Τα μεγάλα έργα, που δρομολογούνται στη Θεσσαλονίκη, αλλά και η οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική ταυτότητά της βρίσκονται στο επίκεντρο ημερίδας, που διοργανώνεται σήμερα (29/1) στην πόλη.
Υπήρξαν τοποθετήσεις από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, τον Χρήστο Σταϊκούρα, παρέμβαση από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, για το Fly Over, αλλά και απάντηση από τον αντιπεριφερειάρχη, Πάρη Μπίλλια.
Ο δήμαρχος επανέλαβε την άποψη ότι θα πρέπει να διακοπούν για λίγους μήνες οι εργασίες στον Fly Over, προκειμένου να υπάρχουν διορθωτικές κινήσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ωστόσο από την πλευρά του επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης ότι «κάτι τέτοιο είναι αδύνατο να συμβεί, αφού υπάρχουν ρήτρες».
Κάτι που είχε δηλώσει εξάλλου πρόσφατα και μέσω του ραδιοφωνικού σταθμού «Metropolis 95,5».
«Για πολύ σημαντικές προσαρμογές όσον αφορά τις αποκομιδές των σκουπιδιών το βράδυ, για τις οποίες χρειάζεται και μεγάλο κονδύλι», έκανε λόγο ο δήμαρχος της πόλης Στέλιος Αγγελούδης, σύμφωνα και με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ.
- Μάλιστα, έγινε λόγος και για το ποσό των 5 εκ. ευρώ. Η συζήτηση για το Fly Over απασχόλησε έντονα και γενικά απασχολεί τους κατοίκους της πόλης.
Μεγάλη και έντονη συζήτηση έγινε για το Μετρό και για το αν θα λειτουργήσει τον Νοέμβριο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, με τον Αλέξανδρο Εξάρχου να είναι κάθετος και να υποστηρίζει ότι θα λειτουργήσει κανονικά εκείνη την περίοδο.
«Ό,τι χρειαστεί να γίνει, από τη δική μας πλευρά, θα γίνει… Είμαι αισιόδοξος κ. υπουργέ. Δεν υπάρχουν ορατά εμπόδια», είπε με νόημα.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι μετά από τη λειτουργία της κεντρικής γραμμής τον Νοέμβριο, έξι μήνες μετά θα είναι σε θέση να λειτουργήσει και η γραμμή της Καλαμαριάς, σύμφωνα με τα λεγόμενά του.
Θεωρητική συζήτηση έγινε επίσης και για τις επεκτάσεις τόσο στη δυτική Θεσσαλονίκη, όσο και για τη γραμμή στο αεροδρόμιο.
Για τις τρεις σημαντικές παρεμβάσεις στη Θεσσαλονίκη έκανε λόγο επίσης και ο υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, επισημαίνοντας μεταξύ των άλλων στην ημερίδα.
«Επιδίωξή μας και θα το καταφέρουμε. Θέλουμε η Θεσσαλονίκη να είναι πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης. Μία πόλη περισσότερο φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτές της».
Το Μετρό, το Fly Over και για η αναβάθμιση στις αστικές συγκοινωνίες αποτελούν, όπως είπε, προτεραιότητα.
Λαμαρίνες τέλος
- Στο μεταξύ;
Μετά από 17 ολόκληρα χρόνια… λαμαρίνες τέλος σε Εγνατία και Βενιζέλου.
Δύο κεντρικοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης απελευθερώνονται από το εργοτάξιο του Μετρό.
Η πρότερη εικόνα των δύο δρόμων έχει ξεχαστεί από την πλειονότητα των πολιτών, οι νεότεροι δεν τις έζησαν, αλλά μετά από 17 (!) ολόκληρα χρόνια Εγνατία και Βενιζέλου απαλλάσσονται από τις αποκρουστικές λαμαρίνες των εργοταξίων.
Δύο από τους πλέον κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης αποδίδονται πλήρως σε χρήση στους πολίτες της πόλης μετά την πολυετή παρουσία των εργοταξίων του μετρό.
Το οδόστρωμα στα σημεία έχει αποκατασταθεί στο σημείο που βρίσκονταν το εργοτάξιο του σταθμού Βενιζέλου.
Η τροχαία αναμένεται να ρυθμίσει τους φωτεινούς σηματοδότες για τη σωστή κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ τις νυχτερινές ώρες πρόκειται να ολοκληρωθεί και η διαγράμμιση των δρόμων.
- Στη μορφή, που είχαν πριν από δεκαεπτά χρόνια, με τρεις και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα, επέστρεψαν το μεσημέρι η Εγνατία και η οδός Βενιζέλου, στη συμβολή τους, καθώς απομακρύνθηκαν οι προστατευτικές λαμαρίνες του εργοταξίου του Μετρό στο σταθμό Βενιζέλου, στη Θεσσαλονίκη.
«Επέφερε ταλαιπωρία και καχυποψία», είπε ο Σταϊκούρας από το σημείο, όπου άνοιξε πλέον ξανά ο δρόμος στο κέντρο της πόλης.