Για σοκ στη Θεσσαλονίκη λόγω της έναρξης των εργασιών του Fly Over έκανε λόγο ο Πάρις Μπίλλιας.
Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μίλησε για μονοδρομήσεις, αμφιδρομήσεις, ενδεχόμενη τροποποίηση ωραρίου εργασίας, ακόμη και για τηλεργασία.
Ένα σοκ περιμένει τη Θεσσαλονίκη με τις εργασίες του Fly Over, εκτίμησε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων υπογράμμισε πως «το δύσκολο διάστημα θα είναι ο πρώτος μήνας ή οι πρώτοι δύο μήνες.
Θα το διαχειριστούμε, απλώς χρειάζεται λίγη υπομονή».
«Θα μπορούσε να τροποποιηθεί το ωράριο εργασίας ή τηλεργασία»
Ερωτηθείς για το αν τα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, θα μπορέσουν να αποδώσουν, ο αντιπεριφερειάρχης απάντησε:
«Σίγουρα, η παρουσία της αστυνομίας θα βοηθήσει πολύ.
Νομίζω ότι το βλέπουμε ήδη τώρα ότι ένας οδηγός για να πάει από τη Βασιλίσσης Όλγας στο κέντρο σε ώρα αιχμής, από εκεί που έκανε 15, 20 και 30 λεπτά, κάνει τη διαδρομή σε 10 λεπτά.
Θα αναφέρω τη δική μου άποψη: θεωρώ ότι μόνο με την αστυνόμευση και χωρίς κάποιες άλλες δράσεις είναι δύσκολο να απορροφηθεί ο όγκος των οχημάτων που θα διέλθει μέσα από το πολεοδομικό συγκρότημα.
Χρειάζονται κατά πάσα πιθανότητα και άλλα.
Έχει πάρει μια απόφαση το Υπουργείο Υποδομών και από ό,τι κατάλαβα και από την παρουσίαση που έγινε τη Δευτέρα, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες αρχικά με αυτά τα μέτρα και στην πορεία του χρόνου θα επαναξιολογηθούν και θα χρησιμοποιηθούν και άλλα όπλα που υπάρχουν στη φαρέτρα.
Τέτοια μέτρα είναι σίγουρα η περαιτέρω ενίσχυση του ΟΑΣΘ με οδηγούς και λεωφορεία αλλά και μια εφαρμογή που θα πληροφορεί τον κόσμο για την κατάσταση στο οδικό δίκτυο ώστε να μπορεί να επιλέγει καλύτερες διαδρομές.
Σίγουρα θα χρειαστεί να επαναξιολογηθεί το ζήτημα του ποδηλατοδρόμου στη λεωφόρο Νίκης.
Είναι πιθανόν να χρειαστεί να γίνουν και κάποιες μικρές κυκλοφοριακές μελέτες σε τμήματα του πολεοδομικού συγκροτήματος που θα αλλάξουν την κυκλοφορία.
Θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες μονοδρομήσεις, κάποιες αμφιδρομήσεις και πιθανόν μια τροποποίηση στο ωράριο εργασίας, είτε του δημοσίου, είτε του ιδιωτικού τομέα, ενδεχομένως και με τηλεεργασία, γιατί όχι;».
«Θετικό ότι έχουν όλοι προβληματιστεί, θα πειθαρχήσουν στις αλλαγές»
Όσον αφορά στη μεγάλη κουβέντα που έχει ανοίξει για το θέμα, ο Πάρις Μπίλλιας χαρακτήρισε θετικό τον προβληματισμό, καθώς όπως είπε έτσι όλοι θα πειθαρχήσουν πιο εύκολα στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν:
«Το ότι όλοι έχουν προβληματιστεί και το συζητάνε, είναι θετικό γιατί σημαίνει ότι θα ακούσουν και πιο εύκολα κάποιες αλλαγές που πρέπει να γίνουν και θα πειθαρχήσουν σε αυτές τις αλλαγές».
Παράλληλα εξέφρασε την άποψη ότι μετά τους πρώτους μήνες που θα υπάρξουν δυσκολίες… «ο καθένας θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο μετακινείται.
Κάποιοι θα εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητα και θα μετακινούνται με τον ΟΑΣΘ.
Πολλές λεωφορειακές γραμμές είναι άδειες.
Είναι ένα από τα προβλήματα που μας δημιούργησε ο κορωνοϊός καθώς μειώθηκε πολύ ο αριθμός των επιβατών που χρησιμοποιούν πλέον το λεωφορείο και όταν συνηθίσει κανείς σε έναν τρόπο μετακίνησης δύσκολα μετά γυρνά πίσω.
Επίσης πολλοί μπορεί να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο και να πάνε και με τα πόδια, θα δούμε».
«Διαχειρίσιμο να πάει κάποιος στη δουλειά του σε 45 λεπτά»
Όπως δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης, σήμερα η ώρα αιχμής στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης είναι από τις 8:30 ως τις 9:30 το πρωί.
Αν αυτό το χρονικό διάστημα αυξηθεί από τις 8 ως τις 10 το πρωί, η κίνηση θα μοιραστεί και η αιχμή θα πέσει.
Χαρακτήρισε θετικό γεγονός πως οι αποστάσεις στη Θεσσαλονίκη είναι μικρές και τόνισε:
«Το να πάει κάποιος στη δουλειά του σε 45 λεπτά αντί για μισή ώρα νομίζω ότι είναι διαχειρίσιμο».
Τέλος υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί στην πορεία να ζητήσει και επιπλέον μέτρα:
«Το συντονιστικό όργανο που λειτούργησε από τις 20 Ιουλίου μέχρι και πριν από 10 μέρες δεν θα πάψει να υπάρχει.
Πάλι αν χρειαστεί θα συνεδριάσουμε και θα προτείνουμε και εμείς επιπλέον μέτρα για να διευκολυνθεί η καθημερινότητα των συμπολιτών μας».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ