Στις συνθήκες που επικρατούσαν στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ψαθούρα, όπου κατέπεσε το F-16 Block 52+ χθες (21/3) το απόγευμα, αναφέρθηκε ο καπετάνιος σκάφους που έσπευσε για τη διάσωση του πιλότου.
Μιλώντας στο Live News, o Δημήτρης Νομικός, καπετάνιος του πλοίου «Εμμάνουελ Μπρόνερ» αναφέρθηκε στις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή, όπου κατέπεσε το μαχητικό με τον 29χρονο πιλότο.
«Επικρατούσαν 7 Μποφόρ, οπότε κανονικά δεν θα έπρεπε να βγαίναμε στη θάλασσα, αλλά η αλληλεγγύη είναι μεγάλη μεταξύ μας. Αφού μάθαμε ότι το Super Puma έκανε την περισυλλογή του ανθρώπου και ήταν καλά, τότε γυρίσαμε πίσω», τόνισε.
Όπως σημείωσε, τα κύματα στην Ψαθούρα ήταν τεράστια, με τους επιβαίνοντες σε σκάφος να σπεύδουν για να βοηθήσουν στη διάσωση του υποσμηναγού.
Πώς λειτουργεί το εκτινασσόμενο κάθισμα που έσωσε τη ζωή του πιλότου
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 29χρονος υποσμηναγός του μαχητικού αεροσκάφους τύπου F-16 Block 52+ που κατέπεσε κοντά στην Ψαθούρα σώθηκε χάρις στο εκτινασσόμενο κάθισμα τύπου ACES II της εταιρείας Collins Aerospace.
Πώς λειτουργούν τα εκτινασσόμενα καθίσματα;
Όταν προκύπτει σημαντική δυσλειτουργία ή τεχνικό σφάλμα το οποίο αντιλαμβάνεται ο πιλότος του μαχητικού αεροσκάφους, τότε ξεκινάει η διαδικασία για την εκτίναξη του καθίσματος.
Ο πιλότος τραβάει μια λαβή-μοχλό, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την έκρηξη του υλικού που προκαλεί την εκτόξευση και κατ’ επέκταση την εκτίναξη του καθίσματος, με την παράλληλη αποκόλληση του θόλου του πιλοτηρίου.
Μόλις απελευθερωθεί και απομακρυνθεί το κάθισμα από το αεροσκάφος, τότε τίθενται σε ισχύ το σύστημα πρόωσής (κινητήρας) του σε συνδυασμό με έναν μηχανισμό ευστάθειας, ώστε ο πιλότος να μην περιστρέφεται στον αέρα, λόγω της υψηλής ταχύτητας και του αέρα, με αποτέλεσμα να μπορεί να να προσγειωθεί με ελεγχόμενη ταχύτητα και ασφάλεια στο έδαφος ή στη θάλασσα.
Στην όλη διαδικασία, κρίσιμη σημασία έχει το σωστό timing για να αποφευχθεί τυχόν τραυματισμός του πιλότου, που μπορεί μάλιστα και να είναι μοιραίος.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ