Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Κοζάνης για την ασφάλεια χρήσης της γέφυρας των Σερβίων.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα «Νέα», η Εισαγγελία ζητά να διερευνηθούν εάν τα ισχύοντα μέτρα, μετά την πρόσφατη διαπίστωση ρωγμών στους τένοντες γέφυρας, διασφαλίζουν τις συνθήκες ασφαλούς χρήσης της, αλλά και κατά πόσα είναι ασφαλής η κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 τόνων) από εναλλακτικές διαδρομές.
Παράλληλα, αναμένεται να εξεταστεί ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την επίλυση του προβλήματος ασφαλούς κυκλοφορίας και ποια τα αίτια της καθυστέρησης.
Μιλώντας στο «Πρώτο Πρόγραμμα», ο μηχανικός, προϊστάμενος στο τμήμα Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Έργων στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, Αθανάσιος Βούρας, τόνισε:
«Η μόνη συντήρηση αν μπορούμε να το πούμε έτσι, ήταν η αλλαγή ασφαλτοτάπητα που έγινε πριν από μερικά χρόνια και το κλείσιμο των αρμών που υπήρχαν ανάμεσα στα τμήματα της γέφυρας.
[…] Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν και μικρής έκτασης φθορές, οι οποίες μπορούν να επιδιορθωθούν άμεσα και γρήγορα και χωρίς να το καταλάβει και κανένας.
Υπάρχουν τα εξής προβλήματα. Το εθνικό οδικό δίκτυο για το οποίο είναι υπεύθυνο το τμήμα μου, είναι ιδιοκτησίας του υπουργείου Μεταφορών.
Οι Περιφέρειες έχουν με βάση τον νόμο την υποχρέωση της συντήρησης του δικτύου, το οποίο δίκτυο περιγράφεται από τον νόμο, ότι η στοιχειώδης συντήρηση που είναι υποχρεωμένες να κάνουν οι περιφέρειες είναι η διόρθωση του ασφαλτοτάπητα και τα στοιχεία ασφάλειας της οδού και περιγράφονται μέσα σε εισαγωγικά, στηθαία, πινακίδες και λοιπά», περιέγραψε ο κ. Βούρας.
«Κάναμε δύο fast track για να εντοπίσουμε το πρόβλημα»
Όπως τόνισε ο κ. Βούρας, η γέφυρα χρήζει συντήρησης λόγω της πολυκαιρίας.
«Αυτή η μελέτη αλλά και το έργο είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση, η οποία ήδη έχει δρομολογηθεί και περιμένουμε αυτή τη στιγμή χρηματοδότηση από το υπουργείο για να ξεκινήσει η μελέτη της συντήρηση.
[…] Μέχρι να γίνει όλη αυτή η διαδικασία, προχωρήσαμε σε κάποιους μακροσκοπικούς ελέγχους, δηλαδή κοιτάξαμε με το μάτι αν βλέπουμε κάτι και διαπιστώθηκε πριν από δύο χρόνια ότι υπήρχε μια ρωγμή την οποία θεωρήσαμε καταρχήν ότι έχρηζε άμεσης αντιμετώπισης, πέρα από τη γενικότερη συντήρηση της γέφυρας.
Κάναμε λοιπόν πέρυσι δύο μελέτες γρήγορες, fast track, για να εντοπίσουμε ακριβώς το πρόβλημα. Έγινε το σενάριο της επισκευής. Φέτος ξεκινήσαμε την επισκευή αυτού του τμήματος, στο οποίο διαπιστώθηκε η ρωγμή που κατά τη διαδικασία και με βάση αυτό που έπρεπε να κάνουμε, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε πρόβλημα με δύο τένοντες από τη γέφυρα.
Άρα αυτό σημαίνει αναθεωρούμε την αντιμετώπιση, δηλαδή θα τροποποιήσουμε τον τρόπο επιδιόρθωσης σε αυτό το σημείο πιστεύω γρήγορα, θα είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, τα οποία είναι ένα 1-2 μήνες να τελειώσουμε, καιρού επιτρέποντος και μέχρι τότε, επειδή ακριβώς θέλουμε να είμαστε υπέρ της ασφαλείας, πήραμε την απόφαση να διώξουμε την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων από άλλες οδούς. Ξέρω ότι δημιουργεί πρόβλημα στην καθημερινότητα του κόσμου, αλλά είναι πιο ασφαλές», ανέφερε ο κ. Βούρας.
Κληθείς να σχολιάσει το ενδεχόμενο απρόσκοπτης κυκλοφορίας των επιβατικών οχημάτων και τους ελέγχους σε τεχνικά έργα δήλωσε:
«Όλα τα πράγματα περιέχουν και ένα ρίσκο. Κάναμε κάποιες υποθέσεις, τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά όσο περιμέναμε. Θεωρούμε ότι το επίπεδο ασφάλειας είναι επαρκές για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα. Έχουμε έναν οργανισμό που είναι μια κατασκευή η οποία έχει φθορές και βλάβες τις οποίες εντοπίσαμε.
Τώρα ενδεχομένως να υπάρχει και κάτι άλλο το οποίο δεν το εντοπίσαμε. Δεν ξέρουμε. Το βέβαιον είναι το εξής. Ότι σχεδιάστηκε για να αντέχει πολύ μεγάλα φορτία αυτή η γέφυρα. Άρα τα μικρότερα φορτία, αυτά που έχουν απομείνει, δεν θεωρούμε ότι επιβαρύνουν ιδιαιτέρως τη γέφυρα, άρα θεωρούμε ότι θα υπάρχει ασφάλεια.
Υυπάρχει έγγραφο του υπουργείου εδώ και αρκετό καιρό, το οποίο αναφέρει ρητώς ότι θα πρέπει να γίνουν μητρώα γεφυρών και τεχνικών, δεν είναι μόνο οι γέφυρες, είναι και κάποια άλλα τεχνικά, στα οποία θα πρέπει να γίνουν έλεγχοι και να υπάρχει και ένας συστηματικός έλεγχος. Δυστυχώς στην κατάσταση που είναι το Δημόσιο είναι σχεδόν αδύνατο να γίνουν αυτά τα πράγματα.
Να το περιγράψω λίγο διαφορετικά, έτσι να ελαφρύνουμε και λίγο το κλίμα. Το βαρύγδουπο τμήμα της εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας είναι τέσσερις άνθρωποι στην κυριολεξία. Εγώ και άλλοι τρεις. Το δίκτυο αυτό είναι 560 χιλιόμετρα και έχει μερικές δεκάδες γέφυρες οι οποίες είναι οι περισσότερες είναι 60, 70, 80 ετών. Το δίκτυό μας στο μεγαλύτερο κομμάτι του κατασκευάστηκε λίγο μετά τον πόλεμο».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ