Προφυλακιστέος κρίθηκε ο επιθεωρητής κυκλοφορίας για την τραγωδία των Τεμπών.
Πώς στήριξαν στο σκεπτικό της απόφασής τους εφέτης ανακριτής και προϊστάμενος της Εισαγγελίας στη Λάρισα;
Ο 63χρονος επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, Δημήτρης Νικολάου, μετά την πολύωρη απολογία του για το πολύνεκρο δυστύχημα της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη, κρίθηκε προφυλακιστέος.
Στην απολογία του φέρεται να ισχυρίστηκε ότι ο επίσης προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας μπορούσε να μείνει μόνος του σε βάρδια, επιρρίπτοντας, παράλληλα, τις ευθύνες και στο σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, σημειώνοντας ότι αυτός έπρεπε να ενημερώσει τους μηχανοδηγούς για την περίπου μίας ώρας καθυστέρηση του Intercity.
Παράλληλα, εκτιμάται ότι δήλωσε πως δεν φέρει καμιά απολύτως ευθύνη για την εκπαίδευση του σταθμάρχη, ο οποίος ήταν πιστοποιημένος και «μπορούσε να μείνει μόνος του σε βάρδια», αλλά ούτε και για το ότι οι άλλοι δυο σταθμάρχες εγκατέλειψαν νωρίτερα από το καθορισμένο το πόστο τους.
Στο σκεπτικό της απόφασης του εφέτη ανακριτή και του προϊσταμένου εισαγγελίας στη Λάρισα για την προφυλάκιση του επιθεωρητή, επισημαίνουν πως ο 63χρονος είχε άμεση πρόσβαση στα δεδομένα του ΟΣΕ.
Λόγω της πολύχρονης εμπειρίας του θα μπορούσε να προβεί σε νέες αξιόποινες πράξεις, σε αλλοίωση στοιχείων και προϊόντων εγκλήματος.
Πού στήριξαν όμως τον ενδεχόμενο δόλο;
Στο ότι ο 63χρονος επιθεωρητής, γνώριζε πως ο 59χρονος σταθμάρχης δεν είχε σχεδόν καθόλου εμπειρία.
Ότι είχε ατονήσει το μέτρο των 9ωρων βαρδιών.
Γνώριζε ότι οι έμπειροι σταθμάρχες έφυγαν στις 22:30.
Αν και το γνώριζε αποφάσισε να τον αφήσει μόνο και ρίσκαρε να γίνει ένα ατύχημα.
Παράλληλα σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN για την υπόθεση, επίκειται δεύτερος γύρος ανακριτικών ερευνών για το αν υπάρχουν άλλες αξιόποινες πράξεις για την ασφάλεια των συγκοινωνιών.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ