποία ήταν εξαιρετικά χαμηλή.
Συνεπώς κατά 99%, βγάζοντας κάποια μηχανική βλάβη – που δεν νομίζω – ή κάποια ασθένεια του ιδίου, η πτώση του αεροσκάφους ήταν καθαρά θέμα ορατότητας που προήλθε λόγω της κακοκαιρίας.
Δεν φαίνεται να έγινε κάποιος λάθος χειρισμός του πιλότου», αναφέρει εκπαιδευτής ελικοπτέρων που έχει γνώση επί του θέματος και τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στη διάθεση του CNN Greece.
Τι μπορεί να έφταιξε;
«Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και ευχόμαστε να βρεθεί ζωντανός ο πιλότος», είπε, μιλώντας στο MEGA, ο σύμβουλος ασφαλείας πτήσεων, Φαίδων Καραϊωσηφίδης.
«Από μια πρώτη άποψη και χωρίς να προσπαθώ να κάνω διερεύνηση εξ αποστάσεως, φοβάμαι ότι ο καιρός είναι ο κυρίαρχος παράγοντας στην προκειμένη περίπτωση».
Όπως ο ίδιος σημειώνει:
«Δεν βλέπει ο πιλότος, είναι ένα περιβάλλον που δεν υπάρχει σημείο αναφοράς.
Αυτό που βλέπουμε ονομάζεται vertigo, δεν υπάρχει σημείο αναφοράς και ο πιλότος παρόλο που έχει τις αισθήσεις του και το ελικόπτερο βρίσκεται σε πλήρη έλεγχο, δεν ξέρει αν πετάει ευθεία, ανάστροφα, αν έχει κλίση 90 μοιρών».
«Άλλο ο γενικός αποπροσανατολισμός και άλλο ο χωρικός», υπογραμμίζει ο κ. Καραϊωσηφίδης, σημειώνοντας ότι αυτού του τύπου τα ελικόπτερα είναι «υψηλών επιδόσεων και χρησιμοποιούνται για αεροδιακομιδές».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ