Τεράστιο «σήμα» κινδύνου για την ασφάλεια στην πολιτική αεροπορία «χτύπησε» πρώην υψηλόβαθμος υπάλληλος της ΕΡΓΟΣΕ και νυν διοικητής αρχής πολιτικής αεροπορίας, ο Χρήστος Τσίτουρας.
Μάλιστα, η τοποθέτησή του, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open, έγινε στο πλαίσιο της Εξεταστικής για τα Τέμπη.
«Καμπανάκι για να μην έχουμε αεροπορικά Τέμπη», όπως είπε χαρακτηριστικά, δημιουργώντας τεράστια ανησυχία.
Ο Τσίτουρας θα πρέπει να καταγραφεί ότι ήταν στην ΕΡΓΟΣΕ από την περίοδο 1996-2004, κατέχοντας τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου, αλλά και συνάμα του γενικού διευθυντή της ΕΡΓΟΣΕ.
«Πρέπει να τρέξουμε πολύ γρήγορα σε κάποιους τομείς, για να μην έχουμε παρόμοιο δυστύχημα και στον αέρα.
Τα έχω αναφέρει πολλάκις και στους πολιτικούς μου προϊστάμενους, τα έχω αναφέρει…», τόνισε μεταξύ των άλλων ακόμη στην τοποθέτησή του ο Τσίτουρας.
«Πρόκειται για καμπάνα… Πατριαρχείου, τεράστια καμπάνα», είπε από την πλευρά της η Αντωνοπούλου στο δελτίο του Open, με βάση το ρεπορτάζ.
- Τι άλλο ειπώθηκε στην Εξεταστική;
«Πιστεύω, προσέθεσε, ότι εάν η ΕΡΓΟΣΕ λειτουργούσε σωστά όλα αυτά τα χρόνια – θέλω να βάλω και τη θητεία μου μέσα – αλλά και ο ΟΣΕ, κυρίως, είχε κατανοήσει πόσο σοβαρό είναι το θέμα συντήρησης, θα είχαν αποφευχθεί όλα.
Φυσικά πρώτο θέμα σε όλα μπαίνει η υπευθυνότητα των ανθρώπων, που καλούνται να διαχειριστούν ζωές.
Άρα, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι το πρώτο θέμα, το οποίο παίζει ρόλο παντού, και μπορεί να διασώσει πολλές καταστάσεις, το δεύτερο θέμα είναι ότι πρέπει να τηρούνται οι κανόνες ασφαλείας, υποσύνολο των οποίων είναι η συντήρηση των συστημάτων», είπε μεταξύ άλλων ο Τσίτουρας.
Το θέμα απασχόλησε και τον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, αφού πρόκειται αναμφίβολα για… βόμβα.
Γενικός κανονισμός κυκλοφορίας
«Η εφαρμογή του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας θα απέτρεπε το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών», τόνισαν στην εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ (2001-2005), Κώστας Γιαννακός, αλλά και ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της ΕΡΓΟΣΕ (1996-2004) Χρήστος Τσίτουρας, με τους οποίους άνοιξε ο πρώτος κύκλος μαρτύρων για την περίοδο 1997-2004.
Ο κ. Γιαννακός είπε ότι ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας προβλέπει οκτώ δικλείδες ασφαλείας, σε περίπτωση που δεν λειτουργούσαν τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, και «είναι ζήτημα εάν εφαρμόστηκε η μία εξ αυτών», πριν τη σύγκρουση των συρμών στα Τέμπη.
- Ποιοι ακολουθούν
Η εξεταστική επιτροπή θα συνεδριάσει εκ νέου κατά τη διάρκεια της αυριανής μέρας, Τρίτη (19/12), με την εξέταση των πρώην υπουργών Μεταφορών & Επικοινωνιών Τάσου Μαντέλη (1997-2000) και Χρήστου Βερελή (2000-2004), καθώς – εάν είναι εφικτό χρονικά – και του Νικου Κουρέντα, διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ (2005-2008).
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ