Κλειστό παραμένει από χθες (28/6) το αεροδρόμιο της Κάσου, λόγω της αδιαθεσίας του μοναδικού υπαλλήλου που υπηρετεί στον αερολιμένα, ο οποίος μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας της περιοχής.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την Kykladiki, οι ελλείψεις στο προσωπικό είναι μεγάλες και έχουν επισημανθεί αρκετές φορές, τόσο στο Υπουργείο Μεταφορών, όσο και στη διοίκηση της ΥΠΑ, με τον σύλλογο Υπαλλήλων «ΥΠΑ AFISO» να έχει στείλει επιστολή προς τον τότε νέο Υπουργό Υποδομών, Γιώργο Γεραπετρίτη, επισημαίνοντας τα αιτήματα των εργαζομένων και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο νησί, με το φετινό καλοκαίρι να «αναμένεται εξαιρετικά δύσκολο έως επικίνδυνο για τη λειτουργία των αεροδρομίων αλλά και την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων».
Όπως επεσήμαναν, για περισσότερα από 5 χρόνια εκκρεμμούσαν 21 αιτήσεις υποψήφιων με τα απαραίτητα προσόντα, με μόλις 4 εξ αυτών να έχουν ολοκληρωθεί.
«Οι AFISO υπάλληλοι εργάζονται σε εξαντλητικά ωράρια χωρίς ρεπό και άδειες κατά παράβαση όλων των εθνικών, κοινοτικών και διεθνών κανονισμών αεροναυτιλίας», σημειώνουν μεταξύ άλλων οι εργαζόμενοι.
«Πέρσι ήμασταν 120 άτομα και φέτος 111»
Μιλώντας στον RealFm, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών (FISO) Υ.Π.Α. Γιώργος Κωνσταντινάκης σημείωσε ότι τα αεροδρόμια 15 ακριτικών νησιών αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα τα τελευταία χρόνια και, ιδιαίτερα, την καλοκαιρινή περίοδο.
«Μιλάμε για τα 15 μικρά ακριτικά αεροδρόμια (Λέρος, Κάρπαθος, Κάλυμνος, Καστελλόριζο, Κύθηρα, Πάρος, Νάξος, Αστυπάλαια, Μήλος, Καστοριά, Ικαρία, Κοζάνη κτλ.). Στην Πάρο, το 2022 για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο είχε 1.541 κινήσεις μηνιαίως κατά μέσο όρο . Η Νάξος για το ίδιο 1.089 κινήσεις μηνιαίως κατά μέσο όρο.
Δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα, χωρίς άδεια. Στην Σύρο, που είναι κέντρο του ΕΚΑΒ για την νησιωτική Ελλάδα και έχει συνέχεια ενεργοποιήσεις, συνάδελφος έπαθε απώλεια περιβάλλοντος λόγω υπερβολικής εργασίας. Έγινε και αναφορά προς την διοίκηση. Όταν είναι ένα άτομο υπάρχουν όλα αυτά τα παρατράγουδα. Πέρυσι έκλειναν αεροδρόμια διότι νοσούσε ο ένας και μοναδικός υπάλληλος», σχολίασε.
Όπως τόνισε, πέρσι εργάζονταν 120 άτομα και πήραν σύνταξη οι 9, ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάποια πρόσληψη.
Η επιστολή της ΥΠΑ AFISO στο Υπουργείο Υποδομών
«Με αφορμή το πρόσφατο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τόσους νέους ανθρώπους, θέλουμε να εκφράσουμε την βαθύτατη λύπη μας και τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, ενώ ευχόμαστε την ταχεία ανάρρωση των τραυματιών.
Με την ανάληψη του υπουργείου από εσάς λίγο διάστημα πριν τις εκλογές, σας κοινοποιούμε τις ανακοινώσεις του Δ.Σ. του συλλόγου μας τα τελευταία 2 χρόνια, μέσω των οποίων έχουμε θέσει τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου μας.
Δύο χρόνια προσπαθούμε να πείσουμε την πρώην πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι οι ελλείψεις σε προσωπικό και σε υποδομές, ενίοτε μπορούν να αποβούν μοιραίες.
Ούτε το κλείσιμο πολλών αεροδρομίων (Σύρου, Νάξου, Ικαρίας, Μήλου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κοζάνης) λόγω ασθενείας του ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ υπαλλήλου παροχής πληροφοριών πτήσης (AFISO σε Πύργο Ελέγχου Αεροδρομίου), υπαλλήλων που εργάζονται χωρίς ρεπό, σε επιφυλακή για ενεργοποιήσεις λόγω μεταφοράς ασθενών όλο το 24ωρο, ούτε τα άδεια από προσωπικό τμήματα τηλεπικοινωνιών, (τα οποία συνεπικουρούν το έργο του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας) υπεύθυνα για την αποστολή σχεδίων πτήσης, μηνυμάτων αεροναυτιλίας, Νotams, απαραίτητα για την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων, στάθηκαν ικανά να τους πείσουν.
Για τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, ενώ αυτές έχουν κατανοηθεί από την διοίκηση της Υ.Π.Α. αλλά και από το υπουργείο, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει για κάλυψη με μετατάξεις και διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ.
Εκκρεμούν για περισσότερα από πέντε (5) έτη, είκοσι μία (21) αιτήσεις υποψήφιων με τα απαραίτητα προσόντα, έχουν ολοκληρωθεί μόνο τέσσερις (4) και αδικαιολόγητα δεν ολοκληρώνονται άλλες πέντε (5). Οι AFISO υπάλληλοι εργάζονται σε εξαντλητικά ωράρια χωρίς ρεπό και άδειες κατά παράβαση όλων των εθνικών, κοινοτικών και διεθνών κανονισμών αεροναυτιλίας.
Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται εξαιρετικά δύσκολο έως επικίνδυνο για την λειτουργία των αεροδρομίων αλλά και την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων.
Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα για αναβάθμιση των υποδομών στα περιφερειακά-ακριτικά αεροδρόμια, την πρόσληψη ικανού αριθμού τηλεπικοινωνιακών/AFISO υπαλλήλων για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, αλλά και την αποκατάσταση των οικονομικών αδικιών εις βάρος του κλάδου μας».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ