Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις στα Εξάρχεια για τις κοπές των δέντρων στην πλατεία για την κατασκευή του μετρό, με τις αντιδράσεις στο Twitter να είναι ποικίλες.
Τουλάχιστον 550 άτομα συγκεντρώθηκαν στο σημείο, προκειμένου να κατευθυνθούν στην πλατεία, ωστόσο, οι δυνάμεις της αστυνομίας που υπήρχαν εκεί δεν τους το επέτρεψε, προκαλώντας ένταση.
Οι αντιδράσεις στο Twitter είναι ποικίλες με άλλους να επικροτούν τις αντιδράσεις και άλλους να τάσσονται κατά.
🖐️Αντε να πεις σε κάποιον Ευρωπαίο ότι κάποιοι “κάτοικοι” δεν θέλουν μετρό επειδή “θα παίζουν τα παιδιά”.
Ρητορική ερώτηση: είναι ηλίθιοι;#Μετρό #Εξαρχειων #εξαρχεια https://t.co/r2XCXKFqXO
— Dimitri Navas ® (@mara_vadim) November 7, 2023
Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες και η παρακάτω ελιά στα #εξαρχεια είναι φυτεμένη. Και αυτή θέλουν να ξεριζώσουν οι γόνοι Μπακογιάννης, Μητσοτάκης. Καταλάβατε τωρα; https://t.co/nDiBFfDzTG
— Ippolito Caffi 🇺🇦 (@IppolitoCaffi) November 7, 2023
Με ποιά λογική κόβονται τα δέντρα αφού τα δέντρα, οι λόφοι και τα βουνά μαζί με τα αντιπλημμυρικά μας προστατεύουν απο τις φυσικές καταστροφές; #εξαρχεια
— Nikos Paulidis (@NikosPaulidis) November 7, 2023
Πόσα δέντρα χάνονται κάθε μέρα από την συνεισφορά των αυτοκινήτων και των αερίων του θερμοκηπίου στα Εξάρχεια;
Το μετρό καταστρέφει η σώζει δέντρα;
Τι να ρωτήσεις τους ψυχασθενείς;— Γιάννης Συμψηρής (@simpsiris) November 7, 2023
Τι ανακοίνωση η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
«Σε απάντηση των όσων βλέπουν το φως της δημοσιότητας μετά την έναρξη των εργασιών στο Σταθμό «ΕΞΑΡΧΕΙΑ», η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ενημερώνει ότι, στην παρούσα φάση κλαδεύεται περίπου το 90% των δέντρων που βρίσκονται εντός της υφιστάμενης εργοταξιακής περίφραξης, προκειμένου να μεταφυτευθούν προσωρινά σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΑΕΠΟ και τις υποδείξεις και την εποπτεία της Διεύθυνσης Πρασίνου του Δήμου Αθηναίων στο φυτώριο του Δήμου Αθηναίων.
Εν συνεχεία τα δέντρα αυτά αφού δεχθούν τις κατάλληλες καλλιεργητικές φροντίδες, θα μεταφυτευθούν από την Εταιρεία Ανάπλασης Α.Ε. σε χώρους πρασίνου πλησίον της εν λόγω πλατείας σύμφωνα με τις προβλέψεις του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων, της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και της Ανάπλασης Α.Ε.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε., πρόκειται για πρώτη φορά στην κατασκευή έργων Μετρό στην Ελλάδα, κατά την αρχική φάση έναρξης των εργασιών να φυτευτούν 2000 νέα δένδρα σε θέσεις που θα υποδείξει ο Δήμος Αθηναίων, επιπλέον αυτών που η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να φυτεύσει σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου στο πλαίσιο αποκατάστασης της Πλατείας για τη διατήρηση του ισοζυγίου.
Όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, το Μετρό αποτελεί το πιο φιλικό μέσο μεταφοράς για το περιβάλλον σε μεγαλουπόλεις. Όταν θα λειτουργήσει, θα εξυπηρετούνται 340.000 επιβάτες ημερησίως, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους, 17.000 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα ετησίως θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα, 1.216 MWh ενέργειας θα εξοικονομούνται καθημερινά.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κατά τη σύνταξη των μελετών για τη δημοπράτηση των έργων που αφορούν τα επίπεδα οδού, δηλαδή τις αναπλάσεις των πλατειών, εντάσσει τις κατασκευές (είσοδο, ανελκυστήρα, φρέατα αερισμού, κλίμακες, κ.λ.π.) στην αρχική φιλοσοφία των πλατειών, με γνώμονα τον τοπιακό σχεδιασμό, διατηρώντας τα κυρίαρχα στοιχεία τους, όπως παιδικές χαρές, σιντριβάνια, αγάλματα/προτομές και βεβαίως το πράσινο αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και εκσυγχρονίζοντας το σύνολο του εξοπλισμού.
Σέβεται δηλαδή τον αρχικό σχεδιασμό και τον εμπλουτίζει με τις απαιτήσεις και τα νέα δεδομένα της υπόγειας παρουσίας σταθμού μετρό. Για την πλατεία Εξαρχείων οι απολήξεις αυτές καταλαμβάνουν αρκετά λιγότερο από το 10% της επιφάνειας της πλατείας. Συγκεκριμένα στο σταθμό «Εξάρχεια» η επιφάνεια των εγκαταστάσεων Μετρό (σκάλες, ασανσέρ, φρεάτια εξαερισμού, κ.λ.π.) θα είναι 243,00 μ 2 από τα 2.984 μ 2 της πλατείας.
Να τονίσουμε ότι η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για το έργο κράτησε ιδιαίτερα μακρύ χρονικό διάστημα (8 μήνες) από 02.02.2017 έως 06.10.2017 και ότι κατά το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης δεν υποβλήθηκε στο πλαίσιο αυτής οποιαδήποτε αντίρρηση για την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ