Έτος κατασκευής 1956-1958 στη Γαλλία. Έκτοτε έκανε χιλιάδες χιλιόμετρα, ταξίδεψε στους δρόμους τους Ελλάδας και από την Αθήνα βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη και στη φροντίδα του κυρίου Σόλωνα Χανιώτη.
Γράφει ο Χρήστος Νάσκας
Ο λόγος για την εντυπωσιακή Citroen που έκανε μια…στάση στην κεντρική πλατεία των Κουφαλίων μαζί με άλλα αυτοκίνητα αντίκες, (Mercedes, Honda, Volkswagen, τους περίφημους «σκαραβαίους», Toyota, Opel Kadett, Saab, Porsche), που το καθένα ξεχωριστά και όλα μαζί αποτέλεσαν πόλο έλξης για μικρούς και μεγάλους.
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κουφαλίων Η ΕΝΩΣΗ υπό την αιγίδα του Δήμου Χαλκηδόνος (παρόντες στην εκδήλωση ήταν οι κ.κ. Σταύρος Αναγνωστόπουλος και Διαμαντής Διαμαντής, δήμαρχος και αντιδήμαρχος αντίστοιχα) υλοποίησε αυτή την ωραία ιδέα.
Αποτέλεσμα; Πλήθος κόσμου πήγε να δει αυτοκίνητα που έχουν γράψει χιλιάδες χιλιόμετρα σε δρόμους και… κουβαλάνε στις ρόδες ακόμη και πενήντα χρόνια οδηγικής ζωής, όπως η Citroen που προαναφέραμε.
Το mynews.gr βρέθηκε στην κεντρική πλατεία των Κουφαλίων, είδε τα αυτοκίνητα και συνομίλησε με τον κύριο Σόλων Χανιώτη, ιδιοκτήτη της Citroen.
«Ήθελα να βρω το αυτοκίνητο και να το αναπαλαιώσω στη μνήμη του πατέρα μου»
«Είχε ο πατέρας μου ένα Citroen βάτραχο και όταν έφυγε από τη ζωή έβαλα σκοπό να βρω ένα και να το αναπαλαιώσω στη μνήμη του» μας λέει αρχικά ο κ. Χανιώτης ξετυλίγοντας ταυτόχρονα και το κουβάρι της ενασχόλησής του με τα αυτοκίνητα αντίκες. Και συνεχίζει λέγοντας: «Έτσι ξεκίνησα, άρχισα να ψάχνω και βρήκα ένα στην Αθήνα, Κατέβηκα, το είδα, συμφωνήσαμε, το φόρτωσα σε μια μεταφορική και το έφερα στη Θεσσαλονίκη».
-Πώς βρέθηκε όμως αυτή η Citroen στα χέρια του; Το χρησιμοποιεί καθημερινά αυτό το αυτοκίνητο;
«Άσχετα αν έχει πινακίδες, είναι δυσκολότερο στα παλιά αυτοκίνητα είναι να βρεις παλιές πινακίδες για να το κυκλοφορήσεις όπως θέλεις. Διαφορετικά πας σε ιστορικό με τους όποιους περιορισμούς έχει κάτι τέτοιο.
Αυτό το βρήκα στην Αθήνα, είχε κανονικές πινακίδες, το αγόρασα από ένα κύριο κοντά στα 80 χρόνια, τον κύριο Γιάννη. Το είχε από τον πατέρα του, το έδωσε σε αυτόν, τον κύριο Γιάννη, που το είχε περίπου 10 χρόνια.
Μετά το παράτησε σε ένα υπόγειο, το βρήκα εγώ και το πήρα.
Ξεκίνησα μια ριζική αναπαλαίωση, τα ξήλωσα όλα με τη βοήθεια εξειδικευμένων ανθρώπων και μετά από έναν χρόνο ολοκλήρωσα όλες τις εργασίες που χρειαζόταν. Το έχω στην κατοχή μου περίπου 2,5 χρόνια».
Ο κύριος Χανιώτης είναι μέλος συλλόγου που ασχολείται με ιστορικά αυτοκίνητα: «Διοργανώνουμε ράλι αντίκας, πηγαίνουμε κάποιες εκδρομές. Δεν το εκθέτω σε κάποιο χώρο, ούτε φυσικά το χρησιμοποιώ καθημερινά, έχω το δικό μου προσωπικό αυτοκίνητο για αυτό τον λόγο».
«Το κάθε αυτοκίνητο κρύβει μια ιστορία»
Εκδηλώσεις όπως αυτή στα Κουφάλια δίνουν την ευκαιρία στον κόσμο αν δει τέτοια αυτοκίνητα, αντίκες, εξαιρετικά διατηρημένα και διάφορες μάρκες όπως αυτές που προαναφέραμε.
Όπως λέει ο ίδιος στο mynews.gr το κάθε αυτοκίνητο κρύβει μια ιστορία: «Ναι, τα αγαπάμε πολύ αυτά τα αυτοκίνητα. Το κάθε αυτοκίνητο κρύβει μια ιστορία, κάποιοι άνθρωποι μεγάλωσαν την οικογένειά τους με αυτά, ταξίδεψαν, δούλευαν, έκαναν παιδιά, αγάπησαν, ερωτεύτηκαν. Εγώ το βλέπω λίγο ρομαντικά».
Πώς ανταποκρίνεται ο κόσμος όταν βλέπει τέτοια αυτοκίνητα, όπως η Citroen του κυρίου Σόλωνα Χανιώτη;
«Ενθουσιάζεται, του αρέσουν» λέει αρχικά ο ίδιος στο mynews.gr και συνεχίζει: «Είναι μια νοσταλγία θα έλεγα, κυρίως στα μάτια των μεγαλύτερων, ενώ οι μικρότεροι σε ηλικία ενθουσιάζονται όταν τα βλέπουν».
«Είναι το καινούριο μοντέλο της Citroen;»
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό όμως είναι και το περιστατικό που μας αφηγείται με αφορμή μια στάση που έκανε σε ένα βενζινάδικο.
«Σταματάω σε ένα βενζινάδικο να βάλω βενζίνη και το παιδί που βάζει βενζίνη μου λέει: Αυτό το αυτοκίνητο τι μάρκα είναι; Του απαντώ Citroen. Και με ρωτάει: Είναι το καινούριο μοντέλο; Του λέω, ναι, είναι καινούριο, μόλις πενήντα ετών.
Και με κοίταξε με μια απορία στο πρόσωπο και του εξήγησα. Κοίταξε, είναι ένα αυτοκίνητο που άρχισε να βγαίνει το 1956, το 1958 με υδροπνευματική ανάρτηση, πολύ προηγμένο στην εποχή του, έβγαινε με τρεις ρόδες, ενώ σήμερα δεν μπορούν να το κάνουν αυτό.
Και καθίσαμε δέκα λεπτά και με ρωτούσε και για μένα αυτό είναι καλό στοιχείο, ότι τα νέα παιδιά ψάχνουν και ρωτάνε».
Τι κόστος όμως έχει να έχεις στην κατοχή ένα τέτοιο αυτοκίνητο ρωτήσαμε τον κύριο Χανιώτη.
«Δεν είναι αυτοκίνητο που βρίσκεις δεξιά και αριστερά ανταλλακτικά. Υπάρχουν όμως οργανωμένες εταιρίες στο εξωτερικό οι οποίες έχουν σχεδόν τα πάντα. Το πληρώνεις πιο ακριβά, ναι, αλλά δεν είναι ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση».
Εκτός της Citroen ο κύριος Χανιώτης έχει και μια Mercedes Ponton αντίκα, μοντέλο του 1956, το οποίο είναι σε διαδικασία αναπαλαίωσης. Και όπως λέει «Αν βρεθεί και κάτι ακόμη, γιατί όχι» αποδεικνύοντας την αγάπη του για τα ιστορικά αυτοκίνητα.
«Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ασχολούνται με τις αναπαλαιώσεις αυτοκινήτων και εάν η νομοθεσία ήταν πιο ελαστική και δεν είχε τόσους περιορισμούς νομίζω περισσότερο κόσμος θα ασχολούνταν με το μεράκι αυτό. Δύσκολο είναι να βρεις και τα ανταλλακτικά αν και εμείς που έχουμε ευρωπαϊκά αυτοκίνητα είναι πιο εύκολο. Σκεφτείτε αυτούς που έχουν αυτοκίνητα από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία ή την Ιαπωνία. Στην Ευρώπη είναι πιο εύκολο.
Αν έχεις μεράκι μπορείς να καταφέρεις αυτό που θέλεις. Πολλοί δίνουν από το υστέρημά τους για να τα διατηρούν σε τέτοια κατάσταση που βλέπετε εδώ» λέει στο mynews.gr δίνοντας ταυτόχρονα και μια άλλη πτυχή του τι σημαίνει να ασχολείται κάποιος με αυτοκίνητα αντίκες.
Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Κουφαλίων Η ΕΝΩΣΗ Μαρία Γατίδου-Μαλαθούνη, μιλώντας στο mynews.gr τόνισε: «Είναι μια ευκαιρία αυτές οι εκθέσεις να αναδείξουν τον τόπο μας.
Ευχαριστώ τον κόσμο που ήρθε, αλλά και τους ανθρώπους που ήρθαν με τα αυτοκίνητά τους για να τα δουν μικροί και μεγάλοι. Είναι μια προσπάθεια που κάνουμε σαν σύλλογος και θέλουμε να γίνει θεσμός».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ