Στην υπόθεση του «θαυματοποιού» παπα-Δημήτρη, ο οποίος λειτουργεί στον στο ναό των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού, φέρεται να εμπλέκεται ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Αναλυτικότερα, ο Δημητρίος Λουπασάκης, σύμφωνα με έγγραφη ανακριτική πρόταση προς το Επισκοπικό Δικαστήριο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών που δημοσίευσαν τα ellinikahoaxes.gr, έχει υποπέσει κατά το παρελθόν σε σειρά από βαρύτατα παραπτώματα.
Σύμφωνα με την ανακριτική πρόταση, πρόκειται για αδικήματα εντελώς ανάρμοστα για έναν ιερωμένο, τέτοιας σοβαρότητας ώστε να δημιουργείται η εντύπωση ότι η αποβολή του από τους κόλπους της Εκκλησίας θα ήταν η ελάχιστη τιμωρία.
Μερικά από αυτά είναι: η «αγυρτεία», η «απιστία», η «απείθεια», η «υπέρβασις καθήκοντος», η «προσβολή του Ιερού Μυστηρίου του Γάμου», η «ανυπακοή», ο «σφετερισμός», ξ«εμπρόθετος αλλοίωσις» κ.α.
Μάλιστα, βάσει του εν λόγω εγγράφου, ο παπα-Δημήτρης είναι κατά κάποιον τρόπο υπόδικος.
Η αρχική δίωξη εις βάρος του ασκήθηκε το 2014, με την υπογραφή του Αρχιεπισκόπου, ως του επικεφαλής της εκκλησιαστικής δικαιοδοτικής αρχής, ενώ η ανάκριση για τα πεπραγμένα του διεξήχθη στις 25 Αυγούστου 2017, αν και εξ αιτίας ασθενείας του προεδρεύοντος η εκδίκαση της υπόθεσης ανεβλήθη επ’ αόριστον.
Έκτοτε ο Δημήτριος Λουπασάκης ιερουργεί κανονικά, ως αποσπασμένος στο Λυκαβηττό από τον ιερό ναό Αγίου Γεωργίου Ζωγράφου όπου υπάγεται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έχει ανακοινώσει πως προγραμματίζει την εξέταση της περίπτωσης παπα-Δημήτρη σε επόμενη συνεδρίασή της, μάλλον εντός του Οκτωβρίου.
Την ίδια, όμως, ώρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζονται αναμνηστικές φωτογραφίες, στις οποίες απεικονίζεται ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος από πρόσφατο συλλείτουργο με τον αμφιλεγόμενο Δημήτριο Λουπασάκη και στη μονή Αγίων Θεοδώρων Ζάλτσας, το εν Βοιωτία προσωπικό ησυχαστήριο του Μακαριωτάτου. Η κοινή εμφάνιση του παπα-Δημήτρη με τον κ. Ιερώνυμο το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου (όπως αναφέρει σε ανάρτησή του στο Facebook ο Δημήτρης Αλικάκος των ellinikahoaxes.gr), αφ’ ενός εξελήφθη από την εκκλησιαστική κοινότητα σαν συμβολική πλην απερίφραστη δήλωση υποστήριξης προς τον Δημήτριο Λουπασάκη.
Παράλληλα, ο παπα-Δημήτρης χρησιμοποιεί συχνά το όνομα του Αρχιεπισκόπου, προς περαιτέρω επίρρωσιν της στάσης του έναντι όσων των κατηγορούν σαν απατεώνα.
Απευθυνόμενος στο ποίμνιό του έχει ακουστεί να λέει «ποια είναι η Ιερά Σύνοδος; Εγώ ανήκω στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και, άρα προϊστάμενός μου είναι ο Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος, εξάλλου, εκπροσωπεί την Ιερά Σύνοδο.
Εγώ δεν έχω τον Μακαριώτατο να έχει κάποιο πρόβλημα μαζί μου και με ό,τι κάνω.
Ο Μακαριώτατος είναι ένας απλός, πράος, ταπεινός άνθρωπος και είναι πολύ σοφός. Αφήνει να μιλάνε όλοι, αλλά εκείνος, με την πραότητά του, ξέρει τι κάνει. Και κάνει πάντα το καλύτερο».
Αναλυτικά το κείμενο της ανακριτικής πρότασης
«1. Ἵνα διερευνηθῇ διά ψυχιατρικῶν πραγματογνωμόνων ἡ ἱκανότης τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη, Κληρικοῦ τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.
2. Ἵνα διερευνηθῶσι περαιτέρω δικαστικῶς αἱ κατά τοῦ Πρεσβυτέρου Δημητρίου Λουπασάκη τοῦ Γεωργίου, Ἐφημερίου τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου Ζωγράφου, ἀπεσπασμένου εἰς τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, κατηγορίαι ἐπί:
α) ἀγυρτείᾳ,
β) ἐμπροθέτῳ ἀλλοιώσει τῶν ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων παραδεδομένων κατηγορία, ἥτις διατυποῦται τοιουτοτρόπως ἕνεκεν τῆς πατρικῆς συναντιλήψεως τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄, μή ἐπιθυμοῦντος τήν διατύπωσιν κατηγορίας ἐπί ἑτεροδιδασκαλίᾳ καί διαστροφῇ τοῦ Ὀρθοδόξου καί Ἐκκλησιαστικοῦ ἤθους πρός Κληρικόν τῆς Κανονικῆς Δικαιοδοσίας Αὐτοῦ,
γ) ἀπειθείᾳ καί καταφρονήσει τοῦ οἰκείου Ἐπισκόπου, καί δή τῶν δι’ εἰδικῶν ἐγγράφων καί Ἐγκυκλίων τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄ περί τῆς διοικήσεως τῶν Ἱερῶν Ἀρχιεπισκοπικῶν Παρεκκλησίων παρασχεθεισῶν ὁδηγιῶν,
δ) προσβολῇ τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου καί ἐμπροθέτῳ βαρυτάτῃ ἀμελείᾳ εἰς τήν περί τήν οἰκογένειαν τοῦ κατηγορουμένου φροντίδα,
ε) ἠθικῇ αὐτουργίᾳ εἰς ὑπερορίους χειροτονίας τελεσθεῖσας ὡς τοιαύτας ἐν ἀγνοίᾳ τῶν ὑπερορίως χειροτονούντων,
στ) ἀνυπακοῇ,
ζ) σφετερισμῷ τοῦ ὑπουργήματος τῆς Πνευματικῆς Πατρότητος,
η) συνομωσίᾳ, φατρίᾳ καί τυρείᾳ πρός ἀνατροπήν τῆς κρατούσης Ἐκκλησιαστικῆς καί νομίμου τάξεως περί τό Ἱερόν Ἀρχιεπισκοπικόν Παρεκκλήσιον τῶν Ἁγίων Ἰσιδώρων Λυκαβηττοῦ, καί δημιουργίαν Μοναστικῆς Ἀδελφότητος ἄνευ ἀδείας καί εὐλογίας τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν, καί
θ) δεινοτάτῳ σκανδαλισμῷ τῆς συνειδήσεως τῶν πιστῶν.
3. Ἵνα μετατραπῇ ἡ κατηγορία ἐπί ὑπεξαιρέσει κατά συρροήν καί κατ’ ἐξακολούθησιν τοῦ Ἱεροῦ Χρήματος, εἰς κατηγορίαν ἐπί παραβάσει ἤ κάλλιον ὑπερβάσει καθήκοντος διά νοσφίσεως ἐξουσίας, ὡς καί ἐπί ἀπιστίᾳ περί τήν ὑπηρεσίαν τοιαύτην.
4. Ἵνα ἀπαλλαγῇ ὁ ὡς ἄνω Κατηγορούμενος Κληρικός ὁριστικῶς τῶν κατηγοριῶν ἐπί: α) ἐξυβρίσει, ἄλλως σαπρολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν, καί β) συκοφαντίᾳ, ἄλλως ψευδολογίᾳ κατά Κληρικῶν καί δή Ἐπισκόπων, ὡς καί λαϊκῶν.
5. Ἵνα μή ἀναγνωρισθῇ τῷ κατηγορουμένῳ οὐδέν ἐλαφρυντικόν, ὡς καθ’ ὑποτροπήν ὑποπίπτοντος εἰς τά αὐτά ἀντικανονικά παραπτώματα, ἀποδεικνυόμενα διά προγενεστέρων ἐναντίον του διενεργηθεισῶν Ἐνόρκων Διοικητικῶν Ἐξετάσεων, καθ’ ἅ ἐκ τοῦ ὑπηρεσιακοῦ του φακέλλου προκύπτει».
Σε μια πρόχειρη προσπάθεια αποκρυπτογράφησης, ο παπα-Δημήτρης παρουσιάζεται από τον ανακριτή σαν υπόλογος για χρηματισμό, σκόπιμη διαστρέβλωση των κανόνων της εκκλησίας, έμπρακτη ασέβεια προς τους ανωτέρους του στην εκκλησιαστική ιεραρχία (εν τέλει και προς τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο) κ.α.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η κατηγορία για «προσβολή του Ιερού Μυστηρίου του Γάμου» εκ μέρους του παπα-Δημήτρη, καθώς το κατηγορητήριο επισημαίνει ξεκάθαρα ότι δεν φρόντισε, ως θα όφειλε, την οικογένειά του. Οι λεπτομέρειες της τεκμηρίωσης αφήνονται στη φαντασία καθενός, εφόσον καλύπτονται από το απόρρητο της δικογραφίας.
Πέραν των προηγουμένων, το κατηγορητήριο σκιαγραφεί έναν εντελώς ανεξέλεγκτο ιερωμένο, ο οποίος φέρεται να είχε αντιποιήσει ακόμη και την αρχιεπισκοπή, χειροτονώντας ο ίδιος άλλους και πρακτικά εξαπατώντας τους ότι στο εξής θα θεωρούνται μέρος του κλήρου. Η ανυπακοή, η κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας, η υποκίνηση σύγχυσης και αναταραχής στο εκκλησίασμα, ο φατριασμός κ.λπ. συμπληρώνουν το ηθικό προφίλ ενός ανθρώπου ο οποίος, εάν τελικά παραπεμφθεί σε εκκλησιαστική δίκη, θα πρέπει να έχει προετοιμαστεί πολύ καλά για να ανασκευάσει την καταιγίδα των κατηγοριών.
Άλλωστε, αυτό είναι το ζήτημα που απασχολεί τον κλήρο όσο και την κοινή γνώμη: Γιατί δεν εκδικάζεται η υπόθεση του παπα-Δημήτρη, αν μη τι άλλο για να υπάρξει η δέουσα κατάληξη; Είτε να αποταχθεί είτε να καθαρίσει το όνομα και την υπόληψή του. Αρκεί άραγε η συμβολική στήριξή του από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, ή η μόνιμη, ταπεινόφρων, επωδός του παπα-Δημήτρη ότι «εγώ δεν κάνω θαύματα, ο Σταυρός τα κάνει. Και ο Σταυρός είναι ο Χριστός. Εγώ είμαι ένα απλό παπαδάκι».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ