Νέα στοιχεία από το παρ’ ολίγον δυστύχημα στο σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών, που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, φέρνει στο φως το Star.
Ο λόγος για την αμαξοστοιχία 1313 του Προαστιακού που κινούνταν από το Κιάτο προς Αθήνα και παραβίασε το ερυθρό φωτόσημο, αποφεύγοντας στο παρά πέντε να μη συγκρουστεί πλαγιομετωπικά με την αμαξοστοιχία 51 που ερχόταν από Θεσσαλονίκη.
Μάλιστα, και τα δύο τρένα ήταν γεμάτα από επιβάτες.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, η σύγκρουση που θα οδηγούσε στον θάνατο δεκάδες πολίτες αποφεύχθηκε χάρη στην ετοιμότητα του υπεύθυνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος φώναζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 1313, Δημήτρη Κουτσάφτη, να σταματήσει.
Κατά τον μηχανοδηγό, δεν υπήρξε παραβίαση της σήμανση, αλλά ότι δεν κατέστη δυνατή η ακαριαία η πέδηση.
Ο αποκαλυπτικός διάλογος
Τηλεδιοικητής: Έχεις κάνει υπέρβαση ερυθρού φωτοσήμου P688.
Μηχανοδηγός: Έκανα ολίσθηση, δεν μπόρεσα να σταματήσω.
Τηλεδιοικητής: Κάνε όπισθεν πορεία, μέχρι το σημείο που θα σου πω για να μου απελευθερώσεις το φωτόσημο να κάνω χάραξη.
Την ίδια ώρα, ο χειριστής ΣΚΑ έδινε την εξής οδηγία:
«Το Κιάτο να παραμείνει στο ΣΚΑ, κατεβαίνει η αμαξοστοιχία 51»
Χειριστής ΣΚΑ: Το 1313 ακούει;
Μηχανοδηγός: Ακούει το 1313.
Χειριστής ΣΚΑ: Τι κάνετε ρε παιδιά;
Μηχανοδηγός: Τι κάνουμε; Δεν μας μίλησε κανένας.
Χειριστής ΣΚΑ: Το κόκκινο δεν το είδατε;
Σύμφωνα με το πόρισμα, στην αμαξοστοιχία 1313 υπήρχε και ένας δεύτερος εκπαιδευόμενος μηχανοδηγός.
Τι αναφέρει χαρακτηριστικά το πόρισμα:
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ