Εντείνονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του αγνοούμενου κυβερνήτη του αεροσκάφους…
Τα σενάρια της τραγωδίας της πτώσης του F-4 Phantom στο Ιόνιο Πέλαγος, στα ανοικτά της Ανδραβίδας, εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες.
Από χθες (31/1) το μεσημέρι στις έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του F-4 Phantom, Ευστάθιου Τσιτλακίδη, συνεχίζονται και εντείνονται με τη συνδρομή ομάδας βατραχανθρώπων και τη βοήθεια ρομποτικού οχήματος.
Τρία ελικόπτερα και πλωτά μέσα παράλληλα συνεχίζουν την αναζήτηση του κυβερνήτη.
Ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο αρχηγός του του ΓΕΑ, Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, επισκέφθηκαν την οικογένεια του πιλότου, Μάριου Τουρούτσικα στην Τρίπολη, εκφράζοντας τα συλλυπητήρια τους.
Τι οδήγησε στην τραγωδία;
Πλήθος σεναρίων εξυφαίνονται όσον αφορά στην πτώση του F-4 Phantom.
Επρόκειτο για μηχανική βλάβη; Για λάθος χειρισμό των πιλότων; Για Vertigo;
Ο Γιώργος Γερούλης, Αντιπτέραρχος εν αποστρατεία ανέφερε σχετικά:
«Οποιοδήποτε απρόοπτο που μπορεί να αποσπάει την προσοχή των πιλότων είναι μοιραίο, καθώς ο χρόνος αντίδρασης είναι ελάχιστος.
Ένα μηχανικό πρόβλημα στα πηδάλια θα μπορούσε να κάνει μία ανωμαλία, να δημιουργήσει μία ταλάντευση, έναν «δελφινισμό» που λέμε, κι έτσι ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που μπορεί να σωθεί κάποιος σε τέτοια ύψη.
Το γεγονός ότι, σε αυτή την περίπτωση, δεν ανέβηκαν σε ύψος δείχνει ότι ήταν ένα ακαριαίο το μοιραίο γεγονός.
Κατά την διάρκεια της άσκησης επιβάλλεται μόνο οπτική επαφή μεταξύ των πιλότων και σιγή ασυρμάτου.
Ο πύργος ελέγχου δεν ακούει σε τέτοια ύψη, ο μόνος που ακούει είναι ο νούμερο 1.
Σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος αυτομάτως όλα ενεργοποιούνται και ανεβαίνουν σε ύψος και το αναφέρουν.
Το γεγονός ότι σε αυτή την περίπτωση δεν ανέβηκαν, δείχνει ότι ήταν ένα ακαριαίο το μοιραίο γεγονός.
Στις διαδικασίες εγκατάλειψης του αεροσκάφους ή πρόσκρουσης, φεύγει χρονικά πρώτα ο πίσω πιλότος και στην συνέχεια ο κυβερνήτης, αυτή η αλληλουχία χρόνου».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ