Λίγες μόλις ώρες πέρασαν μετά τον εγκλωβισμό πλήθος οχημάτων στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου εξαιτίας φωτιάς που είχε ξεσπάσει σε βυτιοφόρο και οι ερωτήσεις παραμένουν πολλές.
Ειδικότερα, πολύωρη ήταν η μάχη που έδωσαν πυροσβέστες για να κατασβήσουν την πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει σε βυτιοφόρο που μετέφερε υγροποιημένο αέριο και να αποφευχθεί κάποια πιθανή έκρηξη, έχοντας παράλληλα χιλιάδες ακινητοποιημένα αυτοκίνητα.
Τι ακριβώς προβλέπει όμως το πρωτόκολλο της Πυροσβεστικής για τέτοιες περιπτώσεις;
«Η πρώτη φάση της επιχείρησης ήταν η κατάσβεση της πυρκαγιάς χωρίς να προκληθεί έκρηξη στο βυτιοφόρο» κατά τα όσα δήλωσε στον τηλεοπτικό φακό του ΑΝΤ1 ο Νίκος Διαμαντής, Απόστρατος Αξιωματικός Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, σημειώνοντας παράλληλα πως τα πρωτόκολλα είναι σαφέστατα, «πρέπει να διακόπτεται η κυκλοφορία σε απόσταση τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου» γιατί την προηγούμενη φορά που σημειώθηκε στην Ελλάδα ανάλογο περιστατικό, «το 1999 είχαμε εκτόξευση του κουβουκλίου του βυτιοφόρου στα 700 μέτρα».
Σειρά είχε η απομόνωση της περιοχής ώστε να γίνει με ασφάλεια η μεταφορά του υγροποιημένου αερίου γιατί υπάρχει κίνδυνος «κατά τη μεταφορά να έχουμε διαρροή υγραερίου» και κατά συνέπεια μία πιθανή εκδήλωση πυρκαγιάς που στην αρχή θα «ήταν ανεξέλεγκτη γιατί δεν θα ξέραμε το μέγεθος της διαρροής».
Ακόμα, μπορεί κατά μήκος της Εθνικής Οδού να υπάρχουν ανοίγματα έκτακτης ανάγκης ώστε αν χρειαστεί να γίνει κάποια πιθανή αναστροφή οχήματος και όχι μόνο, αλλά αυτή τη φορά δεν ήταν εύκολο γιατί και τα δύο ρεύματα αντιμετώπιζαν το ίδιο πρόβλημα.
Από την άλλη όπως σημειώνει ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, μπορεί να υπάρχουν αυτά τα ανοίγματα ώστε σε «περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης… να γίνει κάποια εκτροπή οχημάτων» αλλά δεδομένου ότι μέσα σε μία μέρα διέρχονται από το σημείο 3.000 έως 3.500 οχήματα οποιαδήποτε αλλαγή και πρωτοβουλία πρέπει να είναι άμεση ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ