Δισεκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν για το τρένα, με τα χιλιάδες προβλήματα, που μαστίζουν εδώ και χρόνια το σιδηροδρομικό δίκτυο, να αποβαίνουν μοιραία για τουλάχιστον 57 ανθρώπους.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το OPEN, οι εργαζόμενοι είχαν καταγγείλει την υποστελέχωση και κενά σε θέματα ασφάλειας, με την εργοδοσία του ΟΣΕ να απαντά με… εξώδικα σε όσους διαμαρτύρονταν.
Η εργοδοσία αγνοούσε εδώ και μήνες τον κώδωνα του κινδύνου, που έκρουαν οι εργαζόμενοι, επισημαίνοντας ότι εδώ και 15 χρόνια δεν υφίσταται λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό, αλλά και μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς.
Μάλιστα, μέσα σε 25 χρόνια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πήρε δάνεια 10,4 δισεκατομμύρια ευρώ, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, με τις οικονομικές απώλειες να ανέρχονται σε 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία:
- 4,6 δις ευρώ μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου από το 2000 έως το 2011
- 2 δις ευρώ δόθηκαν για διάφορες δαπάνες
- 1 δις ευρώ δόθηκε για ζημίες λόγω απώλειας υλικών
- 14,6 δις ευρώ ήταν τα δάνεια που έλαβε ο ΟΣΕ για συντήρηση και διαχείριση
- 1 δις ευρώ ήταν τα δάνεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
- 4 δις ευρώ ήταν το ύψος των επιδοτήσεων μέσω ΕΣΠΑ από το 2007 μέχρι το 2020
Σ’ αυτά τα ποσά, έρχεται να προστεθεί το κόστος των μισθών για τους εργαζόμενους, που άγγιζε το 2009 τις 60.000 ευρώ ανά έτος για κάθε εργαζόμενο, αλλά και το χρέος 15,5 δισεκατομμυρίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το οποίο διεγράφη στο γενικότερο πλαίσιο εξυγίανσης.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ