Αυστηρές συστάσεις προς τους πελάτες των τραπεζών εξέδωσε η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ), έπειτα από την αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών και το μπαράζ επιθέσεων από επιτήδειους σε βάρος των πολιτών.
Αναλυτικότερα, η Ελληνική Ένωση Τραπεζών επικαιροποίησε στην ιστοσελίδα της την ενότητα «Συχνές Ερωτήσεις και Απαντήσεις αναφορικά με τις τυπολογίες απάτης στις ηλεκτρονικές πληρωμές και επενδύσεις».
Χαρακτηριστικότερα παράδειγμα τραπεζικών εξαπατήσεων είναι τα επιδόματα Power Pass ή Fuel Pass, τα οποία λειτουργούν ως δέλεαρ για τους δράστες.
Ερώτηση: Πρόσφατα δέχομαι τηλεφωνικές κλήσεις από άγνωστους αριθμούς ή ακόμη και emails/SMS και αυτοί που επικοινωνούν μαζί μου ισχυρίζονται ότι καλούν σχετικά με επιδόματα Power Pass ή Fuel Pass ή την φορολοταρία ή για την επιστροφή φόρου, κ.λπ.. Μάλιστα ισχυρίζονται ότι είναι λογιστές ή υπάλληλοι/εκπρόσωποι της Εφορίας, του gov.gr, του ΔΕΔΔΗΕ, του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ, του ΟΑΕΔ, κ.λπ. και μου ζητούν διάφορα στοιχεία που σχετίζονται με τους τραπεζικούς μου λογαριασμούς. Δεν πίστεψα αυτούς που μου τηλεφώνησαν ούτε έκανα κλικ στους συνδέσμους που ήταν μέσα στα emails και στα SMS, και δεν έδωσα κανένα στοιχείο μου. Καλά έκανα;
Απάντηση: Ναι, πολύ καλά έκανες. Πρόκειται για προσπάθειες εξαπάτησης. Αν συνέχιζες θα σου ζητούσε τους κωδικούς σύνδεσής σου στο e-Banking και θα προσπαθούσε ο απατεώνας να κάνει μεταφορές χρημάτων από τους λογαριασμούς σου. Θα πρέπει να είσαι εξαιρετικά καχύποπτος και να μην αποκαλύπτεις ποτέ τους κωδικούς σου στο e-Banking ή τα στοιχεία της κάρτας σου ή τυχόν κωδικούς μίας χρήσης (OTP).
Παράλληλα, στην ιστοσελίδα της ΕΕΤ έχουν αναρτηθεί τους τελευταίους μήνες με αφορμή την τελευταία εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, ενημερωτικά βίντεο και infographics με οδηγίες αναγνώρισης και προστασίας από διάφορους τύπους ηλεκτρονικής απάτης στον κυβερνοχώρο όπως:
- τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing)
- απάτη του CEO (CEO Fraud)
- απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud)
- απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites)
- απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam)
- κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft)
- απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams)
- απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams)
- απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης
- απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping)
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ