Η εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη θα συνεδριάσει εκ νέου κατά τη διάρκεια της σημερινής μέρας, Τρίτη (19/12), με την εξέταση των πρώην υπουργών Μεταφορών & Επικοινωνιών Τάσου Μαντέλη (1997-2000) και Χρήστου Βερελή (2000-2004), καθώς – εάν είναι εφικτό χρονικά – και του Νικου Κουρέντα, διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ (2005-2008).
Ωστόσο, αίσθηση και σάλο προκάλεσαν οι τοποθετήσεις και θέσεις κατά τη διάρκεια της χθεσινής μέρας (18/12).
- Για την ακρίβεια;
«Καμπανάκι για να μην έχουμε αεροπορικά Τέμπη», όπως είπε χαρακτηριστικά, δημιουργώντας τεράστια ανησυχία.
Ο Τσίτουρας θα πρέπει να καταγραφεί ότι ήταν στην ΕΡΓΟΣΕ από την περίοδο 1996-2004, κατέχοντας τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου, αλλά και συνάμα του γενικού διευθυντή της ΕΡΓΟΣΕ.
«Πρέπει να τρέξουμε πολύ γρήγορα σε κάποιους τομείς, για να μην έχουμε παρόμοιο δυστύχημα και στον αέρα.
Τα έχω αναφέρει πολλάκις και στους πολιτικούς μου προϊστάμενους, τα έχω αναφέρει…», τόνισε μεταξύ των άλλων ακόμη στην τοποθέτησή του ο Τσίτουρας.
«Πρόκειται για καμπάνα… Πατριαρχείου, τεράστια καμπάνα», είπε από την πλευρά της η Αντωνοπούλου στο δελτίο του Open, με βάση το ρεπορτάζ.
Όλοι οι μάρτυρες, θα εξεταστούν από την Εξεταστική από τη Δευτέρα ως και την Τετάρτη με σκοπό να διερευνηθεί η υπόθεση ως προς το χρονικό διάστημα 1997-2004 και να αναζητηθούν όλα τα έγγραφα, που σχετίζονται με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Πάνω από 100 πρόσωπα
Οι λίστες μαρτύρων, που κατέθεσαν τα κόμματα, περιέχουν περισσότερα από 100 πρόσωπα.
Ο εισηγητής της ΝΔ, Λάζαρος Τσαβδαρίδης, είχε πει προ ημερών ότι οι έρευνες και η εξέταση μαρτύρων καθυστέρησε, με ευθύνη της αντιπολίτευσης, διότι οι συζητήσεις περιορίζονταν σε διαδικαστικά θέματα.
Αναφορικά με τη λίστα μαρτύρων, που είχε προτείνει η πλειοψηφία, τόνισε πως περιλαμβάνει 35 πρόσωπα:
«Η πρόταση του ΚΚΕ που εγκρίθηκε από την Ολομέλεια θέτει την έναρξη των ερευνών στο 1997.
Άρα, μια πρώτη περίοδος, που θα καθορίσει και τα πρόσωπα που θα κληθούν, είναι η περίοδος 1997 – 2009.
Θεωρώ ότι εάν εξετάζουμε 3 πρόσωπα ανά συνεδρίαση την ερχόμενη εβδομάδα θα έχουμε τελειώσει με την πρώτη περίοδο, ώστε από την αρχή του νέου έτους να μπούμε στην κρίσιμη χρονικά περίοδο ερευνών.
Άρα ξεκινάμε με τα πολιτικά πρόσωπα της πρώτης περιόδου δηλαδή τους υπουργούς Μεταφορών Μαντέλη, Βερελή κλπ καθώς και τις διοικήσεις του σιδηροδρόμου και συνεχίζουμε με Κ. Χατζηδάκη, Δ. Ρέππα, Μ. Χρυσοχοΐδη, Χρήστο Σπίρτζη, Κ. Καραμανλή καθώς και διοικητικά στελέχη των σιδηροδρόμων, εμπειρογνώμονες, στελέχη της ιταλικής εταιρείας, συγγενείς θυμάτων κ.α.».
«Μεγάλη πληγή»
Όσο για τη σιδηροδρομική γραμμή και την επανέναρξη;
«Το επιβατικό μας κοινό εμπιστεύεται το τρένο.
Φυσικά, υπάρχει μια μεγάλη πληγή.
Υπάρχει ένα πένθος αυτή τη στιγμή, το οποίο δεν μπορεί εύκολα να ξεχαστεί και ούτε πρέπει να ξεχαστεί στον επόμενο καιρό από ανθρώπους, οι οποίοι χάθηκαν με τόσο άδικο τρόπο», επισήμανε ο διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, μιλώντας στο ΕΡΤNEWS και την εκπομπή “Update” με τον Θάνο Σιαφάκα, με αφορμή την επαναλειτουργία, τρεις μήνες μετά από τις καταστροφικές πλημμύρες, από την κακοκαιρία Daniel, του πρώτου δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ