Για τη σφοδρότητα της κακοκαιρίας Daniel, τις καταστροφές που προκάλεσαν οι φονικές πλημμύρες στη Θεσσαλία και τα αντιπλημμυρικά έργα, μετά από το «χτύπημα» του Ιανού, μίλησε στο OPEN ο καθηγητής διαχείρισης καταστροφών, Ευθύμιος Λέκκας.
Ο καθηγητής εξήγησε ότι υπήρχαν σημεία, στα οποία θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις, κυρίως σε οδικά δίκτυα.
«Μετά από τον Ιανό δρομολογήθηκαν έργα, τα οποία αστόχησαν. Μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα συρματοκιβώτια, τα οποία τοποθετήθηκαν λάθος στον Πάμισο ποταμό, με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές και μεγάλες ζημιές».
Ο κ. Λέκκας σημείωσε ότι τα έργα δεν δρομολογήθηκαν από τις περιφέρειες και τους δήμους, αλλά και από άλλους φορείς αμέσως μετά την κακοκαιρία «Ιανός».
«Θα μπορούσαν να γίνουν καινοτόμα έργα, έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά, αυτό είναι δεδομένο».
Σημείωσε επίσης ότι υπάρχουν περιπτώσεις, όπου δεν ήταν δυνατό να γίνουν έργα, που θα μπορούσαν να σταματήσουν την καταστροφή από τις πλημμύρες.
«Να αλλάξουμε και τα επιχειρησιακά μας σχέδια»
Είπε κι άλλα, όμως, ο Λέκκας:
«Θα πρέπει να σκεφτούμε να αλλάξουμε και τα επιχειρησιακά μας σχέδια.
Υπάρχει τεράστιος επιστημονικός και τεχνικός προβληματισμός σε αυτό.
Βλέπουμε ένα βαρομετρικό χαμηλό να πλησιάζει, εκτιμούμε ότι ίσως προκαλέσει καταστροφές, αλλά μας λείπει (σ.σ. να γνωρίζουμε) τι καταστροφές θα προκαλέσει, σε ποιο χώρο και σε ποια έκταση.
Αυτός μας λείπει προκειμένου να σχεδιάσουμε τις επιχειρήσεις μας».
Για την Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και την ασφάλειά της, ο καθηγητής είπε:
«Πιστεύουμε ότι είναι λανθασμένος σχεδιασμός, που δεν έλαβε υπόψη τους φυσικούς κινδύνους της περιοχής και του τεχνικού έργου.
Είναι επί τάπητος η ανθεκτικότητα των κρίσιμων υποδομών, πρέπει να αυξήσουμε την ανθεκτικότητα».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ