Ψηφιακή πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά bullying κατά παιδιών και εφήβων δημιουργείται για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Τις επόμενες εβδομάδες επίκειται υπουργική απόφαση για τη λειτουργία της.
Το φαινόμενο bullying μεταξύ παιδιών και εφήβων αποκτά διαστάσεις και για την αντιμετώπισή του δημιουργείται ψηφιακή πλατφόρμα καταγγελιών για περιστατικά.
Σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου, η υποργική απόφαση θα θέτει τις προδιαγραφές για την ψηφιακή πλατφόρμα, στην οποία θα καταγράφονται περιστατικά bullying σε βάρος παιδιών και εφήβων υπογραμμίζοντας πως η διαδικασία στοχεύει να βοηθήσει στο «σπάσιμο της σιωπής».
Ιδιαίτερη βαρύτητα η κα. Μιχαηλίδου έδωσε στα πρωτόκολλα διαχείρισης των περιστατικών για το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού και την πληροφόρηση.
Θρασκιά: «Σοκάρουν τα φαινόμενα βίας»
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Θρασκιά, σημείωσε ότι σοκάρουν τα φαινόμενα βίας μεταξύ παιδιών και εφήβων.
Ενώ δεν έχει συμπληρωθεί ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα περιστατικά ξυλοδαρμού, βίας και επιθετικότητας, μεταξύ παιδιών και εφήβων δεν είναι πλέον μεμονωμένα περιστατικά.
Υπογράμμισε την ανάγκη καλλιέργειας της ενσυναίσθησης και τόνισε τη σημασία προληπτικής δράσης.
Στόχος πρέπει να είναι η ενδυνάμωση της ατομικής αυτοεκτίμησης και η θεμελίωση της ενσυναίσθησης, ως εργαλείο απαραίτητο, αυτογνωσίας και ευαισθητοποίησης προς τους άλλους.
Η Ράνια Θρασκιά κάλεσε την υφυπουργό Παιδείας να ενημερώσει τι προτίθεται να πράξει το υπουργείο Παιδείας και αν εντάξει ειδικό μάθημα στο σχολικό πρόγραμμα για την καλλιέργεια ενσυναίσθησης.
Από πλευράς της η Δόμνα Μιχαηλίδου συμφώνησε ότι η πρόληψη ως μέσο αντιμετώπισης της βίας και του σχολικού εκφοβισμού είναι προτιμότερη από την καταστολή και από οποιαδήποτε τιμωρία και αναγνώρισε ότι η έκταση του προβλήματος είναι τέτοια που επιβάλλει μέτρα παρακολούθησης και εποπτείας αλλά και μέτρα έγκαιρης παρέμβασης και αντιμετώπισης των περιστατικών.
Τρομακτικά τα ποσοστά βίας κατά των παιδιών
Τρομάζουν οι αριθμοί…
Το 25% των παιδιών στην Ευρώπη έχει υποστεί βία σύμφωνα με στοιχεία της UNESCO.
Στην Ελλάδα και σύμφωνα με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, το 35% των παιδιών που έπεσαν θύματα διαδικτυακού εκφοβισμού απευθύνθηκαν για βοήθεια σε κάποιον ενήλικα.
Η Δόμνα Μιχαηλίδου ανέλυσε επί τούτου λέγοντας:
«Αυτά τα αριθμητικά δεδομένα δείχνουν την έκταση του προβλήματος και τη φοβική αντίδραση μεγάλου μέρους των θυμάτων που διευρύνει ακόμη περισσότερο τον κύκλο αυτό της βίας» σημειώνονας ότι η πρόληψη της σχολικής βίας παραμένει προτεραιότητα του υπουργείου.
Για την καλλιέργεια ενσυναίσθησης έχουν ενταχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης τα εργαστήρια δεξιοτήτων για τη διάπλαση των μαθητών σε ελεύθερους πολίτες, την ανάπτυξη της ικανότητας για μάθηση, την ομαδικότητα, την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, τη διαμεσολάβηση, την υπευθυνότητα:
«Με τη διαμεσολάβηση βάζουμε μεγαλύτερους μαθητές και μαθήτριες να συζητούν και να καθοδηγούν μικρότερα παιδιά πώς θα λύσουν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
Με την ομαδική εργασία, επίσης, καλλιεργείται και η ενσυναίσθηση».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ