Με την κατάθεση μαρτύρων συνεχίζεται σήμερα (19/12) στη Βουλή η συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Την ίδια στιγμή, όμως, κι επί τρεις ώρες κατέθετε στον Εφέτη Ανακριτή, ο ένας από τους δύο σταθμάρχες, που ήταν στη βάρδια με τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, την 28η Φεβρουαρίου…
Σύμφωνα με τα όσα καταγράφει η ΕΡΤ, ο μόνιμος υπάλληλος του ΟΣΕ, κατηγορείται ότι έφυγε νωρίτερα από τη βάρδια του…
Βέβαια, δεν είναι μόνο αυτός. Ας πάρουμε, ωστόσο, τα πράγματα με τη σειρά.
Οι κατηγορίες
Επί τρεις ώρες δεχόταν ερωτήσεις από τον ανακριτή ο σταθμάρχης, σε σχέση και με την καθημερινή πρακτική, που ακολουθείται στον σιδηρόδρομο, αλλά και με τα συστήματα ασφαλείας.
Οι σταθμάρχες κατηγορούνται, όπως και οι υπόλοιποι, ότι ενώ γνώριζαν ότι…
- είτε υπολειτουργούσαν κάποια από αυτά τα συστήματα,
- είτε έφυγαν από τη βάρδια νωρίτερα, αφήνοντας μόνο τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, για τον οποίο κατηγορούνται ότι επίσης γνώριζαν ότι δεν ήταν και τόσο επαρκής.
Ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε ότι είχε διευθετήσει δεκάδες δρομολόγια και τρένα. Είπε επίσης ότι είχε βγάλει δηλαδή τον κύριο όγκο δουλειάς και είχε αποχωρήσει, παραδίδοντας όλες τις πληροφορίες, που προβλέπεται από το οργανόγραμμα.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει και ακόμη ένας σταθμάρχης, ο οποίος είναι ο πιο νέος.
Αυτός ήταν με μπλοκάκι, συμβασιούχος του ΟΣΕ, επίσης στην ίδια απογευματινή βάρδια.
Ο δεύτερος σταθμάρχης στην απολογία του ισχυρίστηκε ότι επιτελούσε έναν πιο βοηθητικό ρόλο και το ωράριο του έληγε στις 10.00.
Ποιοι θα κληθούν να απολογηθούν
Με βάση το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, μέχρι στιγμής έχουν εξεταστεί 80 μάρτυρες, οι κατηγορούμενοι για την υπόθεση είναι 15, υπάρχουν και πολλά στελέχη του ΟΣΕ, που κατηγορούνται για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών διά της παραλείψεως, αλλά και τρία πρόσωπα, που κατηγορούνται για την παράνομη μετάταξη του σταθμάρχη.
Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για νέα πρόσωπα, που θα διωχθούν μέσα στον επόμενο μήνα και αφορούν και πρόσωπα της ΕΡΓΟΣΕ, πιθανότατα της Hellenic train, αλλά και κάποιους υπαλλήλους του υπουργείου μεταφορών.
Παράλληλα, δεν θα πρέπει να παραμελήσει κανείς το… τεράστιο «σήμα» κινδύνου για την ασφάλεια στην πολιτική αεροπορία, που «χτύπησε» χθες (18/12) ο πρώην υψηλόβαθμος υπάλληλος της ΕΡΓΟΣΕ και νυν διοικητής αρχής πολιτικής αεροπορίας, ο Χρήστος Τσίτουρας.
Δείτε και το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 για την εξεταστική στη Βουλή:
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ